افزایش قیمت مسکن در دی ماه؛ بیشترین فشار روی مستاجران شهرها

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، گزارش های رسمی از تورم دی ماه نشان می دهد که مستاجران شهرها در ماهی که گذشت افزایش قیمت 4.6 درصدی را متحمل شده اند که بیشترین تورم در بخش مسکن است. بعلاوه بخش مسکن پس از دخانیات بیشترین تورم ماهانه را ثبت کرد.

افزایش قیمت مسکن در دی ماه؛ بیشترین فشار روی مستاجران شهرها

به گزارش بلاگ خبرنگاران، نرخ تورم دی ماه در دو نوع تورم ماهانه و نقطه ای افزایش یافته و تورم سالانه یک واحد کاهش یافته است. قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در دی ماه نسبت به آذر ماه 2.4 درصد رشد نموده و تورم نقطه ای 35.9 و تورم سالانه 42.4 درصد ثبت شده است.

براساس گزارش مرکز آمار ایران از تورم دی ماه، در بین کالاهای مصرفی خانوارها بیشترین تورم ماهانه با با 4.8 درصد مختص گروه دخانیات است اما پس از دخانیات گروه مسکن بیشترین تورم را دارد. به عبارت دیگر هزینه تامین مسکن برای خانوارهای کشور در ماهی گذشت 4.4 درصد افزایش داشته است.

تورم نقطه ای مسکن نیز 28.7 درصد اعلام شد. یعنی خانوارها برای تامین مسکن در دی ماه سال جاری نسبت به دی ماه سال گذشته 28.7 درصد بیشتر هزینه نموده اند. تورم سالانه مسکن نیز 27.2 درصد است.

در بخش اجاره نیز آمارها تقریبا مشابه است، تورم ماهانه مسکن برای مستاجران 4.4 درصد است. این گروه از مردم تورم نقطه ای 28.6 درصدی و تورم سالانه 26.9 درصدی را در دی ماه تحمل نموده اند.

فشار تورم مسکن روی شهرنشینان

فشار تورم ماهانه برای خانوارهای شهری بیش از خانوارهای روستایی بوده است. شهرنشینان در بخش مسکن افزایش قیمت 4.5 درصدی را در دی ماه داشته اند؛ اما قیمت مسکن برای روستانشینان 2.6 درصد رشد نموده است.

در بخش مسکن، بیشترین نرخ تورم ماهانه با نرخ 4.6 درصد برای مستاجران در شهرها بوده است. مستاجران در روستاها تورم ماهانه 2.6 درصدی متحمل شده اند.

نویسنده: فاطمه قاسمی

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1346

به "افزایش قیمت مسکن در دی ماه؛ بیشترین فشار روی مستاجران شهرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت مسکن در دی ماه؛ بیشترین فشار روی مستاجران شهرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید