جذب نیروی پسادکتری فناوری در شرکتهای مستقر در پارک

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، امید رضایی فر در مصاحبه با خبرنگاران، از اجرای طرح پسادکتری فناوری اطلاع داد و درباره جزئیات آن گفت: این طرح با رویکرد زمینه سازی اشتغال فارغ التحصیلان دکتری و البته همه فارغ التحصیلانی که مدرک عالیه تری نسبت به لیسانس دارند، در نظر گرفته شده است.

جذب نیروی پسادکتری فناوری در شرکتهای مستقر در پارک

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم ادامه داد: این افراد برای همکاری با شرکت های داخل پارک های علم و فناوری، داخل مجموعه ها مستقر می شوند و 80 درصد حقوق استادیار دانشگاه براساس آئین نامه پسادکتری در وزارت علوم به آنها پرداخت می گردد.

رضایی فر با اشاره به اینکه این طرح با هدف تقویت همکاری بین واحدهای دانش بنیان و فناور با دانشگاه های کشور و ارتقا توان پاسخگویی دانشگاه ها به نیازهای جامعه ارائه شده است، اضافه کرد: البته ارتقای مهارت های تخصصی محققان و جلوگیری از خروج نخبگان نیز از دیگر اهداف این طرح به شمار می رود.

این مقام مسئول وزارت علوم اضافه کرد: این طرح در راستای اجرایی کردن سیاست های وزارت عتف در حوزه فناورانه و بعلاوه اجرایی کردن آئین نامه حمایت از فراوری، دانش بنیان و اشتغال آفرین مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح سال جاری برای نخستین بار اجرایی می گردد، گفت: با توجه به اینکه در ابتدای این مسیر قرار داریم، بودجه طرح از سوی معاونت فناوری تأمین شده اما در کوشش هستیم که بودجه از سمت پارک ها و یا شرکت های مستقر در پارک تأمین گردد.

رضایی فر در ادامه اعلام کرد: سال جاری طرح پسادکتری فناوری با 50 نفر شروع می گردد اما با توجه به استقبالی که اجرا شده و بعلاوه مساعدت هایی که شده، پیش بینی می کنیم سال 1402 تا حدود 100 نفر پسادکتری فناوری داشته باشیم.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم در خاتمه گفت: بیمه این عزیزان مطابق با آئین نامه پسادکتری وزارت علوم برقرار خواهد شد و امیدواریم با تأمین منابع بیشتر سال های آینده ظرفیت چندبرابری را نسبت به سال جاری جذب کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 خرداد 1402 بروزرسانی: 22 خرداد 1402 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1498

به "جذب نیروی پسادکتری فناوری در شرکتهای مستقر در پارک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب نیروی پسادکتری فناوری در شرکتهای مستقر در پارک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید