نقش روابط عمومی در توسعه کسب و کارها

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، در فضای رقابتی که این روزها میان کسب و کارهای مختلف وجود دارد، انجام حتی یک فعالیت برای رشد و درآمد بیشتر، می تواند مهم و تاثیرگذار باشد. فعالیت هایی که شاید از فکر بسیاری از مدیران کسب و کارهای مختلف به راحتی رد شده و برنامه ای برای انجام آن در نظر گرفته نشده باشد. یکی از این موارد، استراتژی های مربوط به روابط عمومی است. چیزی که ارتباط یک برند، فروشگاه و کسب و کار در زمینه های مختلف را با مخاطبان و مشتریان مشخص می کند. اما نقش این روابط در کسب و کارهای مختلف چیست؟ چرا این عمل تا این میزان برای یک کسب و کار مناسب است؟

نقش روابط عمومی در توسعه کسب و کارها

روابط عمومی مناسب چه تاثیری را در کسب و کار شما دارد؟

روابط عمومی صحیح باید اولین هدف شما در مسیر کسب و کارتان باشد تا بتوانید تاثیر آن را در طولانی مدت ببینید. اثرات این فرایند را در موارد زیر خلاصه کرده ایم:

باعث اعتبار برند شما می شود...

به نظر شما در میان برندهای مطرحی که این روزها در فضای آنلاین و آفلاین می بینید، کدام یک پیروز تر بوده است؟ شما به عنوان یک مخاطب یا مشتری با کدامیک ارتباط بهتری را برقرار کرده اید؟ مطمئنا یکی از دلایل رضایت شما از این کسب و کارها، روابط عمومی صحیح آنها بوده است. اینکه چه کانالی برای ارتباط با افراد ایجاد شده یا چگونه به پیام های دریافتی پاسخ داده شده است.

باعث افزایش اگاهی می شود...

زمانی که روابط عمومی کسب و کار شما به درستی انجام شود، آگاهی مردم نسبت به شما نیز بیشتر خواهد شد. مردم می دانند که شما وجود دارید و این ارتباط در هر بار استفاده از خدماتتان بیشتر خواهد شد. به علاوه هر فردی شما را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی خواهد کرد.

باعث جذب مشتریان تازه می شود...

فرض کنید که محصولی را در شبکه های مجازی با محتوای درست و به جا برای فروش قرار داده اید. مشتریان شما، نظرات خود را زیر پست شما قرار داده و شما به آنها پاسخ می دهید. این مجموعه عملیات، یعنی انتخاب زمان درست انتشار، انتخاب درست پلتفرم و پاسخ هایی که به مشتریان داده اید، همگی بخشی از روابط عمومی صحیح هستند که باعث جلب مشتریان بیشتر نیز خواهند شد.

باعث جذب سرمایه گذاران تازه می شود...

شاید کسب و کاری که راه اندازی کرده اید نیازمند یک سرمایه گذار باشد. زمانی که شما استراتژی درستی را برای بخش روابط عمومی خود در نظر بگیرید، پله ای بزرگ را برداشته اید. چرا که سرمایه گذاران در ابتدا به عنوان یک مخاطب شما را بررسی می کنند و در صورت دریافت پاسخ صحیح، می توانند شما را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

باعث کشف استعدادهای تازه می شود...

زمانیکه شرکت شما در زمینه روابط عمومی پیروز عمل کند و رشد چشمگیری را داشته باشد، افراد زیادی تمایل پیدا می کنند تا در شرکت شما استخدام شوند. بنابراین باعث کشف استعدادهای تازه خواهید شد.

باعث برندسازی قوی و افزایش ترافیک سایت می شود...

بخشی از روابط عمومی مربوط به محتواهای متنی است. این مطالب باید به گونه ای نوشته شوند که از نظر گوگل امتیازات کافی را دریافت کرده و در نتیجه ترافیک بالایی را وارد سایت شما کند. اینکار برندسازی قوی تری را برای شما در پی خواهد داشت. همچنین به مرور باعث بهبود رتبه و بهینه سازی سایت تان خواهد شد.

باعث افزایش نرخ تبدیل خواهد شد...

افزایش نرخ تبدیل به معنی تبدیل تعدادی از ورودی های سایت یا حتی یک فروشگاه فیزیکی به مشتریان واقعی است. زمانی که روابط عمومی اصولی و صحیحی در این فضاها وجود داشته باشد، درصد نرخ تبدیل نیز بالاتر می رود.

چگونه یک برنامه روابط عمومی صحیح برای کسب و کار خود ایجاد کنیم؟

داشتن استراتژی تعیین در این زمینه، نیازمند یک مدیر و فرد باتجربه است. در اینجا به مواردی اشاره کرده ایم که در ایجاد استراتژی روابط عمومی به شما کمک می کند:

  • مخاطبان خود را شناسایی کنید.
  • نحوه تعامل آنها را بررسی کنید.
  • محتوای مناسبی را تولید کنید.
  • در رسانه ها مطالب خود را پخش کنید.
  • با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
  • تاثیر ارتباطات خود را تحلیل کنید.

تریبون، سکوی پرتابی در بخش روابط عمومی کسب و کار شما

آژانس روابط عمومی تریبون در تلاش است پیام شما بهتر و دقیق تر به مخاطبانتان منتقل شود و در نتیجه تاثیر مثبت آن را تنها پس از مدت کوتاهی ببینید. تریبون برای بخش روابط عمومی خود موارد زیر را در نظر گرفته است:

تولید انواع محتوا
  • تولید محتوای متنی
  • تولید محتوای تصویری
  • تولید محتوای تصویری
  • تولید محتوای ویدئویی
  • تولید محتوای صوتی
  • تولید گزارش سالانه
مدیریت رسانه و انتشار اخبار
  • کمک به انتخاب بهترین رسانه
  • ایجاد استراتژی انتشار
  • محتوا و اخبار
  • گزارش دهی
  • تحلیل نتایج
برگزاری نشست خبری و رویداد
  • مدیریت و هماهنگی برگزاری نشست خبری
  • مدیریت و هماهنگی رویدادها
  • پوشش اخبار و رویدادها
برگزاری مصاحبه و تور خبری
  • مدیریت و هماهنگی خبرنگار
  • تولید محتوا
  • پوشش حداکثر اخبار
استراتژی و مدیریت روابط عمومی
  • مدیریت روابط عمومی
  • مدیریت بحران
  • طراحی کمپین
  • اجرای کمپین
  • ارسال گزارش عملکرد

سخن پایانی

اکنون به خوبی می توانید تاثیر روابط عمومی را در کسب و کارهای مختلف بفهمید. با داشتن یک برنامه دقیق به راحتی می توانید مسیر درستی را برای خود انتخاب کنید و قدم هایتان را مطمئن تر بردارید. در این مسیر تریبون نیز در کنار شما خواهد بود تا تجربه ای که از کسب و کارهای مختلف به دست آورده را در اختیار شما قرار دهد. شما برای اولین پله در کسب و کار خود چه برنامه ای را دارید؟

منبع: فرارو
انتشار: 22 آبان 1401 بروزرسانی: 22 آبان 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1406

به "نقش روابط عمومی در توسعه کسب و کارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش روابط عمومی در توسعه کسب و کارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید