چه عواملی بورس را تهدید می نماید؟ ، شاخص 1.8 میلیون واحد نمی گردد!

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، به گزارش خبرنگاران، در نیمه نخست معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس شش هزار واحد رشد را ثبت کرد و در کانال یک میلیون و 480 هزار واحد نهاده شد. امروز اما شاخص هم وزن با فرایند منفی شروع به کار کرد و با 800 واحد افت در مدار 424 هزار واحد نهاده شد.

چه عواملی بورس را تهدید می نماید؟ ، شاخص 1.8 میلیون واحد نمی گردد!

در نمادهای شاخص ساز بازار سهام گروه های معدنی و پتروشیمی بیشترین نماد مثبت را دارند و به نظر می رسد بیشتر تک سهم های گروه ها با افت قیمت و در محدوده صف تابلو معامله می شوند.

مهدی افنانی، کارشناس بازار سرمایه در تبادل نظر با خبرنگاران درباره فرایند بازار سهام گفت: گزارش های شرکت ها معقول و خوب هستند اما به علت عرضه بالای حقوقی ها سهم ها رشد آنچنانی را نخواهند داشت.

این کارشناس بازار در بخش دیگری اضافه کرد: عرضه اوراق از سمت دولت برای جبران کسری بودجه، عامل تهدید کننده ای است که از تحرکات شاخص به سمت یک میلیون و 800 هزار واحد جلوگیری می نماید.

افنانی در این باره تشریح کرد: سناریو دیگری که برای بازار سرمایه می توان متصور شد، این است که بازار با توجه به فرایند اصلاحی به زیر ارزش ذاتی خود برسد و تا نیمه اول مهر ماه که تکلیف فروش اوراق و بهره بانکی معین گردد فرایند بازار هم با ابهام رو به رو باشد.

بیشتر کارشناسان بازار سرمایه تحلیل بازار سرمایه را در شرایط فعلی ناممکن و سخت می دانند زیرا به علت سیگنال های منفی قیمت گذاری دستوری دولت در صنایع فولاد، سیمان و پتروشیمی آینده این صنایع غیر قابل پیش بینی است. به نظر می رسد اگر تغییری در سیاست های دولت شکل نگیرد شرایط این شرکت ها، عایدی آنها و مقدار فروششان تغییرات زیادی را داشته باشد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1064

به "چه عواملی بورس را تهدید می نماید؟ ، شاخص 1.8 میلیون واحد نمی گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه عواملی بورس را تهدید می نماید؟ ، شاخص 1.8 میلیون واحد نمی گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید