بازسازی استحکامی استحفاظی گنبد بازار قیصریه لارستان

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: بازسازی استحکامی، استحفاظی سقف گنبد بازار تاریخی قیصریه لارستان در حال اجرا است.

بازسازی استحکامی استحفاظی گنبد بازار قیصریه لارستان

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلای قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، مصیب امیری امروز 22 اردیبهشت ماه 1399 با اشاره به بازسازی های سال های قبل توسط اداره کل استان اظهار کرد: بازسازی سقف گنبد قیصریه لارستان که به خاطر بارندگی های اخیر دچار آسیب شده بود، از سر گرفته شد.

او ادامه داد: برداشت خاک روی گنبد، برداشت سیمان و گچ، جازنی سنگ های گنبد، بازسازی شالی های گنبد از جمله اقداماتی است که برای بهسازی و بازسازی گنبد بازار قیصریه انجام گرفته است و همچنین عایق بندی گنبد بازار قیصریه لارستان مستلزم اعزام یک تیم مطالعاتی است که امیدواریم هرچه زودتر عملیاتی گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اضافه نمود: اعتبار مورد احتیاج بازسازی گنبد بازار قیصریه یک میلیارد ریال بوده که از محل حوادث غیرمترقبه هزینه شده است.

بازار قیصریه لار یک مجموعه تاریخی از معماری قرون اولیه اسلام است که در شیوه معماری گذشته از دوران صفویه، تا قاجاریه در این مجموعه تاریخی دیده می گردد، نمای داخل گنبد بازار از سنگ تراش بوده، که چهار دالان طولانی، شمالی، جنوبی، شرقی و غربی ساختمان اصلی بازار را می سازد که این دالان ها در محل یک چهارسوق یکدیگر را قطع می نمایند و در طرف دیگر دالان جنوبی، شرقی و غربی 13 باب مغازه و در طرف دیگر دالان شمالی 14 باب مغازه ساخته شده است. بازار قیصریه اصفهان از روی بازار لار الگوبرداری شده و در دوران صفویه بازار لار بازسازی شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 162

به "بازسازی استحکامی استحفاظی گنبد بازار قیصریه لارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی استحکامی استحفاظی گنبد بازار قیصریه لارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید