دره گلوگازر در استان کرمان

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، دره گلوگازر یکی از پدیده های طبیعی منحصر به فرد شهرستان رابر است که در بخش هنزاء واقع شده و از جاذبه های گردشگری ناشناخته و بسیار زیبای استان کرمان است.

دره گلوگازر در استان کرمان

خبرنگاران: گازر در لغت فارسی به معنی سفید و وجه تسمیه گلوگازر نیز همین است یعنی گذر آب که به رنگ سفید است. رودخانه موجود در این منطقه، امتداد رودخانه هنزاء است و در حقیقت گلوگازر خروجی آب منطقه هنزاء می باشد.

گلوگازر در ابتدا فقط کوه بوده است ولی در اثر آب باران، کوه دچار فرسایش و آبراهه ای در وسط آن پدید آمده است. ارتفاع دیواره های این درّه بسیار زیاد است که در برخی نقاط به 100 و 150 متر می رسد.

دره ای منحصر به فرد و زیبا با دیواره های بلند و آبشارها و دهانه های تنگ که شباهت زیادی به دره راگه رفسنجان دارد و دامنه کوهها از درختان اورس و بنه پوشیده شده است. بجز وجود دو صخره در میانه راه پیمودن دره آسان و نهایت دو ساعت می باشد.

گروهی می گویند در دوران ناامنی و حمله اشرار و غارتگران، ساکنان محل دختران خود را به غارهایی داخل این گلوگاه راهنمایی می نموده اند تا دست اجانب به آنها نرسد. هنوز آثار زندگی در این غارها هویداست.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 898

به "دره گلوگازر در استان کرمان" امتیاز دهید

2 کاربر به "دره گلوگازر در استان کرمان" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره گلوگازر در استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید