تصویرگران ایرانی جایزه قلم طلایی بلگراد را از آن خود کردند

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، خبرگزاری خبرنگاران- آقایان محمدحسین ماتک و مجید ذاکری جایزه پنجاه و یکمین دوره قلم طلایی بلگراد را از آن خود کردند و آثار شش تصویرگر کتاب های کانون پرورش فکری به کاتالوگ شانزدهمین دوسالانه بین المللی تصویرگری بلگراد راه یافت.

تصویرگران ایرانی جایزه قلم طلایی بلگراد را از آن خود کردند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کانون، جایزه بزرگ قلم طلایی این دوره به نیکولینا رادولوویچ (Nikolina Radulovic Velić) از کشور صربستان اختصاص یافت و آقای محمدحسین ماتک تصویرگر کتاب دوست بهتره یا کلوچه؟ از تولیدات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و آقای مجید ذاکری هر دو از ایران و جوزف پولکا (Jozef Pevolka) از کشور اسلواکی، سه برنده جایزه پنجاه ویکمین دوره قلم طلایی بلگراد شدند.

بعلاوه سه تصویرگر دیگر صربستانی جایزه پلاک این مسابقه را از آن خود کردند.

بعلاوه آثار 108 تصویرگر از کشورهای مختلف وارد کاتالوگ شانزدهمین دوسالانه بین المللی تصویرگری بلگراد شده، که از این بین نام 31 تصویرگر ایرانی به چشم می خورد.

بعلاوه از میان 31 تصویرگر ایرانی، 6 تصویرگر کتاب های کانون نیز با عنوان داستان گل حسرتی به تصویرگری خانم دلارام فغانی، دوست بهتره یا کلوچه؟ به تصویرگری آقای محمدحسین ماتک، قمری تو ایوون به تصویرگری خانم پریسا اصلان خانی، خوابم یا بیدار به تصویرگری خانم سمانه صلواتی، پنبه دانه و ماه توتوهای شب برفی به تصویرگری خانم غزل فتح اللهی و ژاکتی برای ایلیا به تصویرگری خانم پگاه درخشانی به کاتالوگ شانزدهمین دوسالانه بین المللی تصویرگری بلگراد راه پیدا نموده اند.

تصویر روی جلد کاتالوگ سال جاری نیز از سوی خانم نوشین صادقیان، برنده جایزه بزرگ دوره قبل، طراحی شده و صفحه هایی از کاتالوگ به معرفی این تصویرگر ایرانی اختصاص یافته است.

بعلاوه تصویرگری کتاب آن دور دور از انتشارت کانون پرورش فکری به تصویرگری خانم نوشین صادقیان در صفحه معرفی این هنرمند، به چشم می خورد.

مسابقه تصویرگری بلگراد به صورت دوسالانه از سوی انجمن طراحان و هنرمندان صربستان برگزار می گردد. این رویداد هنری انواع تصویرگری همانند کتاب، مجله، روزنامه ، پویانمایی و سایر رسانه های الکترونیکی را شامل می گردد.

شانزدهمین دوره مسابقه تصویرگری بلگراد در سال 2021 مصادف با پنجاه و یکمین دوره قلم طلایی بود که با حضور تصویرگرانی از سراسر دنیا برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1206

به "تصویرگران ایرانی جایزه قلم طلایی بلگراد را از آن خود کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویرگران ایرانی جایزه قلم طلایی بلگراد را از آن خود کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید