راهنمای تمام کلاس های Baldurs Gate 3؛ از بدترین تا برترین

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، در حالی که انتخاب کلاس بخش مهمی از بیشتر بازی های نقش آفرینی است، Baldurs Gate 3 این عنصر کلاسیک را به سطح جدیدی می برد. بازی به سیستم کلاس بازی های نقش آفرینی رومیزی روی آورده، اما با انجام این کار، انتخاب یک کلاس را دشوارتر از همواره می نماید. به این ترتیب، بحث انتخاب کلاس بهتر بین بازیکنان بسیار داغ است.

راهنمای تمام کلاس های Baldurs Gate 3؛ از بدترین تا برترین

همانطور که احتمالا حدس زده اید، رجحانن کلاس در Baldurs Gate 3 بدون شک کلاسی است که از بازی کردن با آن بیشتر لذت می برید. دروازه ی بالدور 3 از این نظر یک بازی فوق العاده متعادل است که برای طیف گسترده ای از سبک های بازی طراحی شده است. با این اوصاف، با اینکه نمی توان در خصوص رجحانن کلاس ممکن نظر قطعی داد اما اگر معیارهای خاصی در نظر داشته باشید، این کار چندان سخت نیست. برای این مقاله، توانایی های رزمی و نقش آفرینی یک کلاس، از عوامل تاثیرگذار در رتبه بندی بوده است. دسته نقش آفرینی بر تعاملات و توانایی های منحصربه فردی تمرکز می نماید که هر کلاس می تواند در خارج از مبارزه به آن ها دسترسی داشته باشد.

در این میان در حالی که هر کلاس در بازی چیزی منحصر به فرد را به همراه خود دارد، آن ها اغلب مشمول دسته های مختلف نظیر دوربرد (Ranged)، تن به تن (Melee)، پشتیبان (Support) و غیره می شوند. به این ترتیب، هر کلاسی که حداقل در دسته های اصلی مربوطه رجحانن باشد، در این فهرست رتبه بندی بالاتری دارد. از طرفی با توجه به تاثیر عملکرد چند کلاسه Baldur Gate 3، کلاس هایی که به طور مداوم چیزهای تازهی را در طول بازی ارائه می دهند، در این فهرست در رتبه های بالاتری قرار می گیرند. در نهایت لازم به ذکر است که انتخاب کلاس با اینکه یک چیز کاملا شخصی است اما فهرستی که در ادامه آمده به شما یاری بزرگی در راستای آشنایی با آن ها خواهد نمود.

12. راهب (Monk)

با کلاس Monk در Baldurs Gate 3 می توانید کارهای احمقانه ی زیادی انجام دهید. اخیرا بازیکنی ترکیبی از مهارت ها و آیتم ها را پیدا نموده است که به این کلاس اجازه می دهد که به طور مرتب سطحی از آسیب را وارد کند که به نظر می رسد ممکن نیست. کاربران این کلاس به عنوان شخصیت های عرفانی غیرمسلح و بدون زره یا مشت های خشمگین در نظر گرفته شده اند. مشکل بزرگ کلاس Monk در حال حاضر این است که منحصربه فردترین و حتی لذت بخش ترین ویژگی های آن ها چندان برای ارتقا حیاتی نیستند. به عنوان مبارزان تن به تن، راهب ها نمی توانند حداقل در ابتدای بازی به مقدار کلاس های Fighter یا Barbarian آسیب های زیادی را تحمل نمایند.

این بدان معناست که آن ها نه تنها قادر به پر کردن نقش ارزشمند تانک در قسمت های اولیه بازی نیستند، بلکه مرتبا خود را در وسط خطری قرار می دهند که به راحتی نمی توانند تحمل نمایند. در حالی که همیشه باید تا حدی دور شخصیت اصلی خود یک پارتی درست کنید، بازی به عنوان یک راهب اغلب به این معنی است که باید مطمئن شوید که سایر اعضای گروه شما برای حمایت از راهب حضور دارند. از ضعف های فیزیکی که بگذریم، بزرگترین مشکل راهب ممکن است عدم تعیین بودن هویت آن است. آن ها می توانند از جادو استفاده نمایند اما نمی توانند با کلاس های جادو محور رقابت نمایند. از طرفی تحرک آن ها در مقایسه با Rogue و Ranger محدود است. در واقع این کلاس اغلب با محدودیت های خاصی روبرو می گردد که مانع از آن می گردد که در زمینه خاصی رجحان پیدا کند. هیچ کلاس بدی در بازی وجود ندارد، اما در حال حاضر، راهب کلاسی است که علاقه مندی زیادی به آن وجود ندارد.

11. رنجر (Ranger)

کلاس رنجر نه تنها به شما اجازه می دهد تا بعضی از فانتزی های نقش آفرینی کلاسیک از ساختن نسخه شخصی خود از لگولاس گرفته تا بازی در نقش یک جنگجوی جنگلی که با طبیعت ارتباط برقرار می نماید را تجربه کنید، بلکه در واقع نقش منحصر به فردی را در طول بازی ایفا می نماید. در حالی که بسیاری از کلاس ها به گزینه های حمله از راه دور دسترسی دارند، رنجرها تواناترین کلاس در این زمینه (Ranged DPS) هستند که به جادو نیز متکی نیستند. البته آن ها به بعضی از توانایی های جادویی مفید نیز دسترسی دارند. از سوی دیگر آسیب خالصی که آن ها در قسمت های اولیه بازی ارائه می نمایند، خیلی زود با سایر گزینه های دوربرد و تن به تن تطبیق داده می گردد یا از آن ها پیشی می گیرد.

البته آن کلاس های دیگر معمولا مزایای مفیدی را ارائه می نمایند که رنجر لزوما به آن ها دسترسی ندارد. اگر به سبک بازی همراهان رنجر و قابلیت صحبت با حیوانات علاقه متمایل باشید، این سبک پیشنهاد می گردد. رنجر یک کلاس دمیج محسوب می گردد که معمولا در فاصله مناسب خوب عمل می نماید. هرچند در سناریوهایی که دسترسی به مسافت های ایمن سخت است، رتبه بندی رنجر و ترجیح آن به سایر گزینه های دوربرد سخت است.

10. وارلاک (Warlock)

هر بحث و گفت وگو در خصوص وارلاک در Baldurs Gate 3 باید با Eldritch Blast آغاز گردد. Eldritch Blast نه تنها رجحانن اسپل تهاجمی در بازی است بلکه یکی از رجحانن توانایی های دمیج در بازی بدون در نظر گرفتن کلاس و نوع است. این طلسم علت کافی برای بازی در قالب کلاس وارلاک را ارائه داده و بعلاوه علت اصلی این واقعیت است که وارلاک یکی از محبوب ترین گزینه های چند کلاسه در بازی است.

فراتر از قدرت و مجذوب کنندهیت غیرقابل انکار Eldritch Blast، وقتی صحبت از وارلاک می گردد، آن ها به بعضی توانایی های فوق العاده دسترسی دارند که البته این در خصوص هر کلاس صدق می نماید، اما کوشش برای بازی در نقش یک جادوگر تاریک که به اشکال ناپایدار جادو برای تجسم متحدان قدرتمند و انجام جادوهای آشفته دست می زند با استفاده از اسپل های سطح 3 به بالای آن، از نظر فنی با این کلاس امکان پذیر است. با این حال شاید آنقدر که باید جالب نیست. در هر صورت وارلاک یک کلاس آغاز قدرتمند است که بلافاصله از توانایی های ذاتی باورنکردنی و مجذوب کنندهیت بالایی که اغلب با رهبر گروه در پی آن هستید، بهره می برد.

9. دروید (Druid)

از منظر مبارزه، درویدها از همان مسائل عمده ای رنج می برند که در نهایت مانک ها را مجبور کرد تا در رتبه آخر این فهرست قرار گیرند. در حالی که آن ها از نظر فنی می توانند از سبک ها و توانایی های بسیار زیادی بهره ببرند، دسترسی به توانایی های زیادی اغلب باعث می گردد که آن ها از مشکل کلاسیک همه کاره و هیچ کاره رنج ببرند. می توانید با درویدها در نبرد کارهای دیوانه نماینده ای انجام دهید، اما کوشش برای بهره گیری حداکثری از تنوعی که این کلاس را بسیار مجذوب کننده می نماید، اغلب به این معناست که باید هر از گاهی قدرتی را که با تخصص در یک زمینه خاص به دست می آورید، قربانی دیگری کنید. با این حال، درویدها در یک زمینه یعنی عناصر نقش آفرینی نسبت به راهبان رجحان دارند.

به زبان ساده، بازی در نقش یک دروید در Baldurs Gate 3 می تواند بسیار سرگرم نماینده باشد. توانایی های تغییر شکل آن ها به شما امکان می دهد به طور منظم به انواع گزینه های تعامل و مسیریابی دسترسی داشته باشید. از طرفی به عنوان یکی از معدود کلاس هایی که می توانند از قابلیت صحبت با حیوانات در لول یک بهره ببرند، در رجحانن حالت، به شما این امکان را می دهد که دائما راه های تازه و شگفت انگیزی برای غلبه بر موانع مختلف کشف کنید. اگر بعضی از ضعف های رزمی آن ها و این واقعیت که شما می توانید تا انتها بازی دو دروید را در پارتی خود بدست آورید، گزینه مناسبی برای بیشتر بازیکنان هستند.

8. بربر (Barbarian)

در آغاز بازی کلاس بربر (Barbarian) یکی از رجحانن کلاس ها از نظر مقدار سلامتی بالا، آسیب فیزیکی بالا و دفاع مورد احتیاج برای قرار گرفتن در خط مقدم نبرد را ارائه می دهند. تا انتها بازی، بربرها همچنان ویژگی های ذکر شده را ارائه می دهند و برای مبارزات تن به تن فوق العاده هستند. با این حال باید توجه داشت که بربرها فاقد تنوع ساختاری و مزایای نقش آفرینی ای هستند که کلاس های دیگر از آن برخوردار هستند.

بسیار سخت است که بربرها را با حملات گسترده دوربرد و توانایی های جادویی همراه کرد و در حالی که استفاده از زور فیزیکی و تهدید کردن راه شما خواهد بود، برای کسانی که در پی المان های نقش آفرینی بیشتر نسبت به موارد رزمی هستند، این کلاس پیشنهاد نمی گردد. در نهایت سخت است که بربرها را به خاطر ارائه همان کاری که برای انجام آن طراحی شده اند، سرزنش کنیم، با این حال اگر به جادو و حملات دوربرد علاقه دارید، بهتر است که سری به کلاس های دیگر فهرست بزنید.

7. سرکش (Rogue)

بسیاری احتمالا استدلال می نمایند که کلاس Rogue باید چند رتبه پایین تر یا چند رتبه بالاتر در این فهرست باشد. این عمدتا به علت تفاوت زیاد بین نقاط قوت و ضعف کلاس است که در نهایت آن را با واکنش های ضد و نقیض زیادی روبرو نموده است. مانند راهب، کلاس سرکش در Baldurs Gate 3 عشق زیادی را طلب می نماید و ممکن است مدتی طول بکشد تا بعضی از توانایی های قدرتمندتر آن ها را بدست آورید و ماهیت سبک بازی مبارزاتی این کلاس به این معنی است که شما گاهی اوقات باید شخصیت خود را در موقعیتی مناسب قرار دهید تا بتوانید بیشترین بهره را از آن ببرید. زمانی که سرکش در موقعیت ایده آلی قرار نگیرد، گاهی اوقات کارایی فوق العاده ای ندارند.

با این حال، این کلاس یکی از با ارزش ترین کلاس های بازی خارج از سناریوهای مبارزاتی است. پرسه زدن در اطراف، باز کردن قفل ها، غیرفعال کردن تله ها و غیره از کارهایی است که این کلاس در آن تخصص دارد. یکی از اولین همراهانی که در Baldurs Gate 3 بدست می آورید، یک Rogue است. علاوه بر این، Rouge سه امکان مجذوب کننده در زیر کلاس و بعلاوه گزینه های چند کلاسه را ارائه می دهد. مانند درویدها، روگ ها از فانتزی بازی با نقاط قوت یک کلاس پشتیبانی می نمایند و در عین حال تطبیق پذیری لازم برای سازگاری با موقعیت های مختلف را به شما ارائه می دهند.

6. جادوگر (Wizard)

تا زمانی که بازی های نقش آفرینی وجود داشته باشند، جادوگران بدون شک یکی از مجذوب کننده ترین کلاس ها خواهند بود. شمشیر زدن یا کار با کمان همیشه سرگرم نماینده است، اما چیزهای کمی مانند تبدیل شدن به یک جادوگر که برای صدها سال در اطراف پرسه زده و با قدرت های والا ارتباط دارد، جالب است. جادوگران در دروازه ی بالدور 3 نه تنها به بزرگترین مجموعه طلسم های بازی دسترسی دارند، بلکه می توانند به راحتی طلسم های بیشتری را به وسیله توانایی خواندن و به خاطر سپردن طومارها یاد بگیرند. علاوه بر این، جادوگران مجاز یا شاید مجبور هستند که بین چندین زیر کلاس قابل دوام تعدادی را انتخاب نمایند که به آن ها امکان می دهد سبک های مختلف بازی را به طور مؤثر ترکیب نمایند.

جادوگران به همان مقدار که شنماینده هستند، قدرتمند نیز هستند و شما می توانید کمبود دفاع آن ها را به طرق مختلف جبران کنید، اما انجام این کار اغلب مستلزم یافتن راهکار های خلاقانه برای احتیاج ذاتی جادوگر برای آماده شدن به شکلی مناسب برای نبردهای آینده است. در حالی که این آمادگی شامل تمرین برای آماده کردن جادوهای مناسب قبل از مبارزه است، اما اغلب به معنای وارد شدن به یک مبارزه با یک نقشه نبرد و اجرای آن به رجحانن شکل ممکن است.

5. مبارز (Fighter)

با اینکه بعضی این کلاس را خسته نماینده می نامند اما در واقع یکی از مفیدترین و سرگرم نماینده ترین کلاس های بازی است. فایترها به گونه ای طراحی شده اند که به طور موثر از انواع سلاح ها استفاده نموده، زره های متعددی را بپوشند و تقریبا از هر زاویه ای حمله نمایند. در حالی که آن ها می توانند تقریبا همه این کارها را در آغاز بازی انجام دهند، در سطح 2 با دسترسی به Action Surge و توانایی ارزشمندی برای انجام یک عمل اضافی در یک استراحت طولانی جالب تر می شوند.

فایترها در استفاده از جادو با استعداد نیستند و از منظر نقش آفرینی فاقد مجذوب کنندهیت های خاص هستند، اما به انتخاب هر نوع تجهیزات، مهارت و هر نوبت از مبارزه کمی طعم و مزه اضافه می نمایند. فایترها به شما این امکان را می دهند که از بسیاری از جنبه های بازی بیشترین بهره را ببرید، به گونه ای که سایر کلاس ها این کار را نمی نمایند.

4. کلریک (Cleric)

کلریک ها قدرتمند ترین شفادهنده ها در دروازه بالدور 3 هستند. اگر در پی ساختن یک شخصیت ساپورت خالص هستید، از توانایی کلریک برای خارج کردن پارتی خود از بعضی نقاط سخت و حفظ سلامت آن ناامید نخواهید شد. مهم نیست که شرایط چقدر سخت است، آن ها همیشه مفید هستند. با این حال، بازیکنان بهتر است بدانند که کلریک چیزهای بیشتری به جز پشتیبانی برای ارائه دارند. احضار کلریک هایی شکست ناپذیر مانند یک تانک یا آن هایی که بعضی از کارهای مربوط به درویدها را بهتر از آن ها انجام می دهند، از این نوع کارها هستند.

مگر اینکه در پی سختترین کلاس Melee یا رجحانن کلاس حمله AoE در بازی باشید، احتمالا می توانید نوعی از کلریک را پیدا کنید که در طول ماجراجویی خود عاشق آن شوید. در حالی که بسیاری به این علت که اولین همراهی که در بازی پیدا می کنید، یک کلریک است، نسبت به انتخاب این کلاس مقاومت دارند، با این حال آن ها به مقدار ای که برایشان وقت می گذارید، به شما پاداش می دهند.

3. ساحره (Sorcerer)

از بسیاری جهات، ساحره یکی از شگفت انگیزترین کلاس ها در Baldurs Gate 3 است. در حالی که احتمالا می توانید حدس بزنید که وارلاک و ویزارد چه چیزی را به طور کلی ارائه می دهند، کلاس Sorcerer در ابتدای بازی مانند یک معما است. همانطور که تعیین است، ساحره ها در موارد غیر منتظره تخصص دارند. در حالی که آن ها نمی توانند به تعداد جادوگران به طلسم ها دسترسی داشته باشند، توانایی آن ها برای اصلاح همه طلسم های موجود به وسیله قابلیت های منحصربه فردشان، مسلما آن ها را به متنوع ترین کلاس کستینگ در بازی تبدیل می نماید.

تبدیل طلسم های تک هدفه به بمب های AoE، یافتن راه هایی برای شکستن طلسم ها با بهره گیری از امکانات تازه، ارزیابی دائمی مزایای نحوه سرمایه گذاری روی جادوهای خود باعث شده تا این کلاس برای دوستداران جادو مجذوب کننده باشد. از طرفی ساحره ها قطعا می توانند به قوی ترین کلاس رزمی بازی نیز تبدیل شوند، اما لذت محض کشف مداوم توانایی هایشان است که آن ها را به گزینه ای هیجان انگیز تبدیل می نماید.

2. پالادین (Paladin)

جالب است بدانید که استودیوی سازنده بازی یعنی لاریان اخیرا فاش نموده که پالادین در واقع محبوب ترین کلاس در روزهای اولیه بازی Baldurs Gate 3 محسوب می گردد. این در حالی است که پالادین از نظر تاریخی در سری بازی های Dungeons & Dragons محبوبیت نسبتا متوسطی داشته است. از منظر مبارزه، نوع مناسب پالادین می تواند ضربات شگفت انگیزی داشته باشد، اما تقریبا هر نوع پالادین در بازی به انواع توانایی های دفاعی، ضربات مهلک و شفابخشی دسترسی خواهد داشت که به آن ها اجازه می دهد تا به طور موثر در هر نوع نبردی چیز ارزشمندی برای ارائه داشته باشند.

با این حال، این عناصر نقش آفرینی Baldurs Gate 3 هستند که به پالادین رجحان قابل توجهی در این رتبه بندی می دهند. پالادین یکی از معدود کلاس های بازی است که شما در آن باید فورا زیر کلاس خود را انتخاب کنید و اغلب باید هر زمان که یک تصمیم روایی مهم می گیرید، پیامدهای نقش آفرینی زیرکلاس خود را نیز در نظر داشته باشید. اگر این کار را انجام ندهید، این در نهایت ممکن است شما را به مسیر تاریک یک Oathbreaker سوق دهد که خود راهی مناسب و سرگرم نماینده برای انجام بازی است. بازی پیوند تقریبا جدایی ناپذیری بین تصمیمات شخصیت شما و تصمیمات گیم پلی ایجاد می نماید که این در کلاس پالادین به خوبی دیده می گردد. به طور کلی هر بازیکن باید برای یک بار هم که شده این کلاس را امتحان کند.

1. بارد (Bard)

به عقیده بسیاری بارد نه تنها به عنوان منحصربه فردترین کلاس در بازی بلکه به عنوان رجحانن کلاس نیز شناخته می گردد. باردها بسیار کاریزماتیک هستند و به طور منظم به بعضی از خلاقانه ترین، مؤثرترین و سرگرم نماینده ترین گزینه های گفت وگو و تعامل در بازی دسترسی دارند. در واقع آن ها بعضی از رجحانن مکالمه گران در بازی هستند. حتی زمانی که به بحث ها اهمیتی نمی دهید، همچنان عاشق تعدد گزینه های مکالمه خنده دار و منحصربه فرد آن ها خواهید شد. از منظر مبارزه، باردها احتمالا دست کم گرفته شده ترین کلاس در بازی هستند. اگرچه آن ها حداقل به تکنیک های مبارزه سنتی (ضربه های فیزیکی معمولی، طلسم های استاندارد و غیره) دسترسی دارند، اما توانایی آن ها در غلبه بر متحدان، دشمن ها و دسترسی فوری به بعضی از منحصربه فردترین طلسم های کاربردی در بازی به این معنی است که می توانند چیز قابل توجهی را در هر سناریو در اختیار داشته باشند.

در هر شکلی از مبارزه، داشتن یک بارد در گروهتان به شما امکان می دهد تا طیف گسترده ای از استراتژی ها را امتحان کنید که در غیر این صورت هرگز به آن ها دسترسی نخواهید داشت. از طرفی بدون توجه به اینکه کدام یک از بیلدهای بارد را انتخاب می کنید، می توانید به انواع استراتژی ها دسترسی داشته باشید و این چیزی است که در نهایت به کلاس بارد مزیت زیادی در این رتبه بندی داده است. لازم به ذکر است که شما به طور طبیعی یک همراه بارد در Baldurs Gate 3 بدست نمی آورید و این بدان معناست که رجحانن راه برای تماشا توانایی های او انتخاب کلاس ذکر شده است. در نهایت تجربه بارد در دروازه بالدور 3 دریچه ای را به روی یک تجربه نقش آفرینی باز می نماید که برای یافتن آن در هر بازی ویدیویی دیگر مشکل خواهید داشت.

منبع: Den of Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 شهریور 1402 بروزرسانی: 20 شهریور 1402 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1532

به "راهنمای تمام کلاس های Baldurs Gate 3؛ از بدترین تا برترین" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای تمام کلاس های Baldurs Gate 3؛ از بدترین تا برترین" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای تمام کلاس های Baldurs Gate 3؛ از بدترین تا برترین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید