دیدنی های موزه مقدم، زیباترین موزه مرکز دیدنی ایران

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، ساکنین تهران همواره در بین هیاهوی شهر در پی مکانی خلوت و ساکت برای استراحت می گردند اما شرایط کار و زندگی در تهران به گونه ای است که نمی توان هر روز یا هر هفته برای استراحت از شهر خارج شد، ما می خواهیم در این مطلب شما را با تاریخچه موزه مقدم در مرکز آشنا کنیم، ممکن است بارها نام آن را شنیده یا حتی از کنارش گذر نموده ولی به آن توجه ننموده باشید. ساخت دیدنی های موزه مقدم به دوره قاجاریه باز می شود و امروزه از موزه های مهم ایران و دنیا به شمار می رود. وقتی وارد خانه می شوید معماری شاهکار ایرانی و گل کاری ها اطراف خانه آرامش عجیبی را برای شما فراهم می آورد که گذشت زمان را در آنجا حس نمی کنید. برای آشنایی بیشتر با دسترسی به موزه مقدم خبرنگاران را دنبال کنید.

دیدنی های موزه مقدم، زیباترین موزه مرکز دیدنی ایران

تاریخچه موزه مقدم

مالک این خانه شخصی به نام محمد تقی خان احتساب الملک یکی از ثروتمندان و درباریان دوره قاجار بود. احتساب الملک دو پسر نام های حسن و محسن داشت که آن ها را برای ادامه تحصیل به یکی از کشورهای اروپایی فرستاده بود اما متاسفانه پسر بزرگ او، حسن در جوانی دار فانی را وداع گفت و پسر کوچک او نیز پس از به خاتمه رساندن دوره تحصیل خود به ایران بازگشت. حسن با همسرش در خانه پدری خود ساکن شد. آن ها پس از چندین سال زندگی تفریح تازه ای برای خود پیدا کردند و مشغول گردآوری اشیای تاریخی و درست کردن کلسیون کاشی، تابلو نقاشی، مهر، پارچه و قلیان شدند. در سال 1335 استاد مقدم خانه پدری خود را باتمام کلکسیون ها و آثار تاریخی و هنری که جمع آوری نموده بود وقف دانشگاه تهران کرد.

داخل خانه

دیدنی های موزه مقدم دارای دو بخش حیاط بیرونی و حیاط اندرونی است. حیات بیرونی آن شامل حوض خانه، برج یا ساختمان اربابی، کتابخانه، اتاق پذیرایی، ایوان قاجار و گلخانه است. حیات اندرونی شامل اتاق نشیمن، زیر زمین، ایوان و حیاط است پس سعی کنید از تمام این آثار بازدید کنید زیرا هرکدام تاریخچه و داستان های خاص خود را دارند که برای همگان مجذوب کننده است. جالب ترین قسمت خانه مقدم، ساختمان اربابی است که در دوران دکتر محسن مقدم ساخته شده و از بخش های مختلفی تشکیل شده است.

بازدید

موزه مقدم همه روزه به جز روزهای شنبه و ایام سوگواری از ساعت 9 صبح تا 17 بعدازظهر باز است و امکان بازدید از آن وجود دارد. هزینه ورودی سه هزار تومان می باشد که با ارائه کارت دانشجویی می توانید از تخفیف بهره مند شوید. بازدید از این مکان تاریخی برای دانشجویان دانشگاه تهران و دانشجویان رشته باستان شناسی رایگان است.

آدرس و راه های دسترسی

یکی از برترین راه های دسترسی به موزه مقدم استفاده از مترو می باشد و نزدیک ترین ایستگاه های مترو به موزه، ایستگاه حسن آباد و ایستگاه امام علی (ع) هستند اما پس از رسیدن به این ایستگاه ها باید کمی پیاده رویی کنید. بعلاوه می توانید از اتوبوس های تندرو بهره ببرید. نزدیک ترین ایستگاه بی آر تی به موزه ایستگاه چهارراه سپه است.

آدرس: تهران، خیابان ولی عصر، خیابان امام، بین خیابان شیخ هادی و خیابان ولیعصر، جنب بانک ملت ، پلاک 249

منبع: همگردی
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1439

به "دیدنی های موزه مقدم، زیباترین موزه مرکز دیدنی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های موزه مقدم، زیباترین موزه مرکز دیدنی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید