چرا مارول فیلم هالک را نساخت اما سراغ شی هالک رفت؟

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، تا به امروز هیچ فیلمی در رابطه با هالک به وسیله استودیوی مارول ساخته نشده و به احتمال زیاد هرگز هم این اتفاق روی نخواهد داد. حالا این سوال مطرح شده که چرا سریال شی هالک: وکیل دادگستری توانست در این دنیای سینمایی به مرحله فراوری برسد.

چرا مارول فیلم هالک را نساخت اما سراغ شی هالک رفت؟

حقوق پیچیده فرنچایز هالک، ایفای نقش در جهانی سینمایی مارول را برای این شخصیت سخت نموده است. با این حال، به نظر می رسد شی هالک، یکی دیگر از شخصیت های این فرنچایز، برای ایفای نقش در این جهانی سینمایی هیچ مسئله ای ندارد. ممکن است برایتان عجیب باشد، اما همین چیزها باعث شده که کاراکتر دیگری برای ایفای نقش هالک انتخاب گردد.

شی هالک: وکیل دادگستری در حال حاضر در جهانی سینمایی مارول ساخته شده و این امر با توجه به سرانجامی که فرنچایز هالک داشت اندکی عجیب به نظر می رسد. در حالی که هالک از فاز 1 جهانی مارول در این جهان حضور داشته، در مقایسه با سایر انتقام جویان، فیلم های کمتری در رابطه با او ساخته شده و از سال 2008، دیگر فیلمی مختص هالک ساخته نشد. در واقع رفتار دست اندرکاران جهانی مارول تا به امروز نشان دادند که گویا علاقه ای به پرداختن به شخصیت هالک ندارند، اما در کمال تعجب می توان دید که آن ها کاراکتری را با همین ویژگی ها برای جهانی مارول خلق نموده اند.

البته دلایل زیادی وجود دارد که چرا فیلمی برای هالک ساخته نشد اما سریال شی هالک: وکیل دادگستری به مرحله فراوری رسیده است. اگرچه به نظر می رسد که شی هالک هم باید همان محدودیت هایی را که هالک از آن ها بهره مند است داشته باشد، اما این امر به هیچ وجه درست نیست. به علت عوامل متعدی نظیر اینکه شی هالک: وکیل دادگستری سریال است نه فیلم به علاوه تاریخچه این شخصیت، انتشار سریال شی هالک در جهانی مارول آسان تر از فیلم هالک به نظر می رسد. بنابراین بعید است که به این زودی ها شاهد فراوری فیلم هالک باشیم.

چرا مارول نتوانست فیلم هالک را فراوری کند؟

در واقع مارول نمی تواند فیلمی در رابطه با هالک بسازد زیرا آن ها حق انجام این کار را ندارند. در حالی که مارول مالک حقوق فرنچایز هالک است، اما هنوز که هنوز است حق توزیع این فیلم به یونیورسال پیکچرز تعلق دارد، بنابراین فیلم هالک تنها در صورتی می تواند ساخته گردد که یونیورسال پیکچرز آن را منتشر نماید. این شرایط درست شبیه این امر است که سونی حقوق فیلم مرد عنکبوتی را حتی پس از معرفی این شخصیت در جهانی سینمای مارول در اختیار دارد، اما تفاوت اصلی هالک در این است که یونیورسال پیکچرز به صراحت می تواند از پخش فیلم امتناع نماید.

اگر یونیورسال پیکچرز این کار را انجام دهد، فیلم هالک نمی تواند بدون تایید آن ها ساخته و منتشر گردد. بنابراین گرچه ممکن است که جهانی مارول فیلم هالک را فیلمی ارزشمند بداند، اما با توجه به اینکه فیلم های هالک شگفت انگیز و هالک هر دو در باکس آفیس شکست خوردند، ممکن است یونیورسال پیکچرز هالک را سرمایه گذاری ارزشمندی نداند.

تنها موردی که بر سر آن توافق شده این است که مارول همچنان مجاز است از هالک در هر فیلمی که می خواهد استفاده کند اما تا زمانی که فیلم مختص کاراکتر هالک نباشد، به همین علت است که هالک توانسته پس از فیلم هالک شگفت انگیز همچنان در جهانی مارول حضور داشته باشد، البته فقط در فیلم هایی که مربوط به کاراکترهای دیگر باشند. هر چند. شایعاتی مبنی بر ساخت فیلم هالک در جهانی مارول به گوش می رسد، اما در حال حاضر، هیچ نشانه ای دال بر این امر وجود ندارد که نشان دهد یونیورسال پیکچرز موضع خود را نسبت به فیلم های هالک تغییر داده است.

چرا مارول می تواند سریالی در رابطه با شی هالک بسازد؟

فرنچایز هالک به لطف یونیورسال تحت محدودیت های سنگینی قرار گرفته است، اما خوشبختانه این محدودیت ها شامل حال سریال شی هالک: وکیل دادگستری نشده اند. برای آغاز، اگرچه شی هالک بخشی از فرنچایز هالک است، اما از نظر فنی یک لایسنس جداگانه دارد. بعد از اینکه سریال زن بیونیک در اواخر دهه 1970 توانست به محبوبیت برسد، مارول از این می ترسید که کمپانی دیگری سعی کند یک هالک زن را روانه بازار نماید، بنابراین برای حصول اطمینان از حفظ حقوق این کاراکتر، شی هالک را خلق کرد. با اینکه هم اکنون چند دهه از آن موقع گذشته اما مارول هنوز حقوق این کاراکتر را در اختیار دارد و می تواند هر کاری که دلش می خواهد با آن انجام دهد.

احتمال دیگری که وجود دارد این است که حقوق توزیع یونیورسال در رابطه با فرنچایز هالک فقط در خصوص همین فیلم و کاراکتر اعمال می گردد. این امر با در نظر گرفتن نحوه حضور هالک در بسیاری از پروژه های انیمیشنی مانند هالک شگفت انگیز محصول سال 1996، انتقام جویان: قدرتمندترین قهرمانان زمین محصول سال 2010 و چه می گردد اگر…؟ که هیچ کدام، زیر نظر یونیورسال فراوری نشدند، منطقی به نظر می رسد. چه می گردد اگر…؟ به علت حضور مرد عنکبوتی، شخصیت دیگری که مارول مالکیت کاملی بر آن ندارد، می تواند به وضوح این موضوع را تایید کند. هر چند که انیمیشن حوزه مجزای خودش را دارد اما تمامی این سریال ها و انیمیشن ها نشان می دهند که تلویزیون می تواند از نظر قانونی متفاوت از سینما عمل کند و قوانین خاص خودش را داشته باشد.

به لطف یونیورسال که حقوق پخش مجموعه فیلم هالک را در اختیار دارد، جهانی مارول هرگز نمی تواند فیلمی را بدون تایید این کمپانی در رابطه با کاراکتر هالک بسازد و بنابراین بعید به نظر می رسد که پس از تک فیلم ادوارد نورتون در امسال فیلمی در رابطه با هالک ساخته گردد. خوشبختانه، بنا به هر علتی، این امر باعث نشد که مارول نتواند شی هالک: وکیل دادگستری را بسازد. چه آن علت این باشد که این کاراکتر لایسنس جداگانه ای دارد یا به این علت که حقوق تلویزیونی فرنچایز هالک از حقوق فیلم هایش جدا است. به هر حال تنها چیزی که اهمیت دارد این است که هنوز راه هایی برای حضور شخصیت های هالک در جهانی سینمایی مارول وجود دارد.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 شهریور 1401 بروزرسانی: 4 شهریور 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1366

به "چرا مارول فیلم هالک را نساخت اما سراغ شی هالک رفت؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چرا مارول فیلم هالک را نساخت اما سراغ شی هالک رفت؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مارول فیلم هالک را نساخت اما سراغ شی هالک رفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید