شروع عملیات پوشش سقف قسمت معبد محوطه باستانی شهریری مشگین شهر

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، پس از سال ها انتظار و مطالبه دوستداران میراث فرهنگی عملیات پوشش سقف قسمت معبد محوطه باستانی شهر یری در شهرستان مشگین شهر شروع شد.

شروع عملیات پوشش سقف قسمت معبد محوطه باستانی شهریری مشگین شهر

به گزارش خبرنگاران اردبیل؛ پس از سال ها انتظار و مطالبه دوستداران میراث فرهنگی عملیات پوشش سقف قسمت معبد محوطه باستانی شهر یری در شهرستان مشگین شهر شروع شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در بازدید از پوشش شهر یری گفت: با تکمیل پوشش این محوطه باستانی مطالبه چندین ساله مردم فرهنگ دوست استان و شهرستان مشگین شهر تحقق می یابد.

فلاحی افزود: خوشبختانه با تکمیل پوشش محوطه مکتب اوشاقلاری، فاز نخست سایت موزه 400 هکتاری شهریری در آستانه افتتاح قرار گرفته و در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: سال گذشته این سایت تاریخی را به نام نخستین پایگاه ملی استان ثبت ملی کردیم و همزمان عملیات پوشش محوطه و سنگفرش راستا دسترسی، احداث سرویس بهداشتی و نمازخانه این مجموعه شروع شد که امروز شاهد تکمیل آن ها هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: عملیات محافظت و بازسازی استایل های سنگی محوطه در فاز بعدی و طی تفاهم نامه ای که با دانشگاه هنر تبریز منعقد شده به زودی شروع خواهد شد که کوشش می کنیم با تسریع در عملیات اجرایی این بخش از محوطه هم هر چه سریع تر تکمیل گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1002

به "شروع عملیات پوشش سقف قسمت معبد محوطه باستانی شهریری مشگین شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات پوشش سقف قسمت معبد محوطه باستانی شهریری مشگین شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید