رادیاتور های ایرانی به سه کشور همسایه صادر شدند

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، گروه تولیدی صنعتی تاش رادیاتور پیروز به صادرات رادیاتور به کشور های عراق، آذربایجان و افغانستان شده است.

رادیاتور های ایرانی به سه کشور همسایه صادر شدند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، گروه فراوریی صنعتی تاش رادیاتور پیروز به صادرات رادیاتور به کشور های عراق، آذربایجان و افغانستان شده است. به دلیل کارایی بالای این رادیاتور ها در انتقال انرژی و به حداقل رساندن اتلاف انرژی، این محصولات در کشور های همسایه جذابیت زیادی پیدا نموده است.

گروه فراوریی صنعتی تاش رادیاتور از نانو پوشش زیرکونیومی برای فراوری رایاتور های خود استفاده می نماید. محمد رضا مهرابی، مدیر کنترل کیفی و مهندسی شرکت تاش در این باره گفت: به دلیل استفاده از این نانوپوشش امکان استفاده از رنگ های لایه نازک روی رادیاتور ها فراهم می گردد و از این رو انتقال حرارتی در رادیاتور های گروه فراوریی صنعتی تاش رادیاتور با کارایی بالا صورت می گیرد. این موضوع برای کشور هایی که قیمت انرژی در آن ها بالا است اهمیت بسیار زیادی دارد. در افغانستان که از ذغال سنگ برای فراوری انرژی استفاده می گردد و موضوع کاهش مصرف انرژی خیلی حیاتی است، این رادیاتور ها بازار بسیار خوبی پیدا نموده است. همچنین گروه فراوریی صنعتی تاش رادیاتور صادرات به کشور آذربایجان را نیز از آذر ماه سال گذشته شروع نموده است.

وی اضافه نمود: از این رادیاتور ها در یکی از شهرک های تازه تاسیس در اربیل عراق نیز استفاده شده است. گروه فراوریی صنعتی تاش رادیاتور در مناقصه مربوط به پروژه این شهرک سازی شرکت نموده و در حالی رقبایی از کشور های مختلف نظیر ترکیه در این مناقصه حضور داشتند، تاش رادیاتور برنده این پروژه شد.

مهرابی ادامه داد: در حال حاضر روزانه 2500 متر رادیاتور فراوری می کنیم که نسبت به سال گذشته افزایش ظرفیت داده ایم. از آذر ماه سال گذشته نیز نرخ فروش شرکت افزایش پیدا نموده و این رادیاتور ها از اقبال بیشتری در بازار برخوردار شده است.

گفتنی است تا سال 1397 از پوشش های یک شرکت آلمانی در فراوری رادیاتور ها استفاده می شد، اما به دلیل ناکارامدی این پوشش ها برای شرایط اقلیمی ایران، گروه فراوریی صنعتی تاش رادیاتور با همکاری شرکت شیلر فرآیند پارس اقدام به برطرف این مشکل کرد و نانوپوشش زیرکونیومی توسعه یافته در شیلر فرآیند در خط فراوری تاش رادیاتور به کار گرفته شد.

این پوشش ضخامت کمتری نسبت به رقیب آلمانی خود دارد و به همین دلیل انتقال حرارات در رادیاتور با کارایی بالاتری انجام می گردد. رنگ های مورد استفاده در رادیاتور ها در پایه اپوکسی بوده که خود نوعی عایق به شمار می رود؛ بنابراین کاهش ضخامت رنگ و زیرلایه می تواند به افزایش ضریب انتقال حرارت یاری کند و کارایی رادیاتور را افزایش دهد. در حال حاضر تاش رادیاتور از تین کوت (thin coat) برای پوشش دهی سطح رادیاتور ها استفاده می نماید.

پیش از استفاده از این نانوپوشش زیرکونیوم فراوری داخل، رادیاتور های فراوری شده توسط شرکت تاش از نظر اتلاف انرژی در رده C دسته بندی می شد، اما با استفاده از این فناوری ایرانی و با کاهش ضخامت پوشش و رنگ روی رادیاتور، محصولات این شرک پیروز به دریافت رتبه B در اتلاف انرژی شد که یک دستاورد عظیم در حوزه ساخت رادیاتور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 518

به "رادیاتور های ایرانی به سه کشور همسایه صادر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رادیاتور های ایرانی به سه کشور همسایه صادر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید