سرمربی استقلال امروز به رکورد رایکوف می رسد؟

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، استقلال با حواشی زیادی پیرامون غیبت دو مدافع اصلی خود روبروست. تیم فرهاد مجیدی که از بخت بالایی برای قهرمانی برخوردار است، حالا باید بدون حضور سیاوش یزدانی و حسین مرادمند، به مصاف نساجی برود. تیمی که در نیم فصل نخست و در دیدار رفت، استقلال را در استادیوم آزادی و در حضور هوادارانش آزار داد.

سرمربی استقلال امروز به رکورد رایکوف می رسد؟

فرهاد مجیدی در حال حاضر توانسته است در 6 دیدار قبلی تیمش در لیگ برتر به پیروزی برسد. او با وجود بحران ناشی از ابتلای بازیکنانش به ویروس کرونا و غیبت یزدانی و مرادمند برابر فجرسپاسی، رقبا را یکی پس از دیگری از سر راه برداشته و با فاصله ای 5 امتیازی نسبت به پرسپولیس، در صدر جدول رده بندی قرار گرفته است.

حالا سرمربی جوان استقلال در اندیشه کسب هفتمین پیروزی متوالی است. مجیدی اکنون به بهترین رکورد تاریخ استقلال در لیگ برتر رسیده، ولی او در اندیشه تصاحب عنوان دیگری است و آن نیز، کسب بهترین رکورد تاریخ باشگاه از زمان تأسیس است و عبور از هفت پیروزی متوالی است که در 48 سال گذشته دست نخورده به جای مانده است.

داستان از این قرار است که رکورد بیشترین برد متوالى در بین مربیان استقلال در لیگ های مختلفی که در فوتبال ایران برگزار شده، متعلق به زدراکو رایکوف سرمربی افسانه ای و اهل یوگسلاوی استقلال و در دومین دوره جام تخت جمشید است. رایکوف در سال 53 پیروز شد در این رقابت ها، هفت برد پیاپى را با تیم استقلال (تاج سابق) کسب کند.

آبی ها در لیگ نوزدهم تا آستانه رسیدن به این رکورد پیش رفتند، ولی در نهایت برابر تیم امیر قلعه نویی ناکام بودند. در آن فصل، استقلال با هدایت آندره آ استراماچونی پس از غلبه بر نساجی، به 6 پیروزی متوالی رسید، اما در دیدار بعدی و در اصفهان، برابر سپاهان با تساوی 2 - 2 متوقف شد. در همان مسابقه ای که زاهدی فر داور مسابقه خطای هند پنالتی کی روش استنلی را ندید.

مجیدی هم اکنون نیز با 6 برد متوالی، در کنار مرحوم ناصر حجازی و مرحوم منصور پورحیدری ایستاده است. حجازى در لیگ هفتم آزادگان و پورحیدرى در لیگ دهم آزادگان و همچنین اولین دوره لیگ برتر به این رکورد دست یافته بودند. استراماچونی نیز در لیگ نوزدهم به 6 پیروزی پشت سر هم رسید و حالا فرهاد در اندیشه عبور از سرمربیان سابق و محبوب استقلال و رسیدن به رایکوف است.

ورزش سه

منبع: فرارو
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1270

به "سرمربی استقلال امروز به رکورد رایکوف می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی استقلال امروز به رکورد رایکوف می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید