لاوروف و ظریف درباره برجام و قره باغ در مسکو رایزنی می نمایند

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که سرگئی لاوروف طی روزهای آینده با همتایان ایرانی و عراقی خود که به مسکو سفر می نمایند، ملاقات و درباره مسائل مهم بین المللی و منطقه ای گفت وگو خواهد نمود.

لاوروف و ظریف درباره برجام و قره باغ در مسکو رایزنی می نمایند

جهت دریافت خدمات ویلا طراحی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه امروز (پنج شنبه) بیان کرد که سرگئی لاوروف رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور در تاریخ 23 نوامبر (سوم آذر ماه) با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران ملاقات و گفت وگو خواهد نمود. به گفته وی، این چهارمین سفر آقای ظریف به مسکو در سال 2020 خواهد بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

زاخارووا اضافه کرد: طبق برنامه ریزی اجرا شده، وزرای خارجه روسیه و ایران گفتگو در مورد بعضی مسائل مهم بین المللی، از جمله شرایط منطقه قره باغ، اوضاع پیرامون برنامه اقدام جامع مشترک (برجام) برای حل و فصل برنامه هسته ای ایران، فرایند اوضاع در سوریه، افغانستان، منطقه خلیج فارس و دیگر موضوعات مورد علاقه را ادامه می دهند .

وی یادآور شد که مسائل مربوط به دستور کار دوجانبه و در وهله نخست، روابط مالی و تجاری، از جمله تحقق پروژه های مشترک مهم در زمینه انرژی، حمل و نقل و دورنمای تقویت روابط فرهنگی و انسان محبت آمیز، نیز مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

زاخارووا همچنین بیان کرد که وزیر امور خارجه روسیه، در 25 نوامبر (5 آذر ماه) با فواد حسین همتای عراقی خود که برای یک ملاقات کاری دو روزه به مسکو سفر می نماید، ملاقات و گفت وگو خواهد نمود.

به گفته این دیپلمات روس، در جریان این مذاکرات برنامه ریزی شده، طرفین در مورد موضوعات فعلی در دستور کار دنیای و منطقه ای با تأکید بر اوضاع سوریه، حل و فصل مناقشه خاورمیانه، فرایند اوضاع در منطقه خلیج فارس و شرایط یمن گفتگو خواهند کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت، علاوه بر این، سرگئی لاوروف در جریان سفر کاری خود به مینسک در تاریخ 25 الی 26 نوامبر (5-6 آذر ماه) با الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس و ولادیمیر مکی همتای بلاروسی خود ملاقات خواهد نمود که در جریان این مذاکرات، مسائل مربوط به روابط دوجانبه، اوضاع سیاسی در بلاروس و بعضی مسائل منطقه ای، از جمله اوضاع قره باغ مورد آنالیز قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 540

به "لاوروف و ظریف درباره برجام و قره باغ در مسکو رایزنی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف و ظریف درباره برجام و قره باغ در مسکو رایزنی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید