اتمام اولین مرحله آزمایش انسانی درمان قطعی دیابت نوع اول

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، ایمپلنت یاد شده به فعالیت سلول های ترشح کننده انسولین یاری شایانی می نماید. ایمپلنت آزمایشی مورد استفاده ایمن، قابل تحمل و نسبتاً مؤثر بوده و با بهینه سازی این روش درمان می توان درمانی مؤثر را برای بیماران دیابتی شروع کرد.

اتمام اولین مرحله آزمایش انسانی درمان قطعی دیابت نوع اول

در سال 2017، محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا اجرای مرحله اولیه کارآزمایی بالینی انسانی این روش را شروع کردند که مبتنی بر آزمایش ایمپلنتی برای جایگزینی سلول های انسولین از دست رفته در بیماران دیابتی نوع 1 بود.

این دستگاه به جای تکیه بر سلول های اهدایی به بدن یاری می نماید تا با استفاده از سلول های بنیادی تازه انسولین فراوری نمایند تا سطح قند خون طبیعی حفظ گردد. سلول های بنیادی در دستگاهی بارگذاری می شوند و در بیماران دیابتی کاشته می شوند. آن سلول ها سپس در بدن بالغ می شوند و به بافتی تبدیل می شوند که شامل سلول های بتا است و در صورت احتیاج انسولین فراوری می نمایند.

مطالعه حاضر برای اولین بار بر روی تعداد کمی از افراد مبتلا به دیابت نوع 1 با موفقیت انجام شد و نشان می دهد که سلول های بنیادی مذکور ظرفیت بقا، پیوند، تمایز و بالغ شدن را دارند. مطالعاتی که بر روی 26 بیمار اول که با این دستگاه درمان شده اند، بعد از یک سال نشان داد، این گروه به طور میانه 13 درصد بیشتر زمان خود را در محدوده قند خون سالم گذرانده و احتیاجشان به انسولین به طور میانه 20 درصد کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1159

به "اتمام اولین مرحله آزمایش انسانی درمان قطعی دیابت نوع اول" امتیاز دهید

1 کاربر به "اتمام اولین مرحله آزمایش انسانی درمان قطعی دیابت نوع اول" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام اولین مرحله آزمایش انسانی درمان قطعی دیابت نوع اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید