سویه های تازه کووید، 19 موش ها را آلوده می نماید

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، گروهی از محققان زیست شناسی در دانشگاه ایالتی جورجیا دریافتند که بعضی از گونه های جدیدتر ویروس ایجاد کننده عفونت کووید-19 برخلاف سویه اصلی قادر به آلوده کردن موش ها است.

سویه های تازه کووید، 19 موش ها را آلوده می نماید

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ساینس دیلی ، این مطالعه که در مجله Viruses منتشر شده است نشان می دهد که نوع آلفای ویروس که اولین بار در بریتانیا شناسایی شد و نوع بتای آن که در آفریقای جنوبی کشف شد می تواند در ریه موش ها تکثیر گردد در حالی که نوع اولیه ویروس سارس-کوو-2 قادر به انجام این کار نبود.

موکش کومار (Mukesh Kumar)، ویروس شناس و متخصص ایمنی که این مطالعه را رهبری نموده است می گوید: این تکامل ویروس بدان معناست که اکنون موش های آزمایشگاهی معمولی مدل های مفیدی برای محققان هستند تا ویروس را بهتر درک نمایند و اثرات طولانی مدت آن را دریابند و بعلاوه درمان های بالقوه را آزمایش نمایند.

کومار اضافه نمود: این نتایج بعلاوه پتانسیل تکثیر و جهش ویروس را در جوندگانی که اغلب در مجاورت ساکنان شهرها زندگی می نمایند، نشان می دهد.

کومار گفت: این ویروس اکنون می تواند گونه های حیوانی را بسیار راحت تر از گذشته آلوده کند. بنابراین نگرانی ها در خصوص خفاش ها، جوندگان و سایر حیوانات وحشی افزایش می یابد. ممکن است جهش خطرناک دیگری در حیوانات اتفاق بیفتد و در نهایت به انسان ها بپرد.

کومار اعلام کرد که بسیاری از حیوانات علائم عفونت را نشان نمی دهند یا علائم کمی نشان می دهند.

کارشناسان و محققان بهداشت عمومی به طور کلی باور دارند که حیوانات وحشی و حیوانات خانگی احتمالا ویروس را از افراد یا حیوانات دیگر دریافت نموده اند و می گویند خطر انتقال از این حیوانات به انسان کم است.

اعضای تیم کومار دریافتند که نوع بتا نسبت به نوع آلفا بیشتر قادر به آلوده کردن موش ها است و بار ویروسی بالاتری در ریه ها ایجاد می نماید. محققان بعلاوه در حال آنالیز این موضوع هستند که آیا موش ها می توانند به انواع دلتا و اومیکرون آلوده شوند یا خیر.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1230

به "سویه های تازه کووید، 19 موش ها را آلوده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سویه های تازه کووید، 19 موش ها را آلوده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید