جایگاه شیطان، جاذبه طبیعی کالیفرنیا

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، اگر علاقه­­ مند به کوهنوردی در مسیرهای سخت باشید جایگاه شیطان از مکان­ هایی است که می­ تواند مقصد بعدی شما باشد. با خبرنگاران همراه باشید.

جایگاه شیطان، جاذبه طبیعی کالیفرنیا

از جاذبه­ های دیدنی کالیفرنیا، کوهستان سن گابریل است. جایگاه شیطان (Devils Chair) در این کوهستان واقع شده است، از آن دست منطقه های که با یک مسافت کم به نسبت شهر لس انجلس می­ توان به این مکان زیبا رسید. حتی راستا پرشیب این منطقه ­ی جغرافیایی هم نمی­ تواند مانع این شود که از رفتن به آن پشیمان شوید.

سفر به این منطقه یک پیاده روی آرام در اطراف یکی از جذاب­ ترین جاذبه­ های طبیعی در منطقه است که به شما تصوری می­ دهد که چه تغییراتی بر روی زمین­ های اطراف منطقه ها زلزله ­خیز رخ می­ دهد. اگر زمستان را برای رفتن به این منطقه­ زیبا انتخاب کرده ­اید، با وسایل درست این یک سفر زمستانی خاطره ­انگیز برای شما خواهد شد به خصوص که روی کوهستان پانچ بول (Punchbowl) و سن گابریل برف می­ نشیند.

منطقه طبیعی پانچ بول یکی از پرطرفدارترین پارک­ های سن گابریل است که در محدوده شمال شرقی سن گابریل پنهان شده است، به گونه­ ای که بیابان مسطح به آرامی شکافته شده و با شکافته شدن گسل­ های سن آندریاس (San Andreas) و پانچ بول به صورت زاویه ­های عجیب در­آمده است که دره ­هایی با ارتفاع 2500 متر به وجود آمده­ اند که از طریق باد و آب فرسوده شده و به سمت جنوب تیز شده ­اند. شاید همین نکته بوده که نام این منطقه را جایگاه شیطان گذاشته اند.

چشم انداز های کم نظیری در این منطقه مشاهده خواهید کرد. حتی ممکن است در اولین نگاه به سنگ ­ها و صخره ­ها وحشت زده شوید، اما نترسید قرار است سفر خاطره ­انگیزی داشته باشید. اگر روز خاصی را برای سفر در نظر گرفته ­اید بهتر است روزی باشد که برف اندک اندک و به صورت غیر مداوم می ­بارد، تا پانچ بول از برف اندکی پوشیده شده باشد طوری که سایه روشنی روی تخته سنگ­ ها دیده ­شود و از هوای تازه لذت ببرید.

با یک پیاده روی طولانی نیچر سنتر (Nature Center) را ترک کنید و به سمت کوهستان پانچ بول حرکت کنید اما در صورتی که قصد سفر به جایگاه شیطان را دارید (صخره ای که به سمت پانچ بول شرقی خیره شده است) باید از گوشه شرقی پارکینگ خارج شده و وارد راستا بروک ­هارد (Burkhart) شوید.

بعد از طی حدود یک و نیم کیلومتر می­ توان گفت که تا به امروز بیشترین شیب راستا را گذر کرده­ اید. شما چندین شانس دارید تا لبه ­ی پانچ بول را نگاه کنید و همزمان دره­ بسیار مسطح آنتلوپ (Antelope) را در سمت شمال خود مشاهده کنید. بعد از این یک ونیم کیلومتر به یک تقاطع می ­رسید که به 4 راستا بروک ­هارد سدل (Burkhart Saddle) ، کمپ بوک هورن (Buckhorn Camp)، جایگاه شیطان و کمپ فورک جنوبی (South Fork Camp) تقسیم شده­ است.

راستای را انتخاب کنید که به سمت جایگاه شیطان می ­رود. سعی کنید به ارتفاع کنونی­ تان از زمین فکر نکنید ممکن است ترسناک به نظر بیاید اما مطمئن باشید که قطعا ارزشش را دارد.

به جای ترس از ارتفاع بهتر است که در حالی که مرز بین جنگل دامنه کوهستان و دشت مرتفع را طی می ­کنید به تغییرات پوشش­ های گیاهی فکر کنید، یا اینکه تنها از جاده یک طرفه راستاتان لذت ببرید و یا به این فکر کنید که چقدر عالی است که با یک رانندگی کوتاه از مرکز شهر لس انجلس می ­توان به این­ جا رسید.

قدم زدن روی برف ­های کوهستان به شما این شانس را می ­دهد که از سمت چپ ­تان به دشت­ های پانچ بول نگاه کنید و مطمئن باشید که هربار که به این ­جا بیایید دیدن زوایای مختلف این چشم انداز لذت­ بخش می­ باشد. همینطور که راستا ادامه می­ یابد به نظر می ­رسد هر بار که به ارتفاعی بالاتر می­ رسید، به سرعت با کاهش ارتفاع روبرو می ­شوید.

بعد از رد کردن چندین قله کوچک به نظر می­ آید که به انتهای راستا نزدیک شده­ اید، که راستا اصلی مقابل دره ­ی هولکومب (Holcomb) ظاهر می ­شود. از این جا، شما به تنهایی قادر به دیدن جایگاه شیطان نیستید اما چشم ­اندازهای پهناوری از هلوکومب در پشت سرتان و چشم انداز ها پانچ بول در مقابل شما وجود دارند. چشم انداز ها بی­ بدیل در راستا شما کم نیستند مثل همین درخت قدیمی زیبا، با اینکه بدون برگ است اما پیچ و خم شاخه­ هایش شما را وادار می ­کند که حتما از آن عکسی بگیرید.

قسمتی از راستا سراشیبی ملایمی به همراه پیچ و خم های کوتاه و تپه های کوچک دارد. وقتی که راستا های دیزرت نشنال ریکریشن (High Desert National Recreation) به سمت کمپ فورک جنوبی ادامه می­ یابد، شما با صخره ای روبه ­رو می­ شوید و برای اولین بار جایگاه شیطان را می­ بینید. یک صخره کوچک برآمده که عمیقا به سمت دره رفته است و شما به سمت آن پیش می­ روید.

خوشبختانه کل این منطقه حفاظ­ گذاری شده است و کاملا ایمن است که قطعا این راه باریک و پرپیچ بدون این محافظ ها، غیرقابل کوهنوردی بود و نمی توانست بدون وجود این حفاظ ها راستای ایمن برای گردشگران باشد.

در این مکان فوق العاده ، می توانید در چشم انداز ها چشم ­نواز پانچ بول غرق شوید و همینطور اگر به زمین شناسی علاقه دارید مکان خوبی برای مطالعات این چنینی است. هر جایی از این راستا که قرار دارید هر از گاهی متوقف شوید و به پایین نگاه کنید تا چشم انداز پانچ بول را ببینید به لطف حفاظ ها نگران چیزی نباشید و تنها از این چشم ­انداز زیبا لذت ببرید، چرا که شما هیچ وقت نمی ­دانید دوباره چه زمانی و در کجا می توانید این چنین زوایای زیبایی را ببینید.

احتمالا برگشت شما نزدیک غروب آفتاب باشد به پشت سرتان نگاه کنید تا از دیدن تلالو نور خورشید از پشت دره هولکومب عقب نمانید و لذت سفرتان را دو چندان کنید.

در حالی که اطراف تان پوشیده از ابرهای طوسی پر برف است قسمتی از جنوب دره، به خاطر درخشش اشعه­ های خورشید از میان ابرها خیره کننده است.

برای لحظاتی بایستید و از غروب آفتاب لذت ببرید، شاید در ابتدای سفر کم شدن ساعت­ های روزانه خوشایند نباشد ولی اگر دیدن این غرو ب ­های زیبا در آخر کوهنوردی هایتان در نظر بگیرید قطعا عاشق پیاده ­روی­ های زمستانه خواهید شد.

منطقه طبیعی پانچ بول
منبع: کجارو / modernhiker.com
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1276

به "جایگاه شیطان، جاذبه طبیعی کالیفرنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگاه شیطان، جاذبه طبیعی کالیفرنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید