(تصاویر) جسد سها رضانژاد دختر طبیعت گرد پیدا شد، جسد سها رضانژاد کجا بود؟

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، فرماندار شهرستان کردکوی گفت: جسد سها رضانژاد پس از 28 روز در ارتفاعات دنیا نما کردکوی پیدا شد.

(تصاویر) جسد سها رضانژاد دختر طبیعت گرد پیدا شد، جسد سها رضانژاد کجا بود؟

ابراهیم قدمنان در مصاحبه با تسنیم، گفت: پیکر بی جان سها رضانژاد دختر گمشده در ارتفاعات دنیا نما کردکوی پس از 28 روز توسط نیرو های هلال احمر پیدا شد.

فرماندار شهرستان کردکوی اضافه نمود: پیکر بی جان وی پایین پرتگاهی با فاصله زیاد در غرب مکانی که این گروه طبیعت گردی مستقر بود، پیدا شد و پلیس آگاهی در حال آنالیز روی جزئیات این حادثه است.

رئیس کل دادگسترى گلستان نیز از کشف یک جسد در مناطق صعب العبور کوهستانى شهرستان کردکوى اطلاع داد و گفت: در پى اعلام مفقود شدن خانمى به نام سها رضانژاد، در مناطق کوهستانى شهرستان کردکوى، دستورات قضایى براى جستجو به منظور پیدا کردن نشانى از این فرد صادر شد.

هادى هاشمیان اعلام کرد: لحظاتى قبل تیم جستجوى هلال احمر جسد یک زن را در مناطق صعب العبور کوهستانى شهرستان کردکوى کشف کردند و در حال انتقال جسد هستند.

رئیس کل دادگسترى گلستان اظهار کرد: در حال حاضر خانواده سها رضانژاد در شهرستان کردکوى مستقر هستند تا پس از انتقال جسد و انجام تشریفات قانونى، هویت جسد کشف شده معین گردد.

هاشمیان در انتها با تاکید بر اینکه درباره هویت جسد کشف شده نمى توان گمانه زنى کرد، گفت: محل کشف جسد، نسبت به محلى که خانوم سها رضانژاد در آن کمپ زده بودند، فاصله دارد و احراز هویت و علت مرگ پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی امکان پذیر است.

سها رضانژاد، دختر 27 ساله که به همراه یک گروه طبیعت گردی از تهران به ارتفاعات دنیا نما کردکوی در استان گلستان رفته بود از صبح آدینه 20 تیرماه گم شده بود.

عموی سها در حال اعزام به منطقه برای شناسایی جسد

اعتمادآنلاین نوشت: لباس هایی که کوهنوردان درباره آن اطلاعات داده اند با داشته های ما همخوانی دارد.

وکیل پرونده سهاد رضانژاد از احتمال صحت پیدا شدن جسد موکلش اطلاع داد.

کاوه راد، وکیل پرونده سها رضانژاد، در پاسخ به اعتمادآنلاین درباره صحت و سقم پیدا شدن جسد موکلش اعلام کرد: عموی سها در حال اعزام به منطقه برای شناسایی جسد است.

او در ادامه با تاکید بر اینکه از چهره جسد چیزی قابل شناسایی نیست، اضافه نمود: اما لباس هایی که کوهنوردان درباره آن اطلاعات داده اند با داشته های ما همخوانی دارد.

وکیل پرونده سها رضانژاد همچنین در پاسخ به سوالی تاکید نمود که در صورت احتیاج، پزشکی قانونی تست DNA هم خواهد گرفت.

جسد کشف شده در ارتفاعات دنیا نمای کردکوی به پزشکی قانونی تحویل شد

دادستان عمومى و انقلاب کردکوى از تحویل جسد کشف شده در ارتفاعات دنیا نماى کردکوى به پزشکى قانونى اطلاع داد.

هادى عزیززاده، دادستان عمومی و انقلاب کردکوی در مصاحبه با میزان از تحویل جسد کشف شده در ارتفاعات دنیا نماى کردکوى به پزشکى قانونى اطلاع داد و اعلام کرد: دقایقی پیش جسد پس از انتقال به پایین دست برای آنالیز های فنی و تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی گرگان تحویل شد.

عزیززاده اضافه نمود: نمونه برداری و عکس برداری از محل کشف جسد و منطقه اطراف هم از سوی بازپرس پرونده و تیم پلیس آگاهی انجام شد.

دادستان عزیززاده با تاکید بر این که فعلا با قطعیت درباره هویت جسد کشف شده نمی توان اظهارنظر کرد اضافه نمود: لباس های تن جسد، با نشانی های خانواده و دوستان او و همچنین با لباس هایی که سها رضایی نژاد در آخرین فیلم گوشی اش به تن دارد مطابقت دارد و این گمان که این جسد متعلق به این بانوست تقویت می نماید.

دادستان کردکوی اضافه نمود: نمونه برداری DNA از جسد و خانواده سها رضایی نژاد فردا انجام می گردد تا با قطعیت بتوانیم درباره جسد کشف شده اظهار نظر کنیم.

پیش از این هادى هاشمیان، رییس کل دادگسترى گلستان از کشف جسد یک زن در مناطق صعب العبور شهرستان کردکوى اطلاع داده بود و گفته بود: در حال حاضر خانواده سها رضانژاد در شهرستان کردکوى مستقر هستند تا پس از انتقال جسد و انجام تشریفات قانونى، هویت جسد کشف شده معین گردد.

جزئیات گم شدن سها رضا نژاد دختر طبیعت گرد

حوالی ظهر آدینه 20 تیرماه خبر گم شدن سها رضانژاد دختری 27 ساله در ارتفاعات کردکوی استان گلستان به دستگاه های امدادی اطلاع داده شد. نیرو های امداد و نجات، انتظامی و... برای یافتنش بلافاصله دست به کار شدند، اما با گذشت حدود 3 روز از ناپدید شدن این جوان، هنوز نیرو ها در آب و هوای بارانی و مه آلود کوهستان به دنبال یافتنش هستند.

رحیم میرکریمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان در این باره اظهار می نماید: از روز آدینه گم شدن این خانم 27 ساله به سامانه 112 جمعیت هلال احمر اطلاع داده شد. در ابتدا اعلام شد که یک تیم آفرود هستند، اما زمانی که با هیات اتومبیلرانی صحبت کردیم، معین شد که اینطور نیست و درنهایت گفتند که یک تیم طبیعت گردی هستند.

وی ادامه می دهد: اظهارات اولیه حاکی از آن بود که این خانم از چادر خارج شده و دیگر بازنگشته و عنوان شد که محوطه (محل اقامت) را گشته اند، اما او را پیدا ننموده اند. به همین دلیل دو تیم ارزیاب به محل اعزام شدند و پس از آن جلسه مدیریت بحران تشکیل شد. فرماندار، بخشدار و.. به موضوع وارد شدند و با نفراتی که از اعضای این تیم طبیعت گردی در محل مانده بودند، مصاحبه شد. البته اظهارات افراد حاضر در محل واقعا کمک نماینده نبود و فقط باعث شد حیطه جست وجوی ما گسترده تر گردد.

میرکریمی می گوید: جست وجو در ابعاد مختلف صورت گرفته، تیم های جست وجو و نجات با به همراه داشتن سگ های آنست به محل اعزام شدند. همچنین تیم های کوهنوردی از سمت شموشک به سمت محل حادثه رفتند و از طرف های دیگر نیز برای جست و جو تیم اعزام کردیم. از هلی شات سایر دستگاه ها نیز استفاده شد. امروز حتی از پاراموتور هم برای جست وجو استفاده شد. با آنکه بارش های دیروز منطقه دنیا نما بود سنگین بود، همچنان جست وجو ها متوقف نشد. 96 نفر از نیرو های هلال احمر تا به امروز در این عملیات فعالیت نموده اند.

لحظات طاقت فرسای کوشش برای یافتن سها رضانژاد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان ادامه می دهد: شاهد شایعات در فضای مجازی هستیم و از مردم درخواست می گردد حتما از مراجع رسمی موارد را پیگیری نمایند.

میرکریمی در ادامه به یک گزارش کذب درخصوص پیدا شدن این خانم 27 ساله اشاره نموده و می گوید: عصر روز گذشته 22 تیرماه گزارشی مبنی بر تماسی اعلام شد که سمت حاجی آباد در یک چشمه به نام شاه پسند این خانم پیدا شده است. البته گزارش واضح نبود. عملیات انجام شد و به سمت روستای حاجی آباد رفتیم که طی این جست وجو ها متاسفانه به نتیجه ای نرسیدیم.

سامان رضانژاد برادر سها که در حال حاضر به همراه نیرو های امدادی و انتظامی در ارتفاعات کردکوی مستقر شده است، می گوید: سها چهارشنبه شب از تهران با یک تور به محل رفته بودند. آن ها به مقصد ارتفاعات کردکوی حرکت می نمایند و پنجشنبه صبح در محل مستقر می شوند. سها تقریبا آنتن داشت و آخرین تماسش با خانواده حوالی 11 شب پنجشنبه بوده که با پدرم صحبت نموده است.

وی ادامه می دهد: افراد حاضر در تور می گویند آن شب تا نیمه شب بیدار بودند. در محلی که پرتگاه هم وجود داشته کمپ زده بودند، البته با پرتگاه حدود 50 متر فاصله داشته اند.

برادر این دختر جوان اظهار می نماید: سها در این سفر همراهی که با او صمیمی باشد نداشته، اما، چون چندمین بارش بوده که با آن ها سفر می رفته افرادی را می شناخته است. بعضی از افرادی که در تور حضور داشتند می گویند سها صبح روز آدینه در حالی که می خواسته از چادرش بیرون برود دیده شده، اما حرف های ضد و نقیض دراین باره زیاد است، چون محلی که در آن کمپ زده بودند، شلوغ بود، چطور می گردد صبح گم شده باشد، وقتی آن همه آدم در آنجا حضور داشته اند.

سامان با تاکید بر اینکه سها ماهی یک یا دو بار با تور به سفر می رفت و نمی توان گفت که از روی نابلدی اتفاقی برایش افتاده ادامه می دهد: حرف هایی که تا به حال گفته می گردد از نظر ما ضد و نقیض است. اگر حتی موضوع آدم ربایی هم باشد به نظر ما امکان ندارد که سها صبح ربوده شده باشد، چون اینجا محل خلوتی نیست. ما تقاضا می کنیم تمام سازمان های امدادی و انتظامی گم شدن سها را پیگیری نمایند تا بتوانیم او را پیدا کنیم. تقاضا داریم از لیدر و افرادی که حضور داشتند هم بازپرسی گردد. البته اینطور نیست که ما بخواهیم انگشت اتهام به سمت کسی بگیریم، ولی ما خانواده سها هستیم و حق داریم متوجه شویم در چه وضعیتی واقع شده است. واقعا از نظر روحی در شرایط بسیار بدی هستیم.

وی تاکید می نماید: از مردم می خواهیم اخبار کذب منتشر ننمایند و شرایط سخت ما را درک نمایند. اینکه گاهی امید کاذب می گیریم و بعد امیدمان ناامید می گردد بسیار سخت است. حتی گزارش هایی درباره مشاهده شدن خانمی با معینات سها به وسیله یک منبع معتبر به دست ما رسید که بعد از آن که همه به محل اعلام شده رفتند، معین شد اطلاعات غلط بوده است، حتی امروز با هلی شات هم آن محل را گشتند، اما نبود. به هر حال باید این گزارش های کذب هم پیگیری گردد. گزارشی که اطلاع داده شد خیلی محکم بود، شاید حتی فردی بوده که می خواسته رد گم کند بنابراین باید پیگیری گردد.

محبوبه پدرام نیا یکی از نزدیکان خانواده سها رضانژاد نیز می گوید: سها متولد اردیبهشت 72 است. با خانواده خود در کرج زندگی می نماید. او سال هاست که طبیعت گردی می نماید و اصلا در این زمینه آدم نابلدی نیست. قبلا مکان های خطرناک تر و چالش برانگیزتری هم رفته بود، اما این بار نمی دانم چرا این رخ داد.

وی ادامه می دهد: سها شاغل است، در یک شرکت فروش مبلمان کار می نماید و به واسطه زمان طولانی کارش ماهی یک یا دو بار با تور ها به طبیعت گردی می رود. گاهی این تور ها چندروزه بود و شب ها هم در محلی که در نظر گرفته می شد، کمپ می کردند. سها 4 یا 5 سال است که با داشتن تمام تجهیزات مربوطه طبیعت گردی می نماید.

پدرام نیا با بیان اینکه اطلاعات درباره ساعات اولیه گم شدن سها گنگ و مبهم است، می افزاید: حرف های ضد و نقیض هنوز زیاد است. اصلا نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است. اظهارات افرادی است که در محل بودند باید آنالیز گردد. سها آدینه گم شد و بعد از گم شدنش تقریبا همه افرادی که با تور سفر رفته بودند به تهران برگشتند البته امروز از سمت دادستانی گلستان از افرادی که همراه بودند خواسته شده که برگردند به منطقه و جوابگو باشند. توری که 1.5 میلیون از سها پول دریافت نموده بود با بی مسئولیتی تمام او را در محل جا گذاشته و برگشته است.

پدرام نیا می گوید: به ما گفتند سها برای دقایقی از چادر خودش خارج شده که به دستشویی برود که بعد از آن برنگشته، اما سها موبایلش را هم با خودش نبرده بوده. ما کامنت های مردم در فضای مجازی را می خوانیم. بسکمک گفتند شاید فرار نموده. این کامنت ها غصه آدم را بیشتر می نماید که یک نفر را بدون اینکه بشناسند قضاوت می نمایند.

وی با گلایه از تماس های زیاد و کذبی که بعد از پخش تصویر سها در فضای مجازی با خانواده و بستگان گرفته شده است، ادامه می دهد: حتی تماس هایی داشتیم که گفتند سها پیدا شده در حالی که تیم فرستادیم، اما آن جا نبود. بعد از این ماجرا خبر پخش شد که سها پیدا شده، در حالی که اینطور نبود. چندین بار اطلاعات اشتباه دادند، حتی یک بار نیرو هم اعزام شد و سها آن جا نبود. گفتند سمت روستای حاجی آباد است، برای ساعاتی تلفن ما پر از تبریک شده بود، اما رفتند و دیدند که نیست. ما می خواهیم این اخبار کذب منتشر نگردد و همه بدانند که سها گم شده و پیدا نشده است. مجبوریم امیدوار باشیم و دایره جست وجو را گسترده تر کنیم.

پدارم نیا در انتها صحبت های خود ضمن تقاضا از تمام نهاد ها و مردم درباره اطلاع رسانی در این زمینه می گوید: از تمام نهادها، سازمان ها و سلبریتی ها تقاضا می کنیم که در این زمینه ما را کمک و اطلاع رسانی نمایند تا سها پیدا گردد. برادر و پدر سها الان در محل هستند و تا سها پیدا نگردد برنمی گردند. سها در این دقایق به کمک همه ما احتیاج دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 394

به "(تصاویر) جسد سها رضانژاد دختر طبیعت گرد پیدا شد، جسد سها رضانژاد کجا بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) جسد سها رضانژاد دختر طبیعت گرد پیدا شد، جسد سها رضانژاد کجا بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید