مقاله: دلایل انتخاب رنگ جلد پاسپورت

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، یکی دیگر از دلایل انتخاب رنگ تیره برای پاسپورت این است که کم تر کثیفی را نشان می دهد و رسمی تر به نظر می رسد. برای نیوزیلند رنگ مشکی یکی از رنگ های ملی محسوب می شود. کشورهایی از قبیل زامبیا و بوتسوا نیز از رنگ تیره برای جلد پاسپورت استفاده می کنند.

مقاله: دلایل انتخاب رنگ جلد پاسپورت

با توجه به اینکه شهروند کدام کشور هستید، پاسپورت شما گویای حرف های زیادی درباره کشورتان است. ظاهر پاسپورت اهمیت زیادی برای مسافران ندارد. گرفتن عکس برای پز دادن با پاسپورت معنایی ندارد، همچنین شما نمی توانید شعار الهام بخش صفحات پاسپورت و یا حتی رنگ جلد پاسپورت خود را انتخاب کنید. در کل انتخاب رنگ و طرح پاسپورت خارج از عهده مسافران است و مربوط به دولت کشور صادر کننده پاسپورت می باشد. اما در واقع ما از رنگ پاسپورت چه برداشتی می توانیم داشته باشیم؟ و اینکه آیا هویت ملی در انتخاب رنگ جلد پاسپورت دخیل است یا خیر؟

با استناد بر گفته آنتونی فیلبین که در سازمان بین المللی هوانوردی وظیفه صدور استاندارد اندازه جلد پاسپورت، فرمت و تکنولوژی آن را دارد، هیچ قانونی برای تعیین رنگ جلد پاسپورت وجود ندارد. این امر تنها به هویت ملی باز می گردد.

کشورهای کارئیب یا کاریکوم معمولا از رنگ آبی برای جلد پاسپورت های خود استفاده می کنند. انتخاب رنگ آبی برای جلد پاسپورت در بَرّ جدید یا همان جهان نو متداول است (بَرّ جدید به نیمکره غربی یا قاره آمریکا و برخی جزایر اقیانوس اطلس و آرام و گاهی نیز قاره اقیانوسیه گفته می شود). اتحادیه مرکوسور که متشکل از برزیل، آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه و ونزوئلا می باشد دارای پاسپورت های آبی هستند؛ البته به جز ونزوئلا که از زمان آند تا کنون پاسپورت قرمز رنگ صادر می کند.

منبع مقاله: دلایل انتخاب رنگ جلد پاسپورت

انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1179

به "مقاله: دلایل انتخاب رنگ جلد پاسپورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: دلایل انتخاب رنگ جلد پاسپورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید