نصب حسگر در فرودگاه هیترو لندن برای تشخیص علائم کرونا

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، رئیس بزرگترین فرودگاه بین المللی انگلیس موسوم به هیترو روز چهارشنبه اعلام نمود که درچارچوب برنامه ریزی های انجام شده برای عبور از شرایط قرنطینه، حس گرهایی را نصب می نماید که مسافران مبتلا به علائم کرونا را شناسایی کند.

نصب حسگر در فرودگاه هیترو لندن برای تشخیص علائم کرونا

جان هلند-کای در سخنانی در کمیته پارلمانی حمل و نقل انگلیس مجموعه ای از تدابیر انجام شده برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در فرودگاه هیترو را برای نمایندگان تشریح کرد و اضافه نمود؛ با استفاده از دوربین های فوق پیشرفته شناسایی چهره و حس گرهایی حرارتی بیماران از راه دور شناسایی خواهند شد.

این فناوری دو هفته دیگر به صورت آزمایشی در پایانه دوم فرودگاه راه اندازی و سپس در سایر پایانه ها و سالن های فرودگاه نصب خواهد شد.

او درباره نحوه برخورد با بیماران مبتلا به کرونا توضیحی ارائه نداده؛ بنابراین ممکن است از فرد بیمار خواسته گردد تا خود را قرنطینه نموده و از سوار شدن به داخل هواپیما منع گردد. البته تصمیم گیری در این باره بر عهده مامورین مرز و سازمان بهداشت عمومی کشور خواهد بود.

رئیس فرودگاه هیترو پیشتر از دولت خواسته بود تا با فرا رسیدن فصل تابستان، درباره رسیدن به راهکار بین المللی مشترک و قابل اجرا برای از سرگیری مسافرت های هوایی متمرکز گردد.

او همچنین رویکرد دولت درباره حفظ فاصله ایمنی در فرودگاه ها را غیرممکن خوانده و گفته بود که این اقدام باعث تشکیل صف های طولانی خواهد شد که فرودگاه گنجایش آن را ندارد.

دولت انگلیس که به دلیل ضعف در نحوه برخورد با بحران کرونا تحت فشار زیادی قرار گرفته است، درصدد است تا ظرف هفته های آینده بخش هایی از محدودیت های قرنطینه را آسان کند. با این حال مسئولین بهداشت این کشور بر لزوم رعایت فاصله ایمنی تا کشف واکسن کرونا تاکید دارند.

گزارش ها حاکی است که ترافیک هوایی در فرودگاه های انگلیس بر اثر شیوع کرونا 90 درصد کاهش داشته است.

تا به امروز چندین شرکت هواپیمایی برای تعدیل خسارت های اقتصادی ناشی از کرونا تصمیم به اخراج هزاران تن از کارمندان خود گرفته اند. انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی پیش بینی نموده که شرکت های هواپیمایی انگلیس سال جاری حدود 18 میلیارد پوند متضرر خواهند شد.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 231

به "نصب حسگر در فرودگاه هیترو لندن برای تشخیص علائم کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب حسگر در فرودگاه هیترو لندن برای تشخیص علائم کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید