خبرنگاران 16 هزار تن گردوی خشک در کرمانشاه تولید می شود

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، کرمانشاه- خبرنگاران- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به 9 هزار و 95 هکتار سطح باغات گردوی استان گفت: برآورد می شود امسال بیش از 16 هزار تن گردوی خشک تولید شود.

خبرنگاران 16 هزار تن گردوی خشک در کرمانشاه تولید می شود

منصور احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: از مجموع 9هزار و 95 هکتار سطح باغات گردو کرمانشاه، هشت هزار و 224 هکتار بارور و مابقی هنوز به مرحله باروری نرسیده است.

وی، متوسط عملکرد باغات گردوی استان را 2 تن گردوی خشک در هکتار بیان کرد و گفت: براساس برآوردهای اولیه امسال 16 هزار و 837 تن گردو در این استان تولید می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه اضافه کرد: بیشترین باغات گردوی استان با هزار و 442 هکتار و تولید حدود 2 هزار تن در شهرستان پاوه واقع شده است.

وی شرح داد: باغات گردوی شهرستان پاوه به دلیل استفاده کم باغداران از سم و کود در فهرست باغات با محصولات سالم و پاک است.

برداشت گردو از باغات استان کرمانشاه از اواخر شهریور آغاز و تا اواسط آبان ادامه دارد.

استان کرمانشاه با 25 هزار کیلومتر مربع مساحت 2 میلیون نفر جمعیت در 14 شهرستان، 31 بخش، 32 شهر، 86 دهستان و 2 هزار و 543 آبادی دارد و 2.4 درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد 75 درصد در نقاط شهری و 25 درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

این استان با بیش از 950 هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه بیش از چهار میلیون و 400 هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در استان کرمانشاه حدود 125 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 515

به "خبرنگاران 16 هزار تن گردوی خشک در کرمانشاه تولید می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 16 هزار تن گردوی خشک در کرمانشاه تولید می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید