انواع آغوشی نوزاد و انتخاب برترین آن برای کوهنوردی

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، بردن خانواده به مسیر ورزش هایی مثل کوهنوردی و پیاده روی مزایای زیادی دارد. علاوه بر این واقعیت که این ورزش ها عالی هستند و فواید زیادی برای سلامت روان دارند، منجر به پیوندهای خانوادگی قوی تر و حتی تقویت سیستم ایمنی بچه های کوچک می شوند.

انواع آغوشی نوزاد و انتخاب برترین آن برای کوهنوردی

با این همه مزایا، چه چیزی می تواند خانواده ها را از رسیدن به این مسیر باز دارد؟ یکی از عوامل بازدارنده بزرگی که والدین با آن روبرو هستند، این است که چگونه بچه ها را در مسیر پیمایش حمل نمایند، مخصوصاً زمانی که بچه ها هنوز راه نمی روند.

با وجود گزینه های بسیار زیاد در بازار، انتخاب یک آغوشی مناسب برای ماجراجویی در طبیعت می تواند کمی سخت باشد. نترسید، ما اینجا هستیم تا یاری کنیم.

این مقاله شما را به وسیله معرفی گزینه های مختلف آغوشی نوزاد هدایت می نماید و نکات و توصیه هایی را ارائه می دهد تا به شما یاری کند برترین انتخاب آغوشی را برای کوه نوردی و طبیعت گردی با خانواده خود داشته باشید.

نکاتی که باید در هنگام انتخاب آغوشی نوزاد در نظر داشته باشید

همانطور که تحقیق درباره آغوشی نوزادی را که برای خانواده شما مناسب است آغاز می کنید، در اینجا نکاتی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

ایمنی آغوشی نوزاد

اول و مهم تر از همه این است که شما می خواهید کودک خود را بدون توجه به اینکه کدام آغوشی نوزاد را انتخاب می کنید، ایمن نگه دارید.

T.I.C.K.S یک مخفف ساده برای به خاطر سپردن اقدامات ایمنی اولیه پوشیدن آغوشی به نوزاد، به ویژه برای نوزادان کوچک است. به خاطر داشته باشید که این قوانین عمدتاً برای حمل کودک از جلو اعمال می گردد:

  • تنگی (Tight)

آغوشی نوزاد باید به قدری محکم باشد که شبیه زمانی کودک را نگه دارند که او را بغل می کنید. آغوشی نوزاد شل می توانند باعث افتادن کودک شما، مسدود شدن راه هوایی او یا فشار به پشتش گردد.

  • همواره در دیدرس (In View At All Times)

شما باید همواره بتوانید به پایین نگاه کنید و چهره کودک خود را ببینید و هیچ پارچه ای نباید جلوی سر و صورت او و مانع دید شما باشد.

  • نزدیک به میزان امکان بوسیدن (Close Enough to Kiss)

نوزاد شما باید به میزان کافی نزدیک به صورت شما روی سینه قرار گیرد که بتوانید به پایین خم شوید و سر یا صورت او را ببوسید.

  • چانه دور از سینه (Keep Chin off Chest)

مطمئن شوید که چانه کودک شما به سمت سینه اش پایین نمی آید به طوری که تنفس را محدود کند. حداقل یک انگشت باید بین چانه و سینه فاصله وجود داشته باشد.

  • تکیه گاه کمر (Supported Back)

پشت کودک شما باید در شرایط طبیعی قرار گیرد و شکم و قفسه سینه او به سمت شما باشد، نه به شکل پیچ خورده یا خمیده. می توانید با قرار دادن دست روی پشت نوزاد و فشار دادن به آرامی آزمایش کنید که کودک صاف نشسته یا نه.

اطمینان حاصل کنید که کیسه آغوشی به میزان ای پهن باشد که زانوهای کودک در بالای باسن قرار بگیرند و شکل M را تشکیل دهند. این کار به جلوگیری از مسائل ارتوپدی و سایر مسائل در آینده یاری می نماید.

سن و میزان کودک

سن و سایز نوزاد به ویژه برای نوزادان کوچک در انتخاب آغوشی اهمیت دارد زیرا موقعیت کودک در آغوشی برای ایمنی و رشد او بسیار مهم است. به طور کلی، روکش ها، تسمه ها و ساختار آغوشی نوزاد برای نوزادان بی خطر است. بعضی از آغوشی های نوزاد با ساختار نرم نیز ایمن هستند اما ممکن است برای استفاده بچه ها بزرگ تر مناسب تر باشند.

محدودیت وزنی آغوشی

هر آغوشی نوزاد دارای حداقل و حدبیشتر محدودیت وزنی توصیه شده است. اگر نوزادی دارید که وزنش کمتر از 3 کیلوگرم است، ممکن است لازم باشد برای استفاده از آغوشی نوزاد صبر کنید تا به حداقل وزن مجاز برسد. این توصیه برای بسیاری از کریر های نوزاد و قنداق و کالسکه نیز صدق می نماید.

اگر قرار است نوزاد یا کودک نوپای بزرگ تری حمل کنید، به خاطر داشته باشید که برای حدبیشتر وزن مجاز آغوشی نوزاد نیز محدودیت هایی وجود دارد.

لطفاً توجه داشته باشید که برای آغوشی های نوزاد مخصوص کوهنوردی قاب دار که به شکل کوله پشتی هستند، حدبیشتر وزن به معنای وزن کل محتویات کریر است. یعنی وزن کودک به اضافه هر وسیله ای که همراه اوست.

نوع فعالیت

آغوشی که از آن برای یک قدم زدن ساده در شهر یا خرید رفتن استفاده می کنید، ممکن است راحت جمع گردد و قابل استفاده سریع باشد. در مقابل، آغوشی که برای سفرهای با کوله پشتی استفاده می کنید باید به خوبی در جای خود قرار گیرد و برای مسافت های طولانی راحت باشد.

دما و آب و هوای بیرون

وقتی صحبت از کوهنوردی در هوای سرد و گرم می گردد، مواد سازنده آغوشی مهم می شوند. در زمستان آغوشی نوزاد توری به دردتان نمی خورد و مواد ضخیم تر ممکن است برای تابستان گرم باشند. اگر بارش باران پیش بینی می گردد، یک آغوشی نوزاد با اتصال باران گیر در نظر بگیرید تا کودک شما خشک بماند و از بارش محافظت گردد.

فضای ذخیره سازی

به خاطر داشته باشید که بیشتر قسمت های آغوشی، تسمه ها و… ساختار نرم و ظریف و فضای ذخیره سازی بسیار کمی برای وسایل ضروری دارند. ممکن است احتیاج باشد یک کوله کوهنوردی به همراه داشته باشید که وسایل مورد احتیاجتان را در آن حمل کنید.

انواع آغوشی نوزاد برای کوهنوردی: پارچه ای، صندلی دار و هیبرید

آغوشی پارچه ای

آغوشی پارچه ای یک نوع لفاف با یک تکه پارچه بلند است که می توان آن را به روش های مختلف پیچید تا کودک شما را در آغوشتان محکم کند. این مدل آغوشی با جنس پارچه های مختلف از جمله کشسانی و گزینه های دیگر ساخته می گردد.

  • امتیازها:

مدل پارچه ای گزینه ای عالی برای نوزادان تازه متولد شده است. کودک شما را گرم و نزدیک به بدنتان نگه می دارد تا پیوند و احساس امنیت را هم برای او و هم برای شما ایجاد کند. این پارچه ها به راحتی در کوله کوه قرار می گیرند و گزینه های مختلفی برای حمل نوزاد به شما می دهند.

  • نکات منفی:

یادگیری استفاده از این نوع آغوشی ها کمی مشکل است و به زمان و تمرین احتیاج دارد. انتهای آن می تواند دست و پا گیر و روی زمین کشیده گردد، بخصوص اگر شما جثه کوچکی دارید. در سفرهای طولانی تر و برای بچه های بزرگ تر به علت عدم حمایت کافی، بسته شدن این آغوشی می تواند ناراحت نماینده باشد. بعلاوه اضافه شدن چند لایه پارچه اضافی به دور کودک ممکن است باعث گردد او احساس گرما کند بخصوص در آب و هوای گرم.

آغوشی حلقه دار

این نوع آغوشی هم تکه پارچه بلندی است که مجموعه ای از حلقه ها به یک انتهای آن متصل است. پارچه به دور فرد و نوزاد می پیچد، داخل حلقه قرار می گیرد و به پایین بسته می گردد. یک کیسه برای حمل کودک تشکیل می گردد که از یک شانه تا لگن مخالف کشیده شده است.

  • امتیازها:

برای نوزادان عالی است و پوشیدن آن به آزمون و خطای کمتر والدین احتیاج دارد. این مدل برای استفاده سریع و آسان است. برای انواع بدن مناسب است و در رنگ ها و طرح های بسیار متنوعی موجود است. از آنجایی که هیچ بندی در کمر وجود ندارد، برای مادرانی که سزارین شده اند مناسب است. بعلاوه برای تغذیه با شیر مادر مناسب است و برای نوزادان بزرگ تر و بچه ها نوپا اجازه حرکت بیشتری می دهد.

  • نکات منفی:

پارچه اضافی ممکن است مانع حرکت و روی زمین کشیده گردد. این مدل ممکن است برای مسیرهای طولانی تر به علت عدم وجود بالشتک و تکیه گاه ناراحت نماینده باشد. از آنجایی که نوزاد در یک طرف بدن قرار می گیرد، توزیع وزن متعادل نیست. حلقه ها هنگام پوشیدن کوله پشتی می توانند با بند آن تداخل داشته باشند.

هیبریدها

آغوشی های هیبریدی تلاقی یک پوشش و یک حامل با ساختار نرم هستند. آن ها نزدیکی به بدن والدین را که از فواید آغوشی پارچه ای است با سهولت استفاده از یک آغوشی با ساختار نرم ترکیب می نمایند. آن ها شامل پارچه های کمتری هستند اما همچنان امنیت مورد احتیاج نوزادان را برای ایمنی و رشد فراهم می نمایند.

آغوشی نوزاد با ساختاری نرم

آغوشی های با ساختار نرم ساختار بیشتری نسبت به آغوشی های پارچه ای و تسمه ای دارند و دارای تسمه های شانه ای و کمربندهای پددار همراه با سگک هایی هستند که همه چیز را محکم می نماید. در بیشتر مدل ها، همه تسمه ها قابل تنظیم هستند تا به پوشنده این امکان را بدهند که حالت راحت را پیدا کند و یک پنل در امتداد پشت کودک وجود دارد که تکیه گاه ایمنی را فراهم می نماید.

با وجود گزینه های بسیار زیادی که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید، چند چیز را باید در نظر بگیرید: محدوده وزن، مواد سازنده، موقعیت حمل و ویژگی های اضافی مانند داشتن جیب.

محدوده وزن

هر آغوشی نوزاد یک محدوده وزنی پیشنهادی برای استفاده ایمن دارد. بعضی از آغوشی های با ساختار نرم را می توان با خیال راحت برای نوزادان استفاده کرد.

حدبیشتر وزن فرق دارد، اما بیشتر آغوشی ها تا حدود 18 کیلو جواب می دهند. شرکت هایی مانند Kinderpack و Tula وجود دارند که برای بچه ها بزرگ تر تا حدود 27 کیلو آغوشی ارائه می دهند.

مواد سازنده

شما آغوشی های ساخته شده از همه چیز از پنبه تا پلی استر و نایلون را خواهید یافت. بعلاوه گزینه های توری در بازار وجود دارد که هنگام کوهنوردی در ماه های گرم تر شما و کودک را خنک نگه می دارد. خوشبختانه، بیشتر آغوشی ها قابل شست وشو با ماشین لباس شویی هستند، بنابراین نگران خراب شدن آن ها در صورت کثیف شدن نخواهید بود.

گزینه های حمل

شما دیگر محدود به حمل سنتی کودک از جلو به طوری که کودک به سمت شما باشد نیستید. آغوشی های مختلف با ساختار نرم به شما این امکان را می دهند که کودک خود را بر پشت قرار دهید یا بعضی به شما اجازه می دهند کودک خود را در جلو و رو به جلو قرار دهید تا به نمای اطراف خود دید داشته باشد.

موقعیت های دیگر ممکن است احتیاج به تغییراتی در آغوشی و تمرین برای تسلط به حالت نو داشته باشند. پیاده روی در زمین های ناهموار با کودک در شرایط رو به بیرون توصیه نمی گردد، زیرا در صورت سقوط، خطر آسیب دیدگی افزایش می یابد. این موقعیت برای مسیرهای هموار یا جاده ها برای دوره های زمانی کوتاه مناسب است.

امکانات اضافی

آغوشی هایی با جیب ها و حلقه های اضافی برای حمل وسایل می توانند هنگام پیاده روی با کودک کاربردی باشند. هودهای قابل اتصال کمی از آن ها در برابر باران و آفتاب محافظت می نماید و به کودک شما یاری می نماید تا راحت بخوابد.

  • امتیازها:

به طور کلی استفاده از این نوع آغوشی آسان است چون محدوده وزنی بیشتری دارد و کودک شما را بدون احتیاج به وسایل اضافی نزدیک به بدن و ایمن نگه می دارد. این آغوشی ها را می توان به راحتی با سایر مراقبان کودک فقط با چند تنظیم بند به اشتراک گذاشت. این آغوشی ها می توانند با کودک شما رشد نمایند. والدین می توانند از حالت حمل جلو در زمانی که کودک جوان است و از شرایط حمل از پشت در زمانی که بزرگ تر و سنگین تر می گردد استفاده نمایند.

  • نکات منفی:

ممکن است احتیاج به استفاده از وسیله یاریی دیگری برای نوزادان کوچک تر داشته باشند. بعلاوه در مقایسه با آغوشی های پارچه ای حجیم تر هستند و به راحتی در کوله و کیف جا نمی شوند.

آغوشی های قاب دار کوله ای

آغوشی نوزاد قاب دار در واقع یک کوله پشتی با یک قاب سخت است که قطعه ای برای نشستن کودک در آن تعبیه شده است. بزرگ ترین تفاوت این نوع آغوشی این است که کودک دورتر از کسی می نشیند که او را حمل می نماید و تماس پوست به پوست با او ندارد. هنگامی که کودک شما کمی بزرگ تر شد و به تنهایی با کنترل کامل سر و گردن (معمولاً حدود 6 ماهگی و 7 کیلو وزن) توانست به تنهایی بنشیند، می توانید از یک آغوشی کوهنوردی قاب دار بهره ببرید.

امکانات

بیشتر آغوشی های کوله ای فضای بزرگی برای نگهداری وسایل مانند لایه های اضافی، جیب های کناری برای بطری های آب یا لوازم ضروری کودک دارند. یک سیستم نردبانی قابل تنظیم در این آغوشی ها وجود دارد که بر اساس طول نیم تنه، تناسب راحت را برای استفاده نماینده فراهم می نماید. تسمه مهار و صندلی کودک با رشد کودک شما تنظیم می گردد و کوله شامل یک دسته است که به شما یاری می نماید تا آن را در پشتتان قرار دهید. بسیاری از مدل ها ویژگی های دیگری مانند یک جیب برای مخزن آب و یک هود باران یا آفتاب گیر برای محافظت از کودک در برابر این عوامل ارائه می دهند.

  • امتیازها:

این مدل آغوشی ها هنگام پیاده روی در مسافت های طولانی تر بسیار مفید هستند، زیرا فضای زیادی دارند. قاب و بند شانه و کمر، تکیه گاه بیشتری را در مسیرهای طولانی تر فراهم می نماید. بعلاوه هنگام پیاده روی در هوای گرم بدن کودک و حمل نماینده اش را خنک نگه می دارد زیرا گرمای بدن شما را با کودک به اشتراک نمی گذارد. این کوله، تقسیم بار را روی بدن ممکن می نماید و با طول های مختلف تنه تنظیم می گردد.

  • نکات منفی:

افراد خیلی کوچک یا بزرگ جثه، ممکن است به سختی بتوانند از این کوله استفاده. بعلاوه این نوع آغوشی بسیار حجیم تر و سنگین تر از انواع دیگر است و حمل یا همراه داشتن آن برای گردش های پیش بینی نشده دشوارتر می گردد. بعلاوه قیمت گزاف تری هم نسبت به مدل های دیگر دارد.

سخن پایانی

قبل از اینکه خرید کنید، چند آغوشی مختلف را امتحان کنید، چه با قرض گرفتن، سفارش آنلاین یا بازدید از فروشگاه برای انجام تست و در مجموع نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • بیاموزید که شما و فرزندتان چه مسافتی و چه مسئله ای را می توانید تحمل کنید.
  • پوشیدن آغوشی و راه رفتن با آن و بیرون آوردن فرزندتان را تمرین کنید.
  • تسمه ها را تا زمانی که به مناسب ترین حالت برسند تغییر دهید.
  • بیاموزید که چقدر آب، غذا و وسایل می توانید به راحتی در آغوشی جای دهید.
  • انتقال از یک آغوشی پارچه ای با ساختار نرم به یک آغوشی کوله پشتی ممکن است مسائلی را ایجاد کند، زیرا کودک شما عادت دارد همواره با شما تماس فیزیکی داشته باشد. به فرزندتان زمان بدهید تا با تغییر سازگار گردد.
  • ابتدا در اطراف محله و مسیرهای محلی خود با آغوشی پیاده روی کنید.

منبع: TalesofaMountainMama

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 دی 1402 بروزرسانی: 5 دی 1402 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1546

به "انواع آغوشی نوزاد و انتخاب برترین آن برای کوهنوردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع آغوشی نوزاد و انتخاب برترین آن برای کوهنوردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید