آمادگی نداشتن برخی از موزه های انگلیس برای بازگشایی

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، آمادگی نداشتن برخی از موزه های انگلیس برای بازگشایی بچشم می آید.

آمادگی نداشتن برخی از موزه های انگلیس برای بازگشایی

داستان چیست؟

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با حضور در مجلس از برنامه ها برای بازگشایی موزه ها و نگارخانه های این کشور خبر داد.

پایان دادن به تعطیلی چند ماهه این مراکز فرهنگی و هنری با استقبال 6 موزه از موزه های ملی انگلستان از جمله موزه تیت، موزه علوم لندن، موزه بریتانیا، موزه تاریخ طبیعی و نگارخانه ملی روبه رو شد.

در بیانیه مشترک مدیران این 6 موزه آمد: از اعلام خبر صدور مجوز بازگشایی امن نگارخانه ها در فصل تابستان استقبال کرده و با دولت، اتحادیه های تجاری و حامیان برای تعیین زمان مناسبی برای بازگشایی مجموعه خود همکاری می کنیم.

در بخشی از این بیانیه نیز ذکر شد موزه ها به خصوص در برهه زمانی کنونی و با برجسته شدن موضوعاتی از قبیل برابری نژادی، عدالت اجتماعی و تغییرات اقلیمی، نقش مهمی را در جامعه ایفا می کنند.

با این وجود تا به امروز هنوز هیچکدام از موزه های ملی انگلستان تاریخ دقیق بازگشایی خود را تایید نکرده اند.

جنی والدمن، مدیر خیریه صندوق هنر انگلیس (Art Fund) می گوید: قرنطینه و خانه نشینی از لحاظ مالی به موزه ها خسارت سختی زده تا جایی که برخی از آنها شاید هیچگاه دوباره باز نشوند. برای آن دسته دیگر که امکان بازگشایی وجود دارد نیز مقررات فاصله گذاری اجتماعی تعداد بازدیدکنندگان و درآمد حاصل از آن را به شدت محدود خواهد کرد.

الیستر براون، سیاست گذار انجمن موزه های انگلیس نیز در توئیتی در این باره نوشت: چه عالی که موزه ها به زودی دوباره باز می شوند اما با توجه به محدود بودن تعداد بازدیدکنندگان، تعطیلی گردشگری بین المللی و نبود یک بسته نجات بلندمدت، این بخش همچنان با مسائل بزرگی روبه رو خواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 324

به "آمادگی نداشتن برخی از موزه های انگلیس برای بازگشایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی نداشتن برخی از موزه های انگلیس برای بازگشایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید