بلیط هواپیما جعلی نخرید!

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، بلیط هواپیما جعلی نخرید! اگر قصد سفر هوایی دارید به شما پیشنهاد می کنیم که توجه ویژه ای به بلیط هواپیما جعلی داشته باشید! این روزها افراد سودجو سعی می کنند که از طریق فروش بلیط هواپیمای جعلی به مردم سودهای کلانی به جیب بزنند. این اتفاق مخصوصا در زمان های تعطیلات فشرده مانند ایام نوروز که تعداد مسافران بیشتر از تعداد بلیط های موجود است رخ می دهد. با رعایت چند نکته می توانید بلیط هواپیمای جعلی را از بلیط هواپیمای اصلی به راحتی تشخیص دهید و از سو استفاده این افراد جلوگیری نمایید. در این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی بلیط هواپیمای جعلی بپردازیم و با راهکارهای مقابله با آن و همچنین تشخیص آن به خوبی اشنا شویم.

بلیط هواپیما جعلی نخرید!

راه های تشخیص بلیط هواپیمای جعلی

راه های تشخیص بلیط هواپیما جعلی چیست؟ مهم ترین و بهترین روش برای تشخیص بلیط هواپیما جعلی این است که برای بلیط های پرواز داخلی به سایت سازمان هواپیمایی کشور مراجعه کرده و به قسمت اعتبار سنجی آن رفته و با وارد کردن اطلاعات بلیط خود از صحت آن و جعلی نبودنش اطمینان حاصل کنید. در صورتی که از ایرلاین های خارجی بلیط تهیه کرده اید هم می توانید به سایت آن ایرلاین مراجعه کنید و در قسمت اعتبار سنجی مراحل قبل را تکرار کرده و از جعلی نبودن بلیط خود مطمئن شوید. البته لازم به ذکر است که این روش برای بلیط های سیستمی جواب می دهد.

در صورتی که به صورت چارتری اقدام به تهیه بلیط کرده باشید به علت اینکه لیست مسافرین تنها 2 ساعت قبل از پرواز ارسال می شود بعد از عبور از گیت پرواز متوجه جعلی بودن بلیط خود خواهید شد و راهی برای استرداد آن نخواهید داشت.

راه های جلوگیری از خرید بلیط هواپیمای جعلی

راه های جلوگیری از خرید بلیط هواپیما جعلی چیست؟ یکی از مهم ترین دلایلی که افراد بدون این که اطلاع داشته باشند اقدام به خرید بـلیط جـعلی می نمایند این است که از سایت های غیر مجاز آنلاین برای خرید بلـیط هواپیـما اقدام می نمایند. زمانی که تصمیم می گیرید تا به صورت هوایی به سفر بروید و می خواهید که بلیط خود را به صورت آنلاین خریداری کنید، بهتر است که بلیط هواپیمای خود را از شرکت هایی خریداری کنید که مجوزها و مدارک و گواهینامه های لازم برای فروش بلیط هواپیما و فعالیت های گردشگری را کسب کرده باشند. در صورتی که قصد دارید تا بلیط هواپیمای چارتری تهیه نمایید بهتر است از شرکت های چارتر نماینده معتبر اقدام به خرید و رزرو بلیط کنید تا در صورت برزو هرگونه مسئله ای بتوانید از آنها پیگری نمایید.

خرید بلیط هواپیمای جعلی چه زمانی رخ می دهد؟

خرید بلیط هواپیمای جعلی چه زمانی رخ می دهد؟ بارها شاهد آن بوده ایم که افراد در تعطیلات فشرده ای مانند ایام نوروز به علت اینکه از سایت های معتبر نتوانسته اند بلیط هـواپیـما خریداری نمایند مجبور شده اند که از سایت های غیر معتبر و غیر مجاز اقدام به خرید بلیط هواپیما جعلی آن هم با قیمتی بالاتر از حد معمول خود بنمایند. در واقع یکی از مهم ترین نشانه های بلیط هواپیمای جعلی قیمت آن است.

در صورتی که قصد دارید تا به مسافرت بروید بهتر است که قیمت مناسب سفر خود را با چک کردن چندین سایت معتبر فروش بلیط هواپیمای آنلاین چک نمایید. افراد کلاهبردار و سودجو با ساختن سایت های غیرمجاز با قیمت هایی بالاتر از حد معمول یک بلیط، اقدام به فروش بلیط هواپیمای جعلی به مردم می نمایند. سایت های انجمن شرکت های هواپیمایی و همچنین سازمان هواپیمایی کشور بهترین سایت ها برای تشخیص جعلی بودن و صحت بلیط هواپیما می باشند.

بلیط هواپیمای جعلی برای دریافت ارز مسافرتی

افراد کلاهبردار و سودجو سعی می نمایند تا با ساخت بلیط هواپیما جعلی نسبت به دریافت ارز مسافرتی از صرافی ها و بانک ها اقدام نمایند. حتی تعدادی از آژانس های هواپیمایی غیر مجاز نیز وجود دارند که به افراد بلیط هواپیمای جعلی می دهند تا فرد مورد نظر بتواند ارز مسافرتی خود را دریافت نماید. یکی از وظایف صرافی ها این است که به خوبی از نشانه ها و راه های تشخیص بلیط هواپیمای جعلی به خوبی آگاه باشند و از سودجویی افراد کلاهبردار جلوگیری نمایند.

توصیه های ایمنی برای جلوگیری از خرید بلیط هواپیمای جعلی

زمانی که به صورت آنلاین از یک شرکت هواپیمایی یا آژانس هوایی اقدام به خرید بلیط می کنید از معتبر بودن سایت آن شرکت در ابتدا اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که ممکن است صفحاتی که برای شما باز می شوند همان صفحاتی نباشند که شما می خواهید. در واقع در ظاهر همان صفحه هستند ولی یک صفحه تقلبی و فیک به شمار می آیند. یکی دیگر از نکات مهم این است که آدرس صفحه درگاه بانک الکترونیک باید همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در مرحله قبل مشاهده کرده اید. سایتی که از آن قصد خرید بلیط هواپیما را دارید باید شامل عبارت https:// نیز باشد که نشان دهنده امنیت سایت است.

استعلام صحت بلیط هواپیما از ایرلاین های مختلف

در صورتی که قصد سفر هوایی از طریق ایرلاین های داخلی را دارید یکی از راه های تشخیص بلیط هواپیما جعلی این است که به سایت آن ایرلاین مراجعه کنید و به بخش اعتبار سنجی بروید. با داشتن اطلاعات بلیط و همچنین کد ملی می توانید از صحت بلیط هواپیمای خود مطمئن شوید.

استعلام بلیط هواپیمای ایرلاین وارش

برای استعلام صحت بلیط هواپیمای ایرلاین وارش به سایت این ایرلاین مراجعه کنید و به صفحه اعتبار سنجی بروید سپس با وارد کردن کد ملی برای پروازهای خارجی و همچنین شماره پاسپورت برای پروازهای خارجی می توانید متوجه شوید بلیط هواپیما جعلی خریداری کرده اید یا خیر.

استعلام بلیط هواپیمای ایرلاین زاگرس

در صورتی که از ایرلاین زاگرس بـلیط هواپـیما خریداری کرده اید و می خواهید بدانید که بلیط هواپیما جعلی بوده است یا خیر به صفحه اعتبار سنجی سایت ایرلاین زاگرس بروید و با وارد کردن کد ملی و یا شماره پاسپورت و کد رزور بـلیـط از این امر اطمینان حاصل پیدا کنید.

اعتبار سنجی بلیط هواپیمای ایرلاین آتا

برای اعتبار سنجی بلیط هواپیمایی آتا به صفحه اعتبار سنجی این ایرلاین بروید و با وارد کردن کد ملی و همچنین تاریخ پرواز متوجه شوید که بلیط هواپیمای شما جعلی است یا خیر.

استعلام بلیط هواپیما از ایرلاین آسمان

برای استعلام صحت بـلیط هواپـیما و همچنین مطمئن شدن از این که بلیط هواپیما جعلی خریداری نکرده اید به سایت ایرلاین آسمان بروید و در صفحه اعتبار سنجی با وارد کردن کد رزرو و شماره بلیط اطلاعات بلیط در صورت صحت آن به شما نمایش داده خواهد شد.

استعلام بلیط هواپیمای ایرلاین کاسپین

برای استعلام بلیط هواپیمای ایرلاین کاسپین با ورود به سایت کاسپین و مراجعه به قسمت شرایط بلیط کد رزرو و کد ملی خود را وارد کنید تا از صحت بلیط هواپیمای خود اطمینان حاصل کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 آبان 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1402

به "بلیط هواپیما جعلی نخرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما جعلی نخرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید