اردن بازداشت ولی عهد سابق را تکذیب کرد، شاهزاده حمزه: بازداشت خانگی هستم

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، به دنبال انتشار تکذیبیه بازداشت حمزه بن حسین ولی عهد سابق اردن و برادر ناتنی پادشاه این کشور به دلایل امنیتی، این شاهزاده اردنی در یک پیغام ویدئویی گفت که در بازداشت خانگی به سر می برد.

اردن بازداشت ولی عهد سابق را تکذیب کرد، شاهزاده حمزه: بازداشت خانگی هستم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی انتشار خبرهایی درباره بازداشت حمزه بن حسین ولی عهد سابق اردن به اتهام تهدید امنیت کشور، خبرگزاری دولتی اردن (پترا) گزارش داد که ولی عهد سابق بازداشت نشده است.

پس از این تکذیبیه خبرگزاری دولتی اردن، شاهزاده حمزه در یک پیغام ویدئویی بیان کرد که در بازداشت خانگی به سر می برد. او در این پیغام ویدئویی، دولت ملک عبدالله دوم پادشاه اردن را دولتی فاسد و بی کفایت خواند.

این پیغام ویدئویی را شبکه بی بی سی منتشر کرد و مدعی شد که وکیل ولی عهد سابق اردن این ویدئو را برای این شبکه خبری ارسال نموده است.

شنبه شب گزارش هایی درباره بازداشت شاهزاده حمزه ولی عهد سابق اردن و برادر ناتنی عبدالله دوم پادشاه این کشور منتشر شد، اما خبرگزاری پترا ادعاهای مبنی بر بازداشت ولی عهد سابق را رد کرد و نوشت که دو مقام ارشد دربار اردن و چند نفر دیگر روز شنبه (سوم آوریل) به دلایل امنیتی بازداشت شده اند.

در همین ارتباط، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی بیان کرد که دولت اردن شاهزاده حمزه بن حسین و 20 نفر دیگر را به اتهام تهدید امنیت کشور بازداشت کرد. واشنگتن پست نوشت: مقامات اردنی شاهزاده حمزه بن حسین به همراه 20 نفر دیگر را به دلیل آنچه تهدید برای امنیت کشور اردن خوانده شده، بازداشت کردند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از یک مسئول امنیتی اردن اضافه کرد: یک شخص دیگر از خاندان حاکمه اردن نیز در کنار رهبران عشایر و افسران امنیتی این کشور در طرح براندازی حکومت پادشاهی دست داشته است.

واشنگتن پست نقل کرد که این بازداشت ها به دنبال آنچه برنامه ریزی برای کودتا جهت براندازی حکومت عبدالله دوم پادشاه فعلی اردن بوده، اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 838

به "اردن بازداشت ولی عهد سابق را تکذیب کرد، شاهزاده حمزه: بازداشت خانگی هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردن بازداشت ولی عهد سابق را تکذیب کرد، شاهزاده حمزه: بازداشت خانگی هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید