افسانه ابردیو در کتاب فروشی ها

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، به گزارش خبرنگاران ، رمان افسانه ابردیو نوشته یغما کیهان روایتی است از روزگاری که جن و دیو در میان مردم زندگی می نمایند و در این میان هیولایی ظهور می نماید.

افسانه ابردیو در کتاب فروشی ها

دو پادشاه لایق و توانا، یکی از شرق و دیگری از غرب، برای نبرد با او آماده می شوند. قهرمانان طی ماجراهای تلخ و شیرین موانع را برمی دارند و سازگان ساز لشکرهاشان قرین توفیق می شود. انتها لشکریانِ راستان رودرروی جنگجویان ابردیو قرار می گیرند.

افسانه ابردیو ترکیبی است از افسانه های آریایی، سامی و جز آنها توأم با تخیل وافر، و اندکی تقلا شاید برای نوآوری. این قصه در پرتو اندیشه اصالت کهن اساطیر، و بعلاوه متمایل به نثر کهن نگاشته شده است.

در بخشی از این رمان آمده است:

از بیابان برآمدند چندان که نزدیک تر می شدند درازتر می گردیدند. گرد قلعه بدویدند و پا بر سر قلعه و دیه نهادند و به تنوری فرو رفتند... سر وی (تنور) را بر داشتم دو شخص دو خطّاف ازان بپریدند. دیو و جن خود را بنماید بدان صورت که خواهد و به یک ساعت از عالمی به عالمی رود... من محاریب و تماثیل و جفان کالجواب از عمل دیو است. هزار استون... ستبری هر یک چهار مرد را دست پیرامون آن در نیاید و در وضع بنی آدم نیاید.

- مزخرف می بافی. خیلی دور بودی که تو را دیدم. از بس دراز قدی. کارت هم مثل حرفت است. چرا قبل از ورود، پیاده شدی و دور قلعه دویدی؟

چنین شد که دیو خشم دوباره از مرکب پیاده شد...

خاطره های سپید، پیشامد و فیض روح القدس آثاری دیگری هستند که از این نویسنده منتشر شده اند.

رمان افسانه ابردیو نوشته یغما کیهان در 452 صفحه و به قیمت 120 هزار تومان از سوی انتشارات سبزان منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1143

به "افسانه ابردیو در کتاب فروشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسانه ابردیو در کتاب فروشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید