قلعه تاریخی دیشموک در کهگیلویه و بویراحمد مرمت اضطراری می گردد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز سه شنبه 16 اردیبهشت ماه 99 به همراه رئیس میراث فرهنگی شهرستان کهگیلویه و بخشدار دیشموک از قلعه تاریخی دیشموک بازدید کرد.

قلعه تاریخی دیشموک در کهگیلویه و بویراحمد مرمت اضطراری می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، مجید صفایی در این بازدید با اشاره به اینکه قلعه دیشموک در بارندگی های اخیر دچار خسارت شده است، اظهار کرد: در امسال اعتبار مورد احتیاج برای مرمت اضطراری این قلعه تاریخی پیش بینی خواهد شد.

او اضافه نمود: مقام سازی محوطه قلعه تاریخی دیشموک به منظور حفظ سلامت خانواده هایی که اطراف قلعه زندگی می نمایند از برنامه های این اداره کل است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: تیم کارشناسی برای آواربرداری در این بنای تاریخی به زودی در دیشموک مستقر خواهند شد.

او توضیح داد: قلعه دیشموک مربوط به اواخر دوره قاجاریه و بخش پایه این قلعه که در ضلع شرقی آن قرار گرفته است و همچنین زیرزمین قلعه، مربوط به دوره ساسانیان است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 144

به "قلعه تاریخی دیشموک در کهگیلویه و بویراحمد مرمت اضطراری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه تاریخی دیشموک در کهگیلویه و بویراحمد مرمت اضطراری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید