دو دلیل برای انتقال فرش دستباف ایرانی از زمین به دیوار خانه ها

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، رئیس گروه هنرهای سنتی وصنایع دستی فرهنگستان هنر گفت: دو دلیل مالی و توجه زیاد به فرش دستباف ایرانی موجب شده تا این فرش به جای اینکه در ابعاد عظیم روی زمین پهن باشد به روی دیوار منتقل گردد.

دو دلیل برای انتقال فرش دستباف ایرانی از زمین به دیوار خانه ها

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

حسن بلخاری رئیس گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی فرهنگستان هنر درباره اینکه چرا فرش دستباف ایرانی به جای زمین به روی دیوار رفته و خانواده های ایرانی کمتر به خرید فرش دستباف رغبت پیدا نموده اند به خبرنگار مهر گفت: دو دلیل را می توانم داشته باشم یک دلیل خوشبینانه و دیگری دلیل مالی است.

گرانی سبب شده فرش دستباف کوچک تر شده و از 12 متری به فرش یک متری تبدیل گردد. چون به صرفه تر و ارزان تر است گرچه در تقابل جدی با نظام سنتی حضور فرش در فرهنگ ما دارد چون همواره فرش ایرانی گسترانیده بوده و فضای بهشت را تداعی می نموده است.

وی اضافه کرد: از لحاظ معنایی و خوشبینانه بنا را بر این قرار می دهم که انسان ایرانی تصمیم می گیرد که چنین عظمتی را به جای اینکه زیر پای خودش قرار دهد بالای سرش بگذارد این نگاه خوشبینانه است و البته همچنین نیز هست. وقتی فرش را به دیوار منتقل می کنیم نگاه دیگری به آن داریم. امیدوارم اینچنین باشد اما مسئله مالی مسئله مهم دیگری است که امیدوارم دولت و کشورمان فکری نمایند و صندلی مهم و عظیمی که فرش دستباف داشته به صندلی اصلی خودش برگردد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 251

به "دو دلیل برای انتقال فرش دستباف ایرانی از زمین به دیوار خانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو دلیل برای انتقال فرش دستباف ایرانی از زمین به دیوار خانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید