در بازارهای بانکوک شکه می شوید!

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، بدون اغراق، شهر بانکوک صدها و شاید هزار بازار مختلف داشته باشد که شامل بازارهای شناور بازارهای آخر هفته ای، بازارهای شبانه و قطار بازارها هستند. شما می توانید در هر زمانی که بانکوک سفر می کنید به تماشا یک بازار نو رفته و از محیط آن ها لذت ببرید. خبرنگاران بعضی از مشهورترین و مهم ترین بازارهای این شهر را معرفی میکند:

در بازارهای بانکوک شکه می شوید!

بازار آخر هفته ای چاتوچاک (Chatuchak)

بازار آخر هفته ای چاتوچاک بزرگ ترین و مجهزترین بازار بانکوک است. شما هر چیزی که در نظر داشته باشید می توانید در این بازار پیدا نموده و هرگز نا امید نخواهید شد: از سوغات های جالب، غذاهای خوشمزه، تا انواع لوازم، لباس های زیبا و محصولات جالب و شگفت انگیز همه در این بازار پیدا می شوند. اگر شما نیز همانند من به بازارها علاقه مند هستید، این بهشت زمینی را می توانید در اینجا دیده و اگر وارد آن شوید آن را ترک نخواهید کرد.

چگونه و چه زمانی به بازار آخر هفته ای چاتوچاک بروید

برترین زمان برای بازدید از این بازار صبح زود، حدود ساعت 9 است تا درگیر شلوغی و گرمای بازار نشوید. چراکه این بازار محبوب ترین بازار در بانکوک بوده و بسیار شلوغ است. بهتر است تا لباس خنک و کفش راحت بپوشید تا بتوانید به راحتی در 27 بخش مختلف این بازار بزرگ گردش کنید. به شما پیشنهاد می گردد یک کوله پشتی و یا چرخ دستی خالی همراه خود داشته باشید تا خریدهایتان را درون آنها قرار دهید.

برای رسیدن به این بازار بهتر است از قطارهای مترو بهره ببرید و خود را به ایستگاه کامفنگ فت (Kampheng Phet) برسانید. ایستگاه چاتوچاک (Chatuchak) مترونیز شما را به این بازار می رساند. علاوه بر اینها، ایستگاه مو چیت (Mo Chit) قطارهای BTS تقاطع پارک چاتوچاک نیز یکی از راه های دسترسی به این بازار به شمار میرود.

پیشنهاد می کنیم تا یک نقشه از بازار چاتوچاک را که به صورت رایگان ارائه می گردد، از باجه های اطلاعاتی بازار تهیه کنید.

در طول گشت و گذار خود آب فراوان و یا آب نارگیل تازه و یا هر نوشیدنی دیگر را بنوشید تا به شما یاری کند تا در گرمای این بازار مقاومت کنید.

این بازار دارای امکانات ارسال کالاهای خریداری شده با کشتی است. مسافرانی که قادر به انتقال اقلام خریداری شده شان با چمدان نیستند، می توانند از امکانات ارسال با کشتی این بازار استفاده نمایند. شرکت های مشهور پست همانند DHL و UPS با هزینه ارسال مشابه با این بازار همکاری دارند.

زمان بندی بازار: شنبه ها و یک شنبه ها، از 9 صبح تا 6 عصر

آدرس: پارک چاتوچاک، ایستگاه Mo Chit قطارهای BTS یا ایستگاه کامفنگ فت قطارهای مترو

بازار جاده خائوسان Khao San Road Market

بازار جاده خائوسان به جهت ارزانی کالاها و جشن های قابل توجه اش در میان مسافران شناخته شده است. این بازار بدون این جشن ها و موسیقی های شادش، بازار خاصی به حساب نمی آید. در واقع امکانات و تفریحات جانبی این بازار، آن را در میان گردشگران محبوب ساخته است. اگر علاقه مند هستید تا به مکانی بروید که مملو از مسافران خارجی باشد، بازدید از این بازار را از دست ندهید.

در اینجا شما می توانید، به انواع لباس های مناسب، غذاهای متنوع، سوغاتی ها دسترسی پیدا کنید و انواع حشرات و کرم ها و سوسک های به سیخ کشیده شده را که برای فروش و یا پختن آماده هستند، مشاهده کنید. در این بازار بعلاوه مدارک جعلی از قبیل پاسپورت، گواهی نامه کارت های دانشگاهی و غیره ارائه می گردد، مراقب باشید تا طعمه این افراد نشوید.

زمان بندی بازار: همه روزه، سراسر طول شبانه روز، اما پس از غروب آفتاب برترین زمان است.

آدرس: جاده خائوسان، اتوبوس ها و یا تاکسی های جاده خائوسان، قایق های اسکله فانفا لیلارد (Phanfa Leelard)

بازار قطار شبانه

قطار بازار شبانه راتچادا (Ratchada) قطعا یکی از جالب ترین و رنگین ترین بازارهای بانکوک محسوب می گردد که البته در میان گردشگران کمتر شناخته شده است.

زمان بندی بازار: پنج شنبه ها و یک شنبه ها، از 5 عصر تا 1 صبح

آدرس: جاده راتچاداپیسک (Ratchadapisek)، پشت گردشگاه سینمایی، قطارهای مترو به مرکز فرهنگی تایلند، خروجی شماره 3

برای کسب تجربه ای شگفت انگیز و مشاهده نمای کامل این بازار، بهتر است به به سمت ساختمان Esplanade Cineplex رفته و به بخش پارکینک آن بروید تا از بالا و نمایی متفاوت این بازار را مشاهده کنید. در این بازار خودوروهای ون زیادی به صورت غذافروشی طراحی شده و شما می توانید طیف وسیعی از خوراکی ها و نوشیدنی ها را از این مراکز تهیه کنید. در این بازار انواع مختلف غذاهای خوشمزه ارائه می گردد که شما می توانید با قدم زدن در آن نسبت به شناسایی موارد مورد علاقه خود اقدام کنید. در این بازار بعلاوه مغازه های متعددی اقدام به فروش لباس با قیمت مناسب می نمایند. در این محل تقریبا همه نوع دستفروش و ارائه خدمات خیابانی مشاهده می گردد. شما حتی ممکن است با آرایشگاه هایی روبرو شوید که در پیاده رو کنار خیابان ها به مشتریان خود سرویس دهی می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 شهریور 1403 بروزرسانی: 8 شهریور 1403 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1563

به "در بازارهای بانکوک شکه می شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در بازارهای بانکوک شکه می شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید