حدود 70 درصد فاضلاب های خانگی، آب خاکستری است

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، خبرنگاران/یزد دبیر کانون تفکر آب دانشگاه یزد با بیان این که حدود 70 درصد فاضلاب های خانگی، آب خاکستری با قابلیت تفکیک بهتر است، یزد را استان پیشرو در بازچرخانی و استفاده از آب های نامتعارف خواند.

حدود 70 درصد فاضلاب های خانگی، آب خاکستری است

دکتر حسین ملکی نژاد در هشتاد و یکمین نشست کانون تفکر آب دانشگاه یزد که با موضوع آنالیز پیش نویس بیانیه بازچرخانی آب و استفاده از آب های نامتعارف به صورت مجازی برگزار گردید، گفت: طی 12 جلسه داده ها و نظرات موجود در زمینه بازچرخانی آب مورد آنالیز نهاده شد که چکیده آن در قالب بیانیه ای در کانون تفکر آب جهت تدوین نهایی به بحث گذاشته می گردد.

وی در ادامه دو موضوع انتقال آب از منطقه ای به منطقه دیگر و جابجایی آب در فرآیند شیرین سازی آب شور دریا برای مصرف را اصلی ترین مباحث گنجانده شده در این بیانیه دانست و اضافه کرد: استان یزد جزء استان های پیشرو در مبحث بازچرخانی آب بوده و به عنوان استان مقصد در فرایند انتقال آب مورد توجه واقع شده است که می بایست ملاحظات اکولوژیکی و فرهنگی منطقه نیز در این فرآیند لحاظ گردد.

ملکی نژاد همچنین به مباحث دیگری مانند پتانسیل توسعه صنعت، به ویژه صنایع کم آبخواه، بقای انکار ناپذیر بخش کشاورزی، نگرانی از صنایع آلوده کننده و پرآبخواه، جداسازی آب خاکستری و ایجاد تصفیه خانه های محلی نیز اشاراتی داشت.

وی با استناد به گزارش های کارشناسان شرکت آب منطقه ای و اداره کل حفاظت محیط زیست استان، پیشرو بودن استان یزد در حوزه تصفیه و استفاده مجدد از آب را امیدوارکننده دانست و بر جدیت هرچه بیشتر این امر تاکید نمود.

وی اضافه کرد: حدود 60 تا 70 درصد فاضلاب خانگی، آب خاکستری با قابلیت تفکیک بهتر است که تا حد قابل توجهی احتیاج آب فضای سبز را تامین می نماید.

دبیر کانون تفکر آب دانشگاه یزد تبلیغات را گامی موثر در اجرایی شدن بیانیه های کانون های تفکر عنوان نمود و لزوم همکاری مسئولان ارشد استانی و دستگاه های اجرایی را در جهت تاثیرگذاری بیانیه ها را یادآور شد.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، در ادامه این نشست بخش نخست بیانیه کانون تفکر آب مورد بحث نهاده شد و نظرات اعضا در مورد تکمیل و تصحیح محتوایی و نگارش تخصصی بیانیه اعمال شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 681

به "حدود 70 درصد فاضلاب های خانگی، آب خاکستری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 70 درصد فاضلاب های خانگی، آب خاکستری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید