پکیج دیواری بهتر است یا زمینی؟ تصمیم با شما، نصاب از ما

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، بعد از ظهور پکیج دیواری و زمینی دیگر به ندرت می توان به برای گرمایش خانه، موتورخانه ها را مشاهده کرد! بنابراین با تغییر شیوه زندگی در دنیای مدرن، سیستم های گرمایش خانه نیز جهت بهینه کردن مصرف انرژی پا به عرصه وجود گذاشتند. در این بین، استفاده از پیکج های دیواری به دلیل ارزانی و استفاده راحت به سرعت در ساخت ساختمان مورد استفاده نهاده شد.

پکیج دیواری بهتر است یا زمینی؟ تصمیم با شما، نصاب از ما

اما سؤال اساسی که اغلب توسط خریداران مورد پرسش قرار می گیرد این است که: پکیج دیواری بهتر است یا زمینی برای ارائه پاسخی جامع به این پرسش، نخست هر یک از این پکیج ها را تعریف نموده و با توضیح تفاوت های هر کدام، در انتها مقاله پکیج بهتر را معرفی می کنیم، با خبرنگاران همراه باشید.

پکیج دیواری چیست؟

این دستگاه جایگزین موتورخانه مرکزی بوده و آب گرم مورد احتیاج جهت تأمین گرمایش محیط را به وسیله رادیاتورها و آب گرم بهداشتی جهت مصارف روزانه از قبیل شستشو، استحمام و موارد دیگر را فراهم می آورد. در عین حال که این نوع پکیج بسیار متداول است، ولی همان طور که از نامش پیدا است، بر روی دیوار نصب می گردد و در تماس با زمین نمی باشد.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید پکیج برای آپارتمان مسکونی با معرفی نصاب

پکیج دیواری در فصل زمستان میزان آب گرم مدار بسته که گرمایش آن شامل مبدل حراتی، پمپ سیرکوله و رادیاتور است را تامین می نماید. وقتی شیر آب گرم مصرفی باز می گردد، با عبور جریان آب از سنسور فشار میکروسوِئیچ، این سنسورفعال شده و با ارسال فرمان به شیر سه طرفه برقی به وسیله بُرد کنترل الکترونیک مدار رادیاتورها موقتاً قطع شده و آب مدار گرم کننده به مبدل حرارتی ثانویه پوسته - لوله راهنمایی می گردد. به این ترتیب آب گرم مصرفی به صورت فوری تأمین می گردد.

در حالت تابستان، پکیج دیواری تنها در زمان احتیاج به تأمین آب گرم مصرفی به صورت اتوماتیک روشن می گردد. هنگامی که مصرف کننده یکی از شیرهای آب گرم را باز می نماید، فرمان روشن شدن مشعل به وسیله میکروسوئیچ سنسور فشار و بُرد کنترل الکترونیک صادر شده، آب گرم مصرفی با بهره گیری از مبدل حرارتی ثانویه پوسته و لوله به صورت فوری تأمین می گردد.

پکیج زمینی چیست؟

این دستگاه نیز برای تأمین گرمایش شوفاژ و آب گرم بهداشتی بوده و بهترین جایگزین برای موتورخانه های قدیمی می باشد. با استفاده از این پکیج ها، دیگر احتیاجی به استفاده از آبگرمکن برای مصارف بهداشتی از جمله استحمام و ظرفشویی نیست. این پکیج بر خلاف نوع دیواری، بر روی زمین نصب می گردد. عملکرد این پکیج در زمستان و تابستان همانند پکیج دیواری می باشد.

پکیج دیواری بهتر است یا زمینی: پکیج تک مبدل یا دومبدل؟

در پکیج های تک مبدل آب گرم مصرفی حرارت مستقیم می خورد و به این ترتیب رسوب بیشتری خواهد گرفت. پکیج دومبدل علاوه بر داشتن یک مبدل اصلی، یک مبدل دیگر جهت تأمین آب گرم مصرفی نیز است که در برابر رسوبات مقاو م تر است.

پکیج دیواری بهتر است یا زمینی: پکیج فن دار یا بدون فن؟

پکیج بدون فن به دلیل مصرف برق کم و بی صدا بودن، در مکان هایی مناسب است که امکان استفاده از دودکش با ارتفاع توصیه شده سازنده وجود دارد. مدل های فن دار نیز برای محیط هایی مناسب است که شرایط نصب پکیج بدون فن وجود ندارد.

تفاوت بین پکیج دیواری و زمینی

  • در مکان هایی که احتیاج به گرمای بیشتری است و به کار بردن پکیج دیواری ممکن نمی باشد، بهتر است از پکیج زمینی بهره ببرید.
  • پکیج زمینی معمولاً دارای مخزن ذخیره آب گرم یا مخزن کوئل دار می باشند. حتی در بعضی از مدل ها دارای مشعل جداگانه نیز استفاده می گردد.
  • پکیج دیواری فضای کمتری را نسبت به پکیج زمینی اشغال می نماید.
  • پکیج دیواری معمولاً برای ذخیره آب مخزنی ندارد و آب گرم مصرفی را به صورت لحظه ای گرم می نماید.
  • کاربرد پکیج های زمینی بیشتراً در ساختمان های چند طبقه و ویلاها استفاده می گردد و تعمیر پکیج بیشتر مرتبط با ترموستات و مخزن آن است.
  • پکیج زمینی توان حرارتی بالاتری نسبت به پکیج دیواری دارد.
  • پکیج دیواری اغلب دارای ابعاد کوچک تری است و شبیه کابینت دیواری است که روی دیوار نصب می گردد.
  • پکیج زمینی ابعاد عظیم تری دارد و قابل نصب بر روی دیوار نیست. پس همانند کابینت زمینی، بر روی زمین و غالباً داخل آشپزخانه نصب می گردد.
  • از پکیج های زمینی برای ساختمان ها و خانه های چند طبقه و با مساحت عظیم، ویلاها، بیمارستان ها و مراکز تجاری مناسب تر و به صرفه تر هستند.
  • از پکیج های دیواری برای ساختمان های کوچک تر با مساحت کم که احتیاج به فراوری آب گرم در حد متوسط است، مناسب می باشد.
  • نوع زمینی پکیج را نمی توان در بالکن آپارتمان نصب کرد چون دارای فن هستند و دستگاه های فن دار باید در فضاهای بسته نصب شوند. در مقابل، پکیج های دیواری برای نصب در بالکن دارای محدودیت خاصی نیستند.

درخواست خدمات نصب و سرویس پکیج دیواری و زمینی از متخصصین کارگشا

پکیج دیواری بهتر است یا زمینی؟

بعد از تعریف این دو پکیج و تشریح تفاوت هایشان، حال نوبت پاسخ به پرسش اصلی این مقاله است. باید بگوییم: پکیج دیواری و زمینی بر حسب نوع استفاده و کاربردشان می توانند نسبت به دیگری رجحان داشته باشند. برای بیشتر ساختمان های متراژ کوچک، پکیج دیواری به دلیل اشغال فضای کمتر و به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی انتخاب بهتری است. اما برای ساختمان های عظیم و متراژ بالا که احتیاج به گرمایش بیشتر و قوی تری است، پکیج زمینی انتخاب بهتری است. همچنین موارد دیگر که نشان دهنده بهتر بودن هر یک از این دو پکیج است به تفاوت های بیان شده در بالا مرتبط می گردد.

کلام آخر

بر طبق تجربیاتی که در طی سال ها کسب نموده ایم به این نتیجه رسیده ایم که باید براساس فناوری روز، تأسیسات حرارتی نیز بروزرسانی شوند. دلیل این موضوع بر پایه احتیاجهای زندگی مدرن پایدار است، اینکه بتوان با صرفه جویی هر بیشتر و بهینه کردن شرایط زندگی، حدبیشتر فایده را از فناوری جدید برد. به همین دلیل، استفاده از پکیج دیواری و زمینی راهی عالی برای گرم کردن فضای خانه و فراهم آوردن شادی و نشاط در افراد است.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 747

به "پکیج دیواری بهتر است یا زمینی؟ تصمیم با شما، نصاب از ما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکیج دیواری بهتر است یا زمینی؟ تصمیم با شما، نصاب از ما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید