سفر به 5 مقصد محبوب گردشگران دنیا، برای ایرانی ها چقدر خرج دارد؟

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، روزنامه هفت صبح: سفر به پرطرفدارترین مقصد های جهانگردی دنیا، برای ما ایرانی ها ممکن است نفری 70 میلیون تومان هزینه داشته باشد. سازمان دنیای جهانگردی در گزارشی، 10 کشوری که بیشترین جهانگرد را در طول سال به خود جذب می کنند معرفی کرده است. در صدر این فهرست نام فرانسه به چشم می خورد که سالانه میزبان 89 میلیون جهانگرد خارجی است.

سفر به 5 مقصد محبوب گردشگران دنیا، برای ایرانی ها چقدر خرج دارد؟

اسپانیا با 83 میلیون جهانگرد، مقام دوم را دارد و کشور های آمریکا، چین، ایتالیا، ترکیه، مکزیک، آلمان، تایلند و انگلستان در مقام های سوم تا دهم جای می گیرند. از آنجایی که تور آمریکا به کلی برگزار نمی شود و تور های مکزیک، آلمان و انگلیس تقریباً نایاب هستند، در این گزارش هزینه تور های مسافرتی به مقصد شش کشور فرانسه، اسپانیا، چین، ترکیه و تایلند را بررسی کرده ایم و در هر مورد دنبال تور های ارزان قیمت اقتصادی، تور های عادی با هزینه معمول و تور های لوکس با هزینه های بالا رفته ایم تا ببینیم سفر به این پنج کشور در سه ماه آینده چقدر برای جهانگرد های ایرانی خرج دارد.

هزینه تور های مسافرتی به مقصد فرانسه

فرانسه در صدر کشور های جهانگردی جهان قرار گرفته است. سالانه رقمی حدود 89 میلیون نفر جهانگرد خارجی از فرانسه بازدید می کنند و این کشور را سال هاست که در صدر فهرست پرطرفدار ترین مقاصد جهانگردی نگه داشته اند. کسانی که بخواهند از ایران تور فرانسه بخرند و به پربازدیدترین کشور جهان سفر کنند، باید دست کم پنج میلیون و 700 هزار تومان و رقمی حدود 730 یورو معادل 10 میلیون و 700 هزار تومان کنار بگذارند.

با این حساب هزینه اقتصادی ترین تور پاریس با چهار شب اقامت رقمی حدود 16 میلیون و 400 هزار تومان به ازای هر نفر خواهد بود. این هزینه برای تور های لوکس به 31 میلیون تومان برای هفت شب اقامت می رسد. متوسط هزینه اقامت در هتل های پاریس برای هر شب رقمی حدود 150 دلار بوده که به پول ما می شود حدود 2 میلیون تومان. اگر بخواهید از تهران به پاریس بروید، باید یک توقف کوتاه در استانبول داشته باشید. این مورد باعث می شود قیمت بلیت هواپیما برای این جهت دست کم 3 میلیون تومان برایتان تمام شود.

هزینه تور های مسافرتی به مقصد اسپانیا

پیدا کردن تور اسپانیا برای ایرانی ها چندان کار ساده ای نیست و نهایت یک یا دو تور در سه ماه آینده به مقصد اسپانیا وجود دارد. این کشور دومین مقصد پرطرفدار تروریست ها است. هر سال حدود 83 میلیون نفر به اسپانیا سفر می کنند. لوکس ترین و گران قیمت ترین تور اسپانیا برای نوروز 99 مربوط به یک تور با هفت شب اقامت در بارسلونا و مادرید است. محل اقامت در این تور یک هتل چهار ستاره در نظر گرفته شده و نشان می دهد قیمت تور اسپانیا می تواند بیشتر هم باشد، اما در حال حاضر تور برای پنج ستاره وجود ندارد.

قیمت این تور با راهنما و جهانگرد روزانه رقمی حدود 18 میلیون تومان به اضافه 3 هزار و 400 یورو معادل 50 میلیون تومان است. با این حساب خرید این تور لاکچری اسپانیا برای هر نفر حدود 68 میلیون تومان آب می خورد. اقتصادی ترین گزینه برای سفر به اسپانیا تور هفت شب نوروز 99 با قیمت 9 میلیون تومان به اضافه یک هزار و 700 یورو معادل 25 میلیون تومان است که نشان می دهد سفر اسپانیا دست کم 34 میلیون تومان خرج دارد.

هزینه تور های مسافرتی به مقصد چین

چین بعد از فرانسه، اسپانیا و آمریکا در رتبه چهارم پرطرفدارترین مقصد های جهانگردی در جهان است. پکن و شانگ های مقصد اصلی تور های چین است. زمستان هم می توان روی تور های چین حساب باز کرد و حتماً لازم نیست منتظر تور های نوروز بمانید. لوکس ترین تور پکن و شانگ های با هشت شب اقامت که در فصل زمستان برگزار می شود، 17 میلیون تومان قیمت دارد که شامل اقامت در هتل های چهار ستاره است.

ارزان ترین تور که گزینه اقتصادی به حساب می آید، 15 میلیون تومان هزینه دارد. باید توجه داشته باشید که هر شب اقامت در هتل های پکن حدود 100 دلار معادل یک میلیون و 320 هزار تومان و هر شب اقامت در هتل های شانگ های حدود 120 دلار معادل یک میلیون و 600 هزار تومان هزینه دارد که نسبت به کشور های اروپایی، رقم چندان بالایی نیست. با توجه به اینکه پرواز مستقیم تهران پکن برقرار است، هزینه بلیت هواپیما حدود 3 میلیون تومان است. این پرواز عموماً توسط ایرلاین های چینی انجام می شود.

هزینه تور های مسافرتی به مقصد ترکیه

ترکیه صرفاً برای جهانگرد های ایرانی محبوب نیست و در دیگر کشور ها هم طرفدار های خاص خودش را دارد. طوری که سالانه حدود 35 میلیون جهانگرد خارجی به ترکیه سفر می کنند. این مورد باعث شده ترکیه در مقام ششم پرطرفدارترین مقصد جهانگردی جهان قرار بگیرد. استانبول، آنتالیا، آنکارا و وان شهر های پرطرفدار برای ایرانی ها هستند که تور های مختلف به مقصد این چهار شهر وجود دارد.

ارزان ترین و اقتصادی ترین گزینه برای سفر به ترکیه، تور زمینی وان با سه شب اقامت در هتل سه ستاره است که کلاً 900 هزار تومان به ازای هر نفر هزینه دارد. تور های ترکیه حتی در لوکس ترین حالت خرج کمتری نسبت به کشور های اروپایی دارند. طوری که تور ترکیبی آنکارا و استانبول شامل هفت شب اقامت در هتل های پنج ستاره، حدود 5 میلیون تومان قیمت دارد. ترکیه ارزان ترین هتل ها را در بین کشور های اروپایی در خود جای داده است. طوری که میانگین هزینه یک شب اقامت در هتل های استانبول حدود 70 دلار معادل 900 هزار تومان است. همچنین بلیت پرواز تهران استانبول دست کم 700 هزار تومان قیمت دارد.

هزینه تور های مسافرتی به مقصد تایلند

تایلند رتبه نهم جدول پرطرفدارترین مقصد جهانگردی در جهان را به خود اختصاص داده است. تور تایلند در آژانس های مسافرتی ایران، به مقصد پوکت پاتایا و سامویی برگزار می شود. ارزان ترین و اقتصادی ترین گزینه برای سفر به تایلند، انتخاب تور های پاتایا شامل هفت شب اقامت در هتل سه ستاره است که نفری 5 میلیون و 800 هزار تومان هزینه دارد. قیمت تور های تایلند عموماً در محدوده 10 میلیون تومان در نظر گرفته می شود.

یک تور عادی با هفت شب اقامت در هتل های چهار ستاره پوکت، حدود 10 میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد. گزینه های لوکس تر هم برای سفر به تایلند پیدا می شود. برای مثال یک تور هفت شبه با اقامت در هتل های پنج ستاره پوکت تایلند، 22 میلیون و 700 هزار تومان قیمت دارد. سفر تایلند عموماً با یک توقف در شهر هایی مثل دبی یا مسقط عمان انجام می شود، چراکه پرواز مستقیم از ایران به تایلند وجود ندارد. این مورد باعث می شود حداقل هزینه پرواز پوکت به 5 میلیون تومان برسد.

منبع: برترین ها
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 329

به "سفر به 5 مقصد محبوب گردشگران دنیا، برای ایرانی ها چقدر خرج دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به 5 مقصد محبوب گردشگران دنیا، برای ایرانی ها چقدر خرج دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید