افزایش دمای استان های شمالی

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، تهران (پانا) - مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده در بعضی استان های کشور و افزایش نسبی دما در سواحل شمالی و دامنه های البرز اطلاع داد.

افزایش دمای استان های شمالی

صادق ضیاییان درباره وضع جوی کشور به پانا گفت: امروز (20 شهریور) در استان های گیلان و مازندران ابرناکی و بارش پراکنده و در ساعات بعدازظهر در غرب هرمزگان افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید انتظار می رود. فردا (21 شهریور) در استان های اردبیل، گیلان، مازندران و دوشنبه (22 شهریور) در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه نمود: روزهای سه شنبه و چهارشنبه (23 و 24 شهریور) بارش پراکنده در سواحل دریای خزر رخ خواهد داد بعلاوه فرایند افزایش نسبی دما از امروز (20 شهریور) تا اواسط هفته جاری در سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز پدیده حاکم خواهد بود.

به گفته وی، طی امروز و فردا (20 و 21 شهریور) وزش باد شدید در شرق کشور به ویژه در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تداوم خواهد داشت و شمال و مرکز خلیج فارس و سواحل شرقی عمان طی سه روز آینده مواج پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (21 شهریور) صاف و در اواسط روز همراه با وزش باد با حداقل دمای 22 و حداکثر دمای 34 درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (22 شهریور) هم صاف، گاهی قسمتی ابری و در اواسط روز همراه با وزش باد با حداقل دمای 22 و حداکثر دمای 34 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

وی تاکید نمود: طی امروز و فردا (20 و 21 شهریور) اهواز با بالاترین دمای 45 و 44 درجه سانتیگراد گرم ترین و اردبیل با بیشینه دمای 22 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان های کشور هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1031

به "افزایش دمای استان های شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش دمای استان های شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید