سال گذشته نیم میلیون دلار خاویار از مازندران صادر شد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، تهران (پانا) - مدیرکل شیلات مازندران اظهار داشت که پارسال 516 هزار دلار خاویار از این استان به کشورهای همسایه صادر شده است.

سال گذشته نیم میلیون دلار خاویار از مازندران صادر شد

به گزارش ایرنا ، حسن اسحاقی در مراسم بهره برداری و شروع عملیات اجرایی چند طرح شیلاتی در فریدونکنار ، پرورش ماهیان خاویاری و صادرات گوشت این ماهیان و خاویار را از جمله برنامه های راهبرد صادرات غیرنفتی در استان مازندران معرفی کرد.

وی گفت که پارسال در مجموع پنج هزار و 155 کیلوگرم خاویار و 2 هزار و 277 تن گوشت ماهیان خاویاری در مازندران تولید شد.

اسحاقی افزایش مزارع پرورش ماهیان خاویاری و توسعه مزارع موجود در مازندران را از برنامه های مهم اقتصاد مقاومتی برشمرد و اضافه نمود: احداث مزرعه های پرورش ماهیان خاویاری در دستور کار شورای برنامه ریزی استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید قرار گرفته و هدف اداره کل شیلات احداث مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در همه شهرستان های مازندران است.

در این مراسم با حضور استاندار مازندران یک طرح پرورش ماهیان خاویاری بهره برداری و عملیات اجرایی یک طرح دیگر پرورش این گونه ماهی به همراه ساخت یک کارخانه تولید محصولات کشاورزی شروع شد.

مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در روستای نوایی محله فریدونکنار به بهره برداری رسید. این مزرعه ظرفیت تولید هفت تن گوشت ماهی خاویاری و 250 کیلوگرم خاویار را دارد.

مدیرکل شیلات مازندران گفت که برای راه اندازی این مزرعه 720 مترمربعی در حدود سه هزار متر مربع زمین ، بیش از 23 میلیارد ریال هزینه و برای 6 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

بعلاوه امروز کلنگ مزرعه پرورش ماهی در روستای فرم فریدونکنار به زمین زده شد. برای این مزرعه هم تولید پنج تن گوشت و 175 کیلوگرم خاویار تعریف و 25 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید روغن از سبوس هم امروز در شهرستان فریدونکنار با حضور استاندار مازندران شروع شد. برای ساخت این کارخانه حدود 640 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است. این کارخانه تولید روغن از سبوس در زمان راه اندازی برای 50 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 958

به "سال گذشته نیم میلیون دلار خاویار از مازندران صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال گذشته نیم میلیون دلار خاویار از مازندران صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید