عمیق ترین هتل دنیا در معدن سوئد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، معادن علاوه بر ذخایر طبیعی، می توانند به یک جاذبه گردشگری تبدیل شوند. این دقیقا کاری است که سوئدی ها در یکی از معادن خود، با احداث هتلی مجذوب کننده در آن انجام داده اند. همراه خبرنگاران باشید.

عمیق ترین هتل دنیا در معدن سوئد

در نواحی شرقی کشور سوئد، در منطقه سالا (Sala)، معدنی قدیمی قرار گرفته است که از صده 15 میلادی در حال بهره برداری است. برای قرن ها معدن سالا سیلور (Sala Silver Mine) به علت استخراج نقره بسیار باارزش شمرده می شد. ذخایر این معدن عمدتا نقره بود اما روی و سرب نیز از دیگر عناصر یافت شده در آن محسوب می شد.

عمق معدن در حدود 300 متر زیر زمین است و درمجموع از 20 کیلومتر تونل و دالان های تودرتو تشکیل شده است. از طرفی نزدیک به 60٪ این معدن نیز در آب قرار گرفته است. با اتمام ذخایر این معدن در سال 1908، امروزه به مکانی پرطرفدار نزد گردشگران تبدیل شده است.

حال با این اوصاف تصورش را کنید که در عمق 155 متری این معدن، یک سوییت هتل ساخته شده است. تور گردشی به این سوییت به صورت اختصاصی و همراه پذیرایی با پنیر و شکلات های خوشمزه شروع می گردد. زمانی هم که به سوییت می رسید، با نمایی از شمع های روشن و محیطی دلپذیر روبه رو خواهید شد.

دیگر امکانات پذیرایی نیز در این سوییت تعبیه شده و به طور کامل به مکانی مجهز تبدیل شده است؛ سرو صبحانه و غذاهای خوشمزه و حمام آب گرم ازجمله این امکانات محسوب می شوند.

در ضمن به علت آنکه تنها یک سوییت در این معدن قرار گرفته است، فضایی شخصی و دنجی حاصل شده است. از طرفی یک شب اقامت در این سوییت، نزدیک به 2 میلیون تومان هزینه در پی خواهد داشت. بعلاوه هر از چندگاهی در این سوییت جشن هایی برای مراسم گوناگون ترتیب داده می گردد.

یک راه ماجراجویانه دیگر نیز برای رسیدن به سوییت وجود دارد، آن هم شیرجه و غواصی در آب معدن است. تنها حواستان باشد که دمای این آب فقط 1 درجه بالای صفر است. در هر صورت اگر از سوییت های کلیشه ای هتل ها خسته شدید، می توانید این هتل را در اعماق زمین تجربه کنید.

منبع: کجارو / curiosity.com
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1282

به "عمیق ترین هتل دنیا در معدن سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمیق ترین هتل دنیا در معدن سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید