کرونا به کره شمالی رسید ، اعلام شرایط اضطراری در شهر مرزی

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، کره شمالی می گوید پس از بازگشت یک فرد مشکوک به دچار بودن کروناویروس از کره جنوبی با عبور غیرقانونی از مرز شرایط اضطراری اعلام نموده و یک شهر مرزی را قرنطینه نموده است.

کرونا به کره شمالی رسید ، اعلام شرایط اضطراری در شهر مرزی

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین اگر عفونت کروناویروس در این فرد ثابت شد، نخستین مورد رسما تاییدشده این عفونت در کره شمالی است

خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش داد کیم جونگ-اون جلسه اضطراری کمیته مرکزی حزب کمونیست را در پاسخ به آنچه شرایط بحرانی احتمال ورود ویروس منحوس به کشور نامید، برگزار کرد.

به گزارش این خبرگزاری شخصی که سه سال پیش به کره جنوبی گریخته بود، از مرز مستحکم میان دو کره به شهر مرزی کاسونگ بازگشته و دارای علائم کووید-19 بوده است.

این خبرگزاری نمی گوید آیا این شخص آزمایش شده است یا نه، اما گزارش نموده است: نتیجه ای غیرقطعی از چند آنالیز پزشکی از ترشحات دستگاه تنفسی فوقانی و خون این شخص به دست آمده است که مقامات را به قرنطینه این شخص و ردیابی افراد در تماس با او واداشته است.

تحلیل گران می گویند این اعلام نه تنها از این لحاظ اهمیت دارد که کره شمالی برای نخستین بار یک مورد مشکوک به کرونایروس را اعلام نموده است، بلکه تلویحا خواهان یاری شده است.

کره شمالی به علت تحریم های بین المللی به علت برنامه های هسته ای اش به شدت زیر فشار مالی است. کره شمالی حتی نتوانسته است ساختن بیمارستان عمومی پیونگ یانگ را ب به موقع به انجام برساند. نسبت دادن شیوع کرونا به یک مورد وارداتی از کره جنوبی، می تواند راهی برای پذیرش آشکار یاری از همسایه جنوبی باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 375

به "کرونا به کره شمالی رسید ، اعلام شرایط اضطراری در شهر مرزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا به کره شمالی رسید ، اعلام شرایط اضطراری در شهر مرزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید