چطور در حقه های توریستی گرفتار نشویم؟

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، بازدید از جاذبه های توریستی که پر از توریست و صف های طولانی هستند، برای بسیاری از مسافران، مجذوب کننده نیست. با این نکات، از تله های توریستی در امان بمانید.

چطور در حقه های توریستی گرفتار نشویم؟

فرقی نمی کند که کجای جهان سفر کنید، در بیشتر جاذبه های گردشگری جهان سیل جمعیت گردشگر ها حضور دارند و دور شدن از جمعیت زیاد، غیر قابل اجتناب است. این تجربه مشابهی است که در بسیاری از جاذبه های گردشگری جهان خواهید داشت. شرکت های گردشگری با قول دادن یک تجربه فرهنگی مجذوب نماینده، که قطعا همین طور خواهد بود، گردشگران را با خود برای تماشا جاذبه ها همراه می نمایند؛ ولی قبل از بازدید، گردشگران را برای حضور در سیل جمعیت گردشگران و حضور در صف های طولانی آماده نمی نمایند.

علاوه بر این، شما همواره نمی توانید به نقدها و نظراتی که در تریپ ادوایزر راجع به جاذبه ها ثبت می گردد، اطمینان کنید. ممکن است در نظرات یک جاذبه بخوانید که بیشتر بازدیدنماینده ها را اهالی تشکیل می دهند؛ ولی وقتی به آنجا می روید فقط گردشگر می بینید.

اگر دوست دارید از سیل جمعیت گردشگران دور بمانید، گردشگر هایی که به آرامی قدم می زنند و دائم در حال سلفی گرفتن هستند، این توصیه ها را در نظر داشته باشید: همواره قبل از سفر کمی تحقیق کنید، در پی نظرات قابل اطمینان در سایت های مختلف بشد و اگر برایتان امکان پذیر است، از لندمارک های مهم فاصله بگیرید.

برای اینکه برترین توصیه ها را دریافت کنید، همواره با اهالی مقصد مشورت کنید.

تحقیق کنید و دنبال جاذبه های خلوت تر بشد

قبل از هر سفری حتما در اینترنت در خصوص مقصد سفرتان تحقیق کنید. موقع خواندن نظرات کاربران در خصوص موارد مختلف، نظراتی را بخوانید که رده بندی بالاتری دارند معمولا این نظرات قابل اطمینان تر هستند. در نظرات اگر کلماتی مثل پکیج های بدون صف، بلیط های وی آی پی، رزور قبلی و... دیدید و این کلمات دائم تکرار شدند، این احتمال وجود دارد که آن جاذبه یک حقه گردشگری باشد که باید از آن دوری کنید. همواره نظرات انتقادی را فیلتر کنید تا نظرات دقیق تر و منطقی تری در خصوص جاذبه ها، رستوران ها و هتل ها داشته باشید.

از فروم های مرتبط با سفر در وب سایت هایی مثل تریپ ادوایزر، لونلی پلنت یا حتی سایت های محلی بهره ببرید تا جاذبه ها را پیدا کنید. جاذبه هایی که هزینه بی فایده و اضافه برای شما ندارند و با خیال راحت و در شرایطی آرام تر و مساعدتر بتوانید از آن ها تماشا کنید.

در این فروم ها یاد می گیرید که چطور جاذبه هایی را پیدا کنید که کمتر در جهان معروفیت دارند ولی بسیار تماشای هستند و حتما ارزش وقت گذاشتن دارند و بازدید از آن ها تجربه بهتری است نسبت به جاذبه هایی که شلوغ هستند و بیشتر از هر چیز، فقط رفت و آمد گردشگران را می بینید.

مثلا به جای اینکه از مجسمه آزادی بازدید کنید و برای این بازدید ساعت ها در صف بمانید، می توانید آن را از فرابر Staten Island ببینید.

با دوستان و نزدیکان تان که قبلا به مقصد مورد نظرتان سفر نموده اند، صحبت کنید. وبلاگ ها یا هدایت های که به وسیله اهالی شهر و کشور خودتان درباره یک مقصد نوشته شده است، دنبال کنید.

در منطقه ها گردشگری هتل رزرو نکنید

یکی از برترین روش ها برای دور شدن از حقه های گردشگری اس است که در محله های شلوغ و گردشگری هتل رزرو نکنید. بیشتر شهرها و مقصدهای ساحلی، یک منطقه گردشگری دارند که محل تجمع هتل ها است یا اینکه محله هایی وجود دارد که بیشتر هتل های زنجیر ه ای در آنجا شعبه دارند. به همین علت تعجلی ندارد که فروشگاه ها و رستوران های اطراف این هتل ها، با هدف ارائه خدمت به گردشگران افتتاح می شوند.

در خصوص محله های خلوت تر شهر تحقیق کنید. محله هایی که از منطقه ها گردشگری دورتر هستند و در این محله، بیشتر فروشگاه ها و رستوران های محلی وجود دارند. البته حتما اطمینان حاصل کنید که محله مورد نظر شما، به وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی خوبی دارد. چون به خاطر دور بودن محله از جاذبه ها و محله های اصلی، باید از وسایل حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد در شهر بهره ببرید.

علاوه بر این، باید از هتل های زنجیره ای بزرگ و مشهور هم فاصله بگیرید و هتل های کوچک تر، بوتیک هتل ها و حتی اماکن اجاره ای موجود در Airbnb را انتخاب کنید. البته قبل از رزرو هر اقامتگاه باید مزایا و معایب آن را سبک و سنگین کنید و در نهایت تصمیم بگیرید که کدام اقامتگاه با توجه به شرایطی که دارید، برایتان مناسب تر است.

اگر در Airbnb در پی رزرو اقامتگاه هستید، نظراتی را که در خصوص محیط های اطراف آن اقامتگاه نوشته شده با دقت بخوانید. مثلا ببینید که آیا کسی از شلوغی و سر و صدای محیط اطراف شکایت نموده است یا نه.

برای رستوران ها هم این نکته را رعایت کنید. از رستوران های مشهور و گردشگری فاصله بگیرید. در این رستوران ها بابت خدمات و غذاها، باید هزینه ای بیشتر از سایر رستوران ها بپردازید. از غذا خوردن در رستوران هایی که در نزدیکی لندمارک های مهم قرار گرفته است، دوری کنید.

قبل از اینکه راهی سفر شوید، به وسیله اینترنت در پی رستوران های خوب و محلی بشد. از اهالی مقصد هم می توانید در خصوص برترین رستوران شهرشان بپرسید. حتما به آن ها اطلاع دهید که دنبال رستوران های سنتی، رستوران های محلی و غذاهای اصیل می شد. از اینکه غذاهای خیابانی را امتحان کنید، نترسید و حتی می توانید در تورهای غذایی شرکت کنید که به وسیله شرکت های داخلی برگزار می گردد یا حتی کلاس های آشپزی که به وسیله محلی ها برپا می گردد.

قبل از رزرو کردن هر تور، تحقیق کنید

وقتی قصد دارید یک تور گروهی را رزرو کنید، بسته به نوع تور ممکن از جهتهای گردشگری و جاذبه های مهم عبور کنید. همشه قبل از رزرو تور با مسئول آن مشورت کنید و جهت دقیق تور را بپرسید. همواره نظرات تور را با دقت بخوانید. از راهنما حتما در خصوص شلوغ یا خلوت بودن جهت و جاذبه ها سوال کنید. از آن ها بخواهید که جهت دقیق و جزیی تور را برایتان معین نمایند.

در نهایت اگر با وجود شلوغی و ازدحام دوست دارید جاذبه های مهم تر را ببینید، این کار را به تنهایی انجام دهید. در ساعت خلوت از آن ها بازدید کنید تا گردشگر کمتری در اطراف تان باشد. سفرتان را در فصل های خلوت سال برنامه ریزی کنید و با توجه مقصد سفر، حتما مطمئن شوید که سفرتان با برگزاری رویداد خاص در مقصد، هم زمان نیست.

در خصوص کلاه برداری های رایج در مقصد مورد نظرتان، قبل از سفر تحقیق کنید تا گرفتار مشکلاتی از قبیل دزدی نشوید.

در نهایت اگر واقعا از شلوغی و ازدحام گردشگران ناراضی هستید، در یک شهر کوچک نزدیک شهر مقصد مورد نظرتان اقامت کنید و از آرامش و راحتی آن لذت ببرید. برای تماشا جاذبه ها می توانید سفرهای کوتاه به شهرهای اطراف ترتیب بدهید.

منبع: کجارو / lifehacker.com
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1255

به "چطور در حقه های توریستی گرفتار نشویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در حقه های توریستی گرفتار نشویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید