چطور از کانادا به شخصی در ایران وکالت دهیم؟

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، وکالت قراردادی قانونی میان دو نفر است، یکی از طرفین قرارداد با اراده کامل خود به طرف دیگر قرارداد وکالت می دهد تا به عنوان وکیل قانونی وی برخی از کارها را انجام دهد.اما تنظیم قرارداد وکالت نامه برای ایرانیانی که در خارج از کشور اقامت دارند، به منظور انجام امور اساسی مانند کارهای بانکی و فعالیت های اساسی، امری لازم است. این در حالی است که فعالیت های سفارت و کنسولگری کشور ایران در کشور کانادا چندین سال است که به حالت تعلیق درآمده است. لذا ایرانیان مقیم کشور کانادا تمامی فعالیت های کنسولی را به وسیله دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن انجام می دهند. این امر باعث شده است تا انجام امور کنسولی برای ایرانیان مقیم کانادا با هزینه و زمان بیشتری انجام گردد

چطور از کانادا به شخصی در ایران وکالت دهیم؟

اگر علاقمند به سفر با برترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا تماشا کنید و برترین تجربه سفر را داشته باشید.

نحوه تنظیم وکالت نامه به وسیله ایرانیان مقیم کانادا

به منظور تنظیم وکالتنامه مورد نظر باید به سایت تایید اسناد کنسولی میخک (تاک) مراجعه شود. شما در قسمت نوع وکالتنامه با توجه به توضیحات ارائه شده، وکالتنامه مورد احتیاج خود را معین می کنید. نباید فراموش کنید که سایت میخک هیچ گونه مسئولیتی در قبال نوع وکالت درخواستی شما ندارد. اما برای تعریف وکالتنامه خود می توانید از فرم های پیش فرض موجود در این سایت بهره ببرید. بعد از تکمیل فرم های مورد نظر و تایید مراحل، کد رهگیری به شما ارائه می شود تا درخواست شما آنالیز شود.

بعد از تنظیم و ثبت وکالتنامه در سامانه میخک یک کد رهگیری به وکالتنامه داده می شود که برای شما ایمیل هم می شود، شما این کد رهگیری را در جایی ذخیره کنید تا بتوانید مراحل بعدی وکالت نامه را طی کنید.

سپس شما باید رسید دریافتی خود را برای آدرس [email protected] ارسال نمایید و منتظر دریافت فایل وکالت نامه و انجام مراحل بعدی آن باشید

امضای وکالت نامه

برای امضای وکالت نامه هم می توانید به صورت حضوری به دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن مراجعه کنید و یا اینکه وقت مصاحبه با اسکایپ بگیرید و به صورت ویدئویی و آنلاین در در تماسی که کارمند دفتر با شما میگیرد، وکالت نامه خود را امضا کنید.

تایید وکالتنامه

فرآیند تایید وکالتنامه درخواستی میتواند هم به صورت حضوری و هم به وسیله پست انجام شود.

هزینه وکالت نامه

هزینه های وکالت نامه را می توانید به وسیله این لینک مشاهده کنید، بعلاوه چنانچه به وسیله پست، مدارک خود را به دفتر حفظ منافع ایران در واشنگتن ارسال می کنید باید هزینه ها را به صورت درفت (مانی اردر) به دلار آمریکا از بانکی که در آن حساب دارید دریافت نموده و با مدارک خود ارسال نمایید، توجه کنید چک صادر شده باید حتما به دلار آمریکا باشد و در وجه سفارت پاکستان Embassy of Pakistan صادر شود.

ارسال وکالتنامه به ایران

برای ارسال قرارداد وکالتنامه دریافت شده از کنسولگری به عنوان راه حلی ساده و مطمئن می توانید از خدمات پستی بهره ببرید. یا می توانید اصل وکالتنامه را تحویل یک مسافر یا دوستان و آشنایانی که قصد مراجعه به ایران را دارند، بدهید. این کار دارای خطرات آشکاری برای گم یا از بین رفتن وکالت نامه شما است. در حال حاضر در سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی (میخک) امکانات جدیدی برای حل مسائل ارسال قرارداد وکالتنامه به ایران راه اندازی شده است و شما می توانید با پرداخت هزینه ای جداگانه معین کنید که وکیل شما و یا شخصی دیگر در ایران کپی برابر اصل وکالت نامه شما را از دفاتر وزارت امور خارجه دریافت نماید. در واقع موکل شما یا شخصی که مورد تایید شما است می تواند به دفاتر اسناد وزارت امور خارجه مراجعه کند تا اصل وکالتنامه و گواهی تایید شده آن ممهور به مهر برجسته اداره تایید اسناد را تحویل بگیرد. طبق اقدامات اجرا شده به وسیله وزارت امور خارجه این سند ممهور به مهر ژلاتینی سبز وزارت امور خارجه ایران دارای اعتبار یکسانی با نسخه اصل وکالتنامه بوده و قابل ارائه به مراکز و سازمان های دولتی و غیر دولتی را دارد.

حرف آخر

در آخر نباید فراموش کنید که سامانه میخک بستری برای ارائه کلیه خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم خارج از کشور است و ایرانیان مقیم کشور کانادا باید با استفاده از این سامانه در موارد مختلف درخواست های قانونی خود را پیگیری نمایند.

انتشار: 26 آذر 1401 بروزرسانی: 26 آذر 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1419

به "چطور از کانادا به شخصی در ایران وکالت دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از کانادا به شخصی در ایران وکالت دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید