روسیه به دنبال ساخت هواپیمای روز قیامت

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، نیرو های مسلح روسیه برای افزایش توان عملیاتی در صورت بروز جنگ گسترده و نابودی تمامی مراکز فرماندهی کلاسیک زمینی این کشور، به هواپیمای جدیدی برای فرماندهی جنگ آخر مجهز خواهد شد.

روسیه به دنبال ساخت هواپیمای روز قیامت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایرنا، یک مقام هواپیماسازی روسیه گفت: تصمیم گرفته شده است سیستم هواپیمای مدیریت نظامی موسوم به هواپیمای روز قیامت از هواپیمای ایلوشین-80 به هواپیمای جدید ایلیوشین-96-400 ام منتقل گردد.

به گفته این مقام روس که رسانه های روس به نام وی اشاره ننموده اند، انتقال مدیریت نظامی هوایی به هواپیمای جدید ایلیوشین-96-400 ام افزایش مدت پرواز هواپیمای روز قیامت و شعاع مدیریت نظامی نیرو های مسلح را افزایش خواهد داد.

در تعریف نظامی، این هواپیما ها پس از درگیری هسته ای یا نابودی مراکز ارتباطی زمینی برای ادامه جنگ و راهنمایی نیرو ها کاربرد دارد و آخرین امکان فرماندهی جنگی، کنترل تمام تسلیحات راهبردی و دوربردی اتمی و غیراتمی، محل استقرار فرماندهان ارشد و طراحان عملیات نظامی است.

این هواپیما در ساختار ارتش آمریکا نیز وجود دارد. مجتمع هوایی فرماندهی راهبردی بدون احتیاج به مراکز ارتباطی زمینی می تواند نیرو های در حال عملیات و حتی هوا فضا را فرماندهی کند.

تاس به نقل از منابع خبری علنی اعلام نمود که نیرو های مسلح روسیه به چهار هواپیمای روز قیامت از نوع ایلیوشین-80 مجهز است.

این هواپیما از سال 2015 میلادی به ارتش روسیه تحویل شده بود.

شرکت ابزارسازی روسیه در باره مشخصات این مرکز فرماندهی از هوا اعلام نموده بود: هواپیمای روز قیامت از امکانات بی مانند مختلفی از جمله فرماندهی انواع تسلیحات و تسلیحات راهبردی و دوربردی و تمامی بخش های نیرو های مسلح برخوردار است.

طراحی مقاوم و مصرف اندک انرژی از جمله مزایای نسل جدید مجتمع هوایی فرماندهی روسیه اعلام شده بود.

منبع: فرارو
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 501

به "روسیه به دنبال ساخت هواپیمای روز قیامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به دنبال ساخت هواپیمای روز قیامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید