ژانگولربازی به سبک عصر جدید یا همان کت واک روی موج کرونا!

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، عصر جدید به عنوان نخستین برنامه استعدادیابی صداوسیما تا به امروز که نتوانسته است در فصل جدید خود انتظار بیننده و به تبع آن مدیرانی را برآورده کند که با فراوری و پخش این برنامه حداقل برای چند سال آمار بالای ببینده و رضایتمندی را برای شبکه شان تضمینی می دیدند. در این میان اگرچه تاثیر منفی مواجهه با ویروس کرونا را هم نمی توان نادیده گرفت، اما با نگاه به روندی که این برنامه طی ماه های اخیر در حوزه اطلاع رسانی طی نموده است، می توان این نکته را هم مطرح نمود که سازندگان عصر جدید با سوار شدن بر موج کرونا کوشش می نمایند از شرایط جدید به نفع خود بهره بگیرند.

ژانگولربازی به سبک عصر جدید یا همان کت واک روی موج کرونا!

به گزارش خبرنگاران، برنامه عصر جدید که این روزها فصل دوم خود را پشت سر می گذارد، از همان ابتدا با فراز و نشیب هایی در ساخت و البته بحران سوژه و محتوا همراه شد. برنامه ای که قرار بود محلی برای معرفی استعدادهای کشور باشد و برای رسیدن به این هدف حتی حق عرض اندام را از دیگر رقبایش روی آنتن ربوده بود، حالا در فصل دوم خود احتیاج به موتوری جدید برای جذب دوباره مخاطب داشت تا باز هم بتواند خود را اولین و عظیم ترین برنامه استعدادیابی تلویزیونی ایران معرفی کند.

خصوصا که این برنامه از همان ابتدا با چالشی به نام برچسب تقلید روبرو بود و اینکه نمونه دست چندم از یک مدل خارجی محسوب می گردد که قسمتهای جدید آن همچنان از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان در حال پخش است.

با این حال شبکه سه که خصوصا پس از اعلام قطعی سرانجام همکاری با عادل فردوسی پور در نود و از دست دادن ناخواسته برنده باش (با اجرای محمدرضا گلزار)، روی عصر جدید سرمایه گذاری خاصی نموده بود، در نهایت به پخش فصل دوم این برنامه با همان شیوه قبل رضایت داد تا شاید علیخانی و یارانش بتوانند با اتکا به جذابیت استعدادهای جوانان ایرانی همچنان مخاطبانشان را حفظ نمایند؛ اما هنوز چند قسمت از ضبط عصر جدید 2 نگذشته بود که بحرانی جدید به نام کرونا مقابل سازندگان این برنامه قد علم کرد و در شرایطی که همچنان برای فراوری برنامه با حضور تماشاگر اصرار و پافشاری داشتند، ستاد مقابله با کرونا مجوز ضبط را از آنها گرفت تا سازندگان این برنامه بمانند هر ایرانی دیگری در خانه هایشان بمانند و فروکش کردن اوج کرونا را انتظار بکشند.

استفاده از کت واک های خبری تهمید دیگری بود که عصر جدید در این مدت برای ماندن در مرکز توجه مخاطب و رسانه ها به آن دست زد. درد و دل های احسان علیخانی با مخاطبان در صفحات شخصی اش در فضای مجازی، وعده تغییر داوران در فصل سوم، معرفی تغییرات جزئی برنامه از جمله استفاده از روش تکراری زنگ طلایی به جای کارت طلایی و رسانه ای کردن آن، همه و همه از جمله راهکارهایی بود که در این مدت به کار گرفته شد.

و حالا درست در زمانی که علیخانی بار دیگر مجبور است برنامه اش را به دلیل کرونا کاملا متوقف کند، از سوی بعضی رسانه ها اعلام می گردد که داوران این برنامه برای استفاده از یک هشتک بخصوص، از سوی مدیر شبکه سه تذکر گرفته اند. خبری از جنس دیگر هم در رسانه هایی با رویکرد متفاوت سردرمی آورد که چهار داور عصر جدید و احسان علیخانی مجری این برنامه از امشب با ماسک های مخصوص در برنامه ظاهر می شوند و استفاده از ماسک برای شرکت نمایندگان اجباری است؛ آنهم زمانی که مدتها از اعلام رسمی استفاده از ماسک در کشور گذشته است!

البته می توان پیش بینی کرد که با توجه به فاصله زمانی ضبط و پخش، این اتفاقات مدتی قبل در عصر جدید عملیاتی شده است اما رسانه ای کردن آن در این برهه زمانی سوال برانگیز است.

حتی زمانی که علیخانی در صفحه اینستاگرامش اظهار داشت که قرار است از تمام شرکت نمایندگان این برنامه تست کرونا گرفته گردد، این پرسش از سوی بعضی برنامه های مشابه در دیگر شبکه ها به میان آمد که تحقق چنین امری با توجه به فاصله تست گیری و دریافت پاسخ چطور ممکن است. که در ادامه سازندگان عصر جدید با انتشار ویدئویی در فضای مجازی کوشش کردند بر ادعای خود صحه بگذارند. حتی در ادامه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه تست کرونای یکی از شرکت نمایندگان مثبت درآمده و اجازه اجرا به او داده نشده و البته این اتفاق در زمانی رسانه ای شد که پیشتر زور کرونا به عصر جدید چربیده و علیخانی برنامه اش را متوقف نموده بود.

و اما از آخرین حاشیه هایی که این روزها به مدد آن عصر جدید دوباره بر سر زبانها افتاده، قطع ناگهانی این برنامه بدون اعلام قبلی به مخاطب است. عده ای کوشش دارند این بی نظمی و بی احترامی به مخاطب را به پاره ای موضوعات اجتماعی سیاسی ربط دهند و به زعم خود با قهرمان سازی حتی در مقام مقایسه این برنامه با نود برآمدند! این در حالی است که با مروری بر پرونده این برنامه و بودجه ای که صرف ساخت آن شده است، کافی است که یادمان بیاید عصرجدید در چه عصری از صداوسیما فراوری و چه روندی را برای رسیدن روی آنتن طی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 363

به "ژانگولربازی به سبک عصر جدید یا همان کت واک روی موج کرونا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژانگولربازی به سبک عصر جدید یا همان کت واک روی موج کرونا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید