سیر و سلوک برای رهایی از تاریکی؛ موضوع نمایشنامه نقطه

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، خبرنگاران/قزوین نویسنده نمایشنامه نقطه گفت: نقطه در فکر من کورسوی امید و نوری در تاریکی مطلق است، روایت نمایشنامه سلوک معنوی و رفتاری یک نابینا برای شفا یافتن است که درنهایت در یک بقعه (نقطه مکانی مطلوب) می خواهد چله نشینی کند و بینا گردد. در این آزمون خطیر یقین بزرگ ترین مددکار وی است که درنهایت در آخرین لحظات این آزمایش شکست می خورد.

سیر و سلوک برای رهایی از تاریکی؛ موضوع نمایشنامه نقطه

حمیدرضا سبحانی نژاد در گفت وگو با خبرنگاران درخصوص کتاب نقطه اظهار کرد: نقطه اولین کتاب بنده و یک نمایشنامه بلند با موضوع عرفانی و انسان شناختی است و مفهوم آن نوعی سیر و سلوک برای رهایی از تاریکی است. این کتاب به وسیله انتشارات سایه گستر چاپ و منتشر شده و برای سنین بالای 18 سال و علاقه مندان به عرصه ادب و هنر مناسب است.

وی اعلام کرد: کتاب درواقع نمایشنامه ای است که برای دانشجویان ادبیات، ادبیات نمایشی، بازیگران نمایش و علاقه مندان به ادبیات فارسی، داستان های عرفانی و تاریخی می تواند مفید باشد و برای اجرای صحنه ای با تلفیق موسیقی و نور مناسب است. حتی می توان تله تئاتر خوبی از این نمایشنامه اجرا کرد.

این نویسنده درباره دلیل انتخاب نام این کتاب گفت: نقطه در فکر مخاطب مفهوم چندوجهی دارد که با خوانش نمایشنامه باتوجه به فکر و دیدگاه مخاطب معنی می دهد. نقطه آغاز و خاتمه نمایش در ساختاری دایره وار یک محل است. نقطه تاریک در روشنایی یا نقطه روشن در تاریکی مطلق، نقطه کوچک ترین عنصر هر تصویر است و چه بسا گرانیگاه هر شی ء باشد و بنده تمام این وجوه را در نگارش و انتخاب نام نمایشنامه در نظر گرفتم.

وی بابیان اینکه نقطه در فکر من کورسوی امید و نوری در تاریکی مطلق است، اضافه نمود: روایت نمایشنامه سلوک معنوی و رفتاری یک نابینا برای شفا یافتن است که درنهایت در یک بقعه (نقطه مکانی مطلوب) می خواهد چله نشینی کند و بینا گردد. در این آزمون خطیر یقین بزرگ ترین مددکار وی است که درنهایت در آخرین لحظات این آزمایش شکست می خورد. در خاتمه او خود را در خانه اش می یابد. گویی همه وقایع تنها در فکرش شکل گرفته است.

سبحانی نژاد در خاتمه گفت: از دیگر کتاب های بنده در قالب نمایشنامه کتاب حلقوم است که در سال 1397 چاپ و منتشر شد، چند داستان و شعر بنده هم به صورت گروهی در کتاب های مختلف چاپ شده است. البته تخصص اصلی من فیلمنامه نویسی است و تا به امروز چند سریال و تله فیلم از فیلمنامه هایم فراوری و از صداوسیما پخش شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1079

به "سیر و سلوک برای رهایی از تاریکی؛ موضوع نمایشنامه نقطه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیر و سلوک برای رهایی از تاریکی؛ موضوع نمایشنامه نقطه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید