خبرنگاران پایگاه انتقال خون مهاباد پذیرای نذر خون روزه داران در شب های قدر است

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، مهاباد- خبرنگاران- رییس اداره انتقال خون مهاباد گفت: این اداره در شب های قدر آماده خونگیری از روزه داران و افرادی است که به مناسبت این ایام نذر خون دارند.

خبرنگاران پایگاه انتقال خون مهاباد پذیرای نذر خون روزه داران در شب های قدر است

داود نصرارکن روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: به مناسبت فرا رسیدن شب های قدر، اداره انتقال خون مهاباد از ساعت 8 تا 13:30 و عصر از ساعت 21:30 تا 23:30 آماده خون گیری از مردم متدین این شهرستان است.

وی ادامه داد: نذر خون یکی از رسومی است که روزه داران در ماه مبارک رمضان و به خصوص شب های قدر اهتمام خاصی به آن می ورزند.

وی ضمن درخواست از روزه داران برای اهدای خون افزود: تمام موازین بهداشتی و ایمنی در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا در این مرکز رعایت می گردد و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

مدیر اداره انتقال خون مهاباد گفت: با توجه به احتیاج بیمارستان های شهرهای جنوب آذربایجان غربی به خون اهدایی هموطنان و استفاده بیماران خاص مانند تالاسمی از این خون ها، از شهروندان درخواست می گردد نسبت به اهدای خون در تمامی ایام هفته اقدام نمایند.

نصرارکن، یکی از مهمترین فواید اهدای خون را نجات زندگی انسان ها و بهبود سلامت جسمانی خود فرد مطرح کرد و افزود: براساس تحقیقات صورت گرفته، اهدای خون به طور منظم سبب مصونیت فرد در برابر بیماری های قلبی و عروقی می گردد.

وی از شهروندان خواست هنگام مراجعه کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

پایگاه انتقال خون مهاباد تامین نماینده خون مورداحتیاج بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان و مراکز بیمارستانی شهرستان های جنوب آذربایجان غربی از جمله میاندوآب، تکاب، شاهین دژ، بوکان، نقده، سردشت، پیرانشهر و تکاب است.

در پایگاه انتقال خون مهاباد از خون علاوه بر پلاسما، گلبول قرمز فشرده (پکسل)، سی پی، سی پی پی، خون فیلتردار، خون شسته شده و پلاکت خون فرآوری می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 240

به "خبرنگاران پایگاه انتقال خون مهاباد پذیرای نذر خون روزه داران در شب های قدر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پایگاه انتقال خون مهاباد پذیرای نذر خون روزه داران در شب های قدر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید