ب ام و M Hybrid V8 ، خودرو مسابقه ای که ایتالیایی ها برای BMW ساختند

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، ب ام و M Hybrid V8 خودرویی است که به وسیله BMW فراوری نشد. این خودرو مسابقه ای BMW که برادر کادیلاک LMDh بشمار می رود، ساعاتی پیش در لوس آنجلس آمریکا رونمایی شد. این خودرو مسابقه ای قرار است در ژانویه آینده در اولین رویداد موتوراسپرت استقامتی حضور داشته باشد.

ب ام و M Hybrid V8 ، خودرو مسابقه ای که ایتالیایی ها برای BMW ساختند

خبرنگاران - محمد فتح اللهی - ب ام و M Hybrid V8 خودرویی است که برای مسابقات موتوراسپرت استقامتی طراحی و فراوری شد. اما نه به وسیله BMW، بلکه این خودرو مسابقه ای کاملاً براساس اصول و قواعد کمپانی Dallara شکل گرفته است.

بهتر است این موضوع را کمی عمیق تر آنالیز کنیم. ب ام و M Hybrid V8 دقیقاً کپی خودرو مسابقه ای کادیلاک برادر دیگر خود در گروه LMDh است. چرا این دو خودرو با یکدیگر برادر هستند؟ چون هر دوی آنها به وسیله کمپانی مشهور دالارا در ایتالیا شکل گرفتند.

کادیلاک LMDh و هم ب ام و LMDh هر دو مشترکاً از شاسی LMP2 کمپانی Dallara استفاده می نمایند. اگر نگاهی دقیق به بدنه هر دو خودرو داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که هر دو خودرو مسابقه ای در حقیقت یک خودرو هستند. حقیقت این است که هر دو خودرو شباهت باورنکردنی ای به خودرو مسابقه قدیمی LMP2 کمپانی Dallara دارند.

همکاری برندها برای فراوری خودروهای مسابقه ای

ب ام و M Hybrid V8

همکاری برندهای خودروسازی با کمپانی هایی چون Dallara که تخصص آنها فراوری خودروهای مسابقه ای است، منجر به فراوری خودروهای جدیدی می گردد.

در گذشته یک برند خودروسازی (مثلاً BMW) خود خودرو مسابقه ای را طراحی می کرد. تمامی مراحل تحقیق و توسعه این خودرو مسابقه ای هم بر عهده همان برند بود و نهایتاً خودرو فراوریی هم به وسیله همان برند در پیست های مختلف تست می شد.

ب ام و M Hybrid V8

پس از طی تمامی این مراحل، برند خودروساز خودرو مسابقه ای خود را معرفی می کرد و به وسیله تیم موتوراسپرت همان برند هم در مسابقات اتومبیلرانی شرکت می کرد.

اما در دنیای موتوراسپرت امروز داستان قدری فرق دارد. اول از همه باید بگوییم که کلاس LMDh مخفف Le Mans Daytona h است. یعنی خودروهای مسابقه ای که قرار است شانه به شانه خودروهای کلاس هایپرکار LeMans رقابت نمایند.

ب ام و M Hybrid V8

ب ام و M Hybrid V8 از موتوری استفاده می نماید که به وسیله خود BMW فراوری شد. طراحی بیرونی این خودرو هم به وسیله مهندسان BMW انجام شد.

پس از این مرحله همه چیز به Dallara سپرده شد تا این کمپانی ایتالیایی ب ام و M Hybrid V8 را تبدیل به یک خودرو مسابقه ای کند. یکی از تفاوت های عمده موتوراسپرت امروز با دیروز این است که ب ام و M Hybrid V8 لزوماً نباید به وسیله تیم مسابقه ای ب ام و در مسابقات مشاهده گردد. بلکه تیم های دیگر می توانند با خرید این خودرو از آن در مسابقات استقامتی استفاده نمایند.

کلاس LMDh آسان ترین راه ورود به مسابقات موتوراسپرت استقامتی

به همین علت است که در سالهای اخیر گروه LMDh کلاس مقرون به صرفه قیمتی برای برندهای خودروسازی در دنیا است. چرا که سهم فراوری آنها در خودرو نهایی بسیار کم و سودآوری آنها در مسابقات موتوراسپرت بسیار بالا است.

البته خودروسازهای دیگری مانند فراری، تویوتا و پژو در کلاس LMH شرکت خواهند کرد. چرا که این برندها تمایل دارند تمامی امروز مربوط به خودرو مسابقه ای خود را در داخل کمپانی خود انجام دهند.

حقیقت این است که کلاس LMDh رده ای است که خودروسازان با کمترین هزینه می توانند در آن ورود نمایند. خودرو فراوریی در این کلاس بعلاوه قادر است که در مسابقات IMSA و WEC شرکت کند. مسابقات لمان یکی از رقابت هایی است که در زیر مجموعه WEC قرار می گیرد.

Dallara سال جاری برای دو برند خودروسازی خودرو مسابقه ای فراوری می نماید. BMW در یک سو و Cadillac در سوی دیگر در مسابقات استقامتی سال جاری حضور خواهند داشت که موفقیت بزرگی برای این کمپانی ایتالیایی بشمار می رود.

مهندسین BMW و Cadillac اکنون در کمپانی Dallara مشغول آنالیز روند فراوری خودروهای مسابقه ای خود هستند. Dallara می گوید که هیچ کدام از مهندسین این دو برند حق تبادل نظر با یکدیگر را ندارند و پسوردهای جداگانه ای برای سیستم های فنی این دو خودرو ایجاد شدند.

گرچه BMW و Cadillac با یاری Dallara مشغول توسعه خودروهای مسابقه ای خود هستند، اما هر دو خودرو زیر ساخت های مشابهی دارند. برای مثال اگر به خودروهای ب ام و و کادیلاک نگاه کنیم، مشاهده می گردد که در بالای کاکپیت راننده روف اسکوپ های بزرگی وجود دارند.

هر دو خودرو ارتفاع دماغه بسیار پایینی دارند. شاید در نگاه اول دماغه ب ام و M Hybrid V8 بالاتر دیده گردد، اما این صرفاً یک خطای دید است و تنها علت آن شکل طراحی چراغ های این خودرو است. حتی اسپلیتر جلوی هر دو خودرو هم کاملاً با هم مشابه هستند.

جشن 50 سالگی BMW M

ب ام و M Hybrid V8 در رقابت لمان سال 2024 حضور خواهد داشت و این خبر بسیار خوبی برای هواداران این برند آلمانی است. BMW سال جاری خودروهای بسیار هیجان انگیزی را با لوگوی M وارد بازار خواهد نمود.

برای مثال مدل M2 تا کمتر از یک ماه دیگر رسماً رونمایی خواهد شد و مدل XM با 750 اسب بخار حتی از فراری پروسانگوئه هم قوی تر است.

ب ام و M Hybrid V8 ساعاتی پیش در موزه Petersen شهر لس آنجلس آمریکا رونمایی شد. این خودرو بر خلاف مدل های M3 و M4 که جلو پنجره بسیار بزرگ عمودی داشتند، دارای یک گریل بسیار عریض است.

این جلو پنجره که در شب قابل روشن شدن نیز هست زیبایی خاصی به ب ام و M Hybrid V8 بخشیده است. به غیر از این باید به لوگوی M بسیار بزرگی که تا shark fin ادامه دارد اشاره نمود که نمای جانبی آن را بسیار قدرتمند جلوه می دهد.

رانندگان ب ام و M Hybrid V8 در مسابقات

همزمان با رونمایی از ب ام و M Hybrid V8 رانندگان این خودرو مسابقه ای در رقابت های پیش رو هم رسماً اعلام شدند. برای مسابقات IMSA سال آینده دو دستگاه ب ام و M Hybrid V8 به وسیله Connor De Phillippi ،Philipp Eng ،Augusto Farfus و Nick Yelloly در پیست ها حرکت خواهند کرد.

به غیر از این رانندگان، Colton Herta راننده مسابقات ایندی کار هم قرار است با این خودرو هیبریدی در 24 Hours of Daytona حضور داشته باشد.

Colton Herta یکی از جنجالی ترین رانندگان ماه های اخیر در مسابقات موتور اسپرت است. او که نامش بارها برای حضور در تیم فرمول یک مک لارن تکرار شد، به علت نداشتن لایسنس مسابقات فرمول یک، شانس حضور در این مسابقات را از دست داد.

Herta به تصمیم مدیران فرمول یک احترام گذاشت. حالا علاوه بر مسابقات ایندی کار، قرار است برای BMW هم در رقابت های استقامتی سال آینده رانندگی کند.

مرسدس بنز C63 S با موتور چهار سیلندر 680 اسب بخاری معرفی گردید + مشخصات فنی

تارا EV رسماً از سوی ایران خودرو رونمایی شد / مشخصات فنی تارا برقی

مان eTruck با پیمایش 800 کیلومتری به بازار می آید / همه چیز درباره کامیون برقی مان

مرسدس بنز eActros LongHaul کامیون 800 اسب بخاری برقی با 500 کیلومتر پیمایش

مرسدس بنز eActros معرفی گردید / یک ساعت شارژ 400 کیلومتر پیمایش

منبع: بیت ران
انتشار: 3 مهر 1401 بروزرسانی: 3 مهر 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1384

به "ب ام و M Hybrid V8 ، خودرو مسابقه ای که ایتالیایی ها برای BMW ساختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ب ام و M Hybrid V8 ، خودرو مسابقه ای که ایتالیایی ها برای BMW ساختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید