6 روش اعتبارسنجی دفترچه های تامین اجتماعی

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، از ابتدای خرداد ماه سال جاری بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نیازی به تمدید دفترچه درمان خود ندارند و انقضای تاریخ اعتبار درج شده در دفترچه مانع ارائه خدمات درمانی به آنان نخواهد بود.

6 روش اعتبارسنجی دفترچه های تامین اجتماعی

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، به نقل از ایسنا، از ابتدای خرداد ماه سال جاری بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نیازی به تمدید دفترچه درمان خود ندارند و انقضای تاریخ اعتبار درج شده در دفترچه مانع ارائه خدمات درمانی به آنان نخواهد بود.

بر این اساس، پزشکان و مراکز درمانی می توانند با یکی از روش های ششگانه اعتبار سنجی دفترچه را فوری و به آسانی استعلام و خدمات درمانی لازم را به مراجعه کننده ارائه کنند.

به گفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی ، سالانه بیش از 97 میلیون مراجعه به شعب بیمه ای انجام می شود که از این بین یکی از پرمراجعه ترین سرویس ها مربوط به دفترچه بیمه درمان است که تامین اعتبار، چاپ، تعویض و صدور دفترچه 55 درصد مراجعات را شکل می داد. از 97 میلیون مراجعه، 38 میلیون مربوط به تمدید اعتبار دفترچه ها بود.

از ابتدای خرداد سامانه های مختلفی راه اندازی شد که بیمه شدگان، مراکز درمانی و پزشکان می توانند اعتبار دفترچه بیمه شدگان را استعلام کنند. قبلا باید پای دفترچه مُهر تاریخ می خورد، در واقع بیمه شدگان به کارگزاری مراجعه و همکاران ما استحقاق و اعتبار را کنترل می کردند و مهری را درج می کردند. اما دیگر نیازی به این کار نیست و اگر فرد به مراکز درمانی مراجعه کند آنجا از طریق روشهای اعلام شده استحقاق درمانش را می سنجند. ضمن اینکه خود بیمه شده هم می تواند این کار را برای خودش انجام دهد.

تامین اجتماعی برای سرویس دهی مطلوب به 45 میلیون بیمه شده، شش روش مختلف را تعریف و اعلام کرده است که سه روش بدون نیاز به اینترنت و با استفاده از کدهای دستوری است که با گوشی های ساده قابل انجام است و سه روش هم از طریق سامانه های اینترنتی انجام می شود.

روش های ششگانه اعتبار سنجی دفترچه تامین اجتماعی به شرح زیر است:

- روش اول، شماره گیری کد دستوری ستاره 4 ستاره 1420 مربع (#142 4) است. با شماره گیری این کد دستوری منویی نمایش داده می شود که باید در آن کدملی را وارد کرد. به محض ورود کد ملی سیستم پاسخ می دهد و پیامی با این مضمون که شما از حمایت درمانی برخوردار می باشید. نمایش داده می شود.

- روش دوم، شماره گیری کد دستوری ستاره 4 ستاره 1420 ستاره 1 مربع (#1142 4) است که در اینجا هم کدملی را وارد می کنیم.

- روش سوم، کددستوری ستاره 1666 مربع (#1666) است که با بیمه سلامت مشترک است. بیمه شده گزینه یک را انتخاب و با ورود کدملی، اعتبار دفترچه را دریافت می کند.

- روش چهارم، بیمه شده می تواند پس از اتصال به اینترنت، در مرورگر pwa.tamin.ir را نوشته و وارد شود. در منو کدملی را وارد و اعتبار دفترچه را استعلام کند.

- روش پنجم، اگر مخاطب از اپلیکیشن موبایلی استفاده می کند می تواند بارکد دفترچه را جلوی موبایل بگیرد که اسکن می کند و اعتبار دفترچه را نمایش می دهد.

- روش ششم، اعتبار دفترچه از طریق مراجعه به آدرس medical.tamin.ir قابل استعلام است.

- اگر هرکدام از بیمه شدگان دچار مشکل شده و با خطایی برخورد کردند می توانند با 1420 تماس بگیرند، آنجا استحقاق درمان را کنترل می کنند.

اخبار گروه سایر رسانه ها صرفا بازنشر اخبار سایت ها و خبرگزاری هاست و خبرنگاران هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 677

به "6 روش اعتبارسنجی دفترچه های تامین اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 روش اعتبارسنجی دفترچه های تامین اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید