بازدید عضو شورای اسلامی شهر از فرایند بازسازی اماکن و خانه های تاریخی حصار ناصری

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، روز گذشته محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران به همراه شهردار منطقه 11 از خانه ها و اماکن تاریخی بخش مرکزی شهر تهران بازدید کرد.

بازدید عضو شورای اسلامی شهر از فرایند بازسازی اماکن و خانه های تاریخی حصار ناصری

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، همزمان با شروع بازسازی ساعت مسجد تاریخی مشیر السلطنه که 121 سال پیش در دوران قاجار ساخته شد و 70 سال پیش از کار افتاده، روز گذشته محمد سالاری به همراه شهردار منطقه 11 با حضور در این مکان از فرایند بازسازی ساعت و جداره های این مسجد بازدید کرد.

سالاری در بازدید از ساعت و بنای مسجد مشیر السلطنه که از سوی شهرداری منطقه 11 و توسط خبره ترین افراد در حال تعمیر و بازسازی است؛ بر حفظ اصالت اجزای بنا و نیز ساعت قدیمی تأکید کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه از خانه و اقامتگاه سنتی زی بازدید و با ذی نفعان این اقامتگاه سنتی به تبادل نظر نشست. خانه زی متعلق به دوره پهلوی اول است که با تسهیلگری شهرداری منطقه 11 و توسط مالک تبدیل به مهمانپذیر شده و علاوه بر بازسازی ملک که موجب حفاظ معماری ارزشمند و اشتغالزایی شده مورد استفاده گردشگران خارجی و ایرانی نیز قرار گرفته است.

همچنین بازدید از مقبره ملک المتکلمین که هم اکنون در حال بازسازی و بازسازی است و بازدید از میدان حسن آباد و خانه های قدیمی واجد ارزش معماری از جمله عمارت درالتاج که با تسهیلگری شهرداری منطقه 11 احیاء و دارای کاربری شده است؛ از جمله برنامه های این عضو شورای شهر برای حضور در منطقه 11 تهران بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 560

به "بازدید عضو شورای اسلامی شهر از فرایند بازسازی اماکن و خانه های تاریخی حصار ناصری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید عضو شورای اسلامی شهر از فرایند بازسازی اماکن و خانه های تاریخی حصار ناصری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید