شاهکار نولان پرفروش ترین فیلم در خصوص جنگ جهانی دوم شد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer) همچنان نیرویی است که می توان در گیشه روی آن حساب کرد و اکنون دو فیلم مشهور را پشت سر گذاشته تا به پرفروش ترین فیلم جنگ جهانی دوم تبدیل گردد.

شاهکار نولان پرفروش ترین فیلم در خصوص جنگ جهانی دوم شد

به گزارش روزیاتو، اوپنهایمر به کارگردانی کریستوفر نولان، کیلیان مورفی را در نقش جی رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان نظری برجسته آمریکایی معرفی می نماید. این فیلم یکی از برترین کار های نولان بوده و مخاطبان به صورت گسترده برای تماشای این درام تاریخی به سینما ها می روند.

بر اساس آمار، در حال حاضر فروش جهانی اوپنهایمر به 559.2 میلیون دلار رسیده است که آن را به پرفروش ترین فیلم در خصوص جنگ جهانی دوم تبدیل نموده است. آخرین کوشش نولان قبل از اوپنهایمر، فیلم دانکرک در سال 2017 بود که با 527 میلیون دلار در جایگاه دوم قرار گرفته است و نجات سرباز رایان ساخته استیون اسپیلبرگ با 482 میلیون دلار (بدون احتساب تورم) در جایگاه سوم ایستاده است. فیلم اسپیلبرگ از نظر بسیاری یکی از برترین فیلم های جنگی است که تا به امروز ساخته شده است.

در طول دو دهه گذشته، نولان خود را به عنوان یکی از بااستعدادترین و هیجان انگیزترین فیلمسازانی که امروز در هالیوود کار می نمایند، ثابت نموده است. نولان با فیلم های تحسین شده ای مانند شوالیه تاریکی، تلقین، میان ستاره ای و دانکرک که زیر نظر او ساخته شده اند، حالا خود یک جذابیت قابل اعتماد برای مخاطبان است. اوپنهایمر نیز ماه ها در هاله ای از ابهام باقی ماند و تریلر هایی با رویکرد شبه ترسناکی از زندگی و حرفه جی. رابرت اوپنهایمر و ساخت بمب اتمی از آن منتشر شد.

در اوایل کار نیز تعیین شد که بازیگران اوپنهایمر نه تنها تاثیرگذارترین انتخاب بازیگران دوران حرفه ای نولان، بلکه یکی از برترین تیم بازیگرانی است که در تاریخ سینما گرد هم آمده اند. با بازیگرانی، چون کیلیان مورفی، رابرت داونی جونیور، امیلی بلانت، فلورنس پیو و مت دیمون، قدرت ستارگی فیلم به تنهایی برای جذب مخاطبان کافی بود. اگر چه پیش از انتشار فیلم، هیاهو و هیجان در خصوص اوپنهایمر بسیار بالا بود، اما نقد های بسیار خوب منتقدان که بعضی از آن ها این فیلم را برترین اثر نولان تا به امروز معرفی می کردند، احتمالاً عامل دیگر در فروش قابل توجه این فیلم داشته است.

منبع: فرارو
انتشار: 18 مرداد 1402 بروزرسانی: 18 مرداد 1402 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1520

به "شاهکار نولان پرفروش ترین فیلم در خصوص جنگ جهانی دوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهکار نولان پرفروش ترین فیلم در خصوص جنگ جهانی دوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید