کمبود این ویتامین احتمال ابتلای شدید به کرونا را 14 برابرافزایش می دهد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، نتایج یک آنالیز یک ساله نشان می دهد کمبود یک نوع ویتامین می تواند در ابتلای شدید بیماران به کرونا نقش داشته باشد.

کمبود این ویتامین احتمال ابتلای شدید به کرونا را 14 برابرافزایش می دهد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز نشان می دهد، بیمارانی که کمبود ویتامین دی دارند تا 14 برابر بیشتر محتمل است که در اثر ابتلا به کرونا به شدت بیمار شوند.

محققان 253 بیمار کووید را از سال 2020 تا 2021 مورد مطالعه قرار دادند و آنها دریافتند افرادی که کمبود ویتامین دی دارند 87 درصد موارد شدید را تشکیل می دهند.

پیش از این مقالاتی که پیوندی میان این دو پیدا کردند به مقدار کافی دقیق و قطعی نبودند. اما یک مطالعه نو ادعا می نماید که قطعی ترین شواهد را در اختیار دارد.

تحقیقات قبلی تنها به علت آنالیز سطح ویتامین دی در زمانی که بیمار کووید در بیمارستان بستری بود مورد انتقاد نهاده شد. به گفته منتقدان، بیماری باعث کاهش سطح ویتامین می گردد که ممکن است یافته ها را منحرف کند.

به گفته پژوهشگران این مطالعه، این ارتباط آنقدر قوی است که می تواند نتایج بیماران کووید را فقط بر اساس سن و سطح ویتامین دی پیش بینی کند. به گفته آنها ویتامین دی برای یاری به سیستم ایمنی بدن در واکنش مناسب به ویروس حیاتی است.

نویسنده این تحقیق تاکید می نماید، نتایج این مطالعه در زمان همه گیری امیکرون حائز اهمیت است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1228

به "کمبود این ویتامین احتمال ابتلای شدید به کرونا را 14 برابرافزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود این ویتامین احتمال ابتلای شدید به کرونا را 14 برابرافزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید