توقف استفاده از نرم افزارهای تشخیص چهره در مدارس نیویورک

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی نت، اندرو کیومو فرماندار نیویورک به تازگی لایحه ای را امضا کرده که به موجب آن استفاده از فناوری های بیومتریک در مدارس تا جولای سال 2022 ممنوع است. بر همین اساس مناسب بودن یا نبودن استفاده از فناوری یادشده در مدارس بررسی خواهد شد و در نهایت در این زمینه طی سال های آینده تصمیم گیری می شود.

توقف استفاده از نرم افزارهای تشخیص چهره در مدارس نیویورک

نیویورک اولین ایالت آمریکاست که استفاده از فناوری تشخیص چهره را در مدارس دولتی و خصوصی خود ممنوع می کند. نگرانی از نقض حریم شخصی دانش آموزان و نیز ضعف های نرم افزارهای تشخیص چهره در زمینه شناسایی دقیق هویت افراد از جمله عوامل مخالفت با استفاده از آنها در مدارس است. نرم افزارهای یادشده معمولاً در تشخیص هویت دقیق رنگین پوستان و زنان ضعف های جدی دارند.

بر اساس بیانیه ای که فرماندار نیویورک در این زمینه منتشر کرده، فناوری تشخیص چهره علیرغم مزایایی که دارد، نگرانی هایی را در زمینه حفظ حریم شخصی کاربران به وجود می آورد که به خصوص باید در مدارس مورد توجه قرار بگیرند. لذا فعلاً باید از استفاده از این فناوری خودداری کرد و برای رفع مسائل آن با متخصصان و صاحب نظران بیشتر گفتگو کرد.

در ماه ژوئن گذشته اتحادیه آزادی های مدنی نیویورک اداره آموزش ایالت نیویورک را به علت موافقت با استفاده از فناوری تشخیص چهره مورد پیگرد قضائی قرار داده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 654

به "توقف استفاده از نرم افزارهای تشخیص چهره در مدارس نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف استفاده از نرم افزارهای تشخیص چهره در مدارس نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید