تور روسیه: عبور همزمان 10 شناور چین و روسیه از تنگه ژاپن

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت دفاع ژاپن می گوید گروهی متشکل از 10 شناور نیروی دریایی ارتش های چین و روسیه اقدام به عبور از تنگه باریکی در حد فاصل جزیره اصلی ژاپن و جزیره هوکایدو در شمال این کشور نموده اند.

تور روسیه: عبور همزمان 10 شناور چین و روسیه از تنگه ژاپن

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این نخستین بار است که ژاپن درحالی که با دقت رزمایش اخیر چین-روسیه را رصد می کرد، عبور همزمان کشتی های جنگی این دو کشور را از تنگه تسوگارو گزارش می دهد که نقطه اتصال دریای ژاپن به اقیانوس آرام است.

این تنگه از جایگاهی بین المللی برخوردار است و عبور کشتی های خارجی از جمله شناورهای جنگی از آن بلامانع است. ژاپن هم می گوید طی این اقدام، تجاوزی علیه آب های سرزمینی یا قوانین بین الملل صورت نگرفته است.

رزمایشی که در بازه زمانی 14 تا 17 اکتبر در دریای ژاپن به طور مشترک از سوی چین و روسیه انجام شد به لحاظ شمار کشتی های جنگی شرکت کننده در آن، قابل ملاحظه بود و می توان آن را نشانه ای از افزایش سطح همکاری های دو کشور تلقی کرد که به صورت همه جانبه و غیرقابل انکاری رو به افزایش است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1112

به "تور روسیه: عبور همزمان 10 شناور چین و روسیه از تنگه ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: عبور همزمان 10 شناور چین و روسیه از تنگه ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید