چاووش اوغلو: به حمایت از جمهوری آذربایجان ادامه می دهیم

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، وزیر خارجه ترکیه امروز (سه شنبه) گفت، حملات ارمنستان علیه اهداف غیرنظامی جمهوری آذربایجان جنایت علیه بشریت و نشان دهنده استیصال ارمنستان است.

چاووش اوغلو: به حمایت از جمهوری آذربایجان ادامه می دهیم

به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در یک نشست خبری مشترک با همتای خود از جمهوری آذربایجان که در باکو برگزار گردید، گفت: ما به حمایت خود از یکپارچگی جمهوری آذربایجان ادامه می دهیم همانطور که برای سوریه، گرجستان، اوکراین و عراق این کار را انجام دادیم.

وزیر خارجه ترکیه همچنین موضع بی طرف و خنثی گروه مینسک را درباره درگیری ها در قره باغ مورد انتقاد قرار داد و گفت، جمهوری آذربایجان قربانی شده را نمی توان همانند ارمنستان اشغالگر دانست.

وی همچنین از جامعه بین الملل خواست از یکپارچگی قلمروی جمهوری آذربایجان حمایت کند و تاکید نمود که جمهوری آذربایجان نشان داده که نمی توان و نباید معیار دوگانه ای در قبال این مساله چه در میدان نبرد و چه در مذاکرات داشت.

جیحون بایرام اف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان نیز ارمنستان را مورد انتقاد قرار داد و گفت: بدون هیچ تردیدی این کشور برای دستیابی به اهدافش یک ذهنیت تروریستی دارد.

وزیر خارجه ترکیه امروز همچنین درباره تحولات در جریان در قره باغ با الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان تبادل نظر کرد و پس از این ملاقات گفت: دنیا باید طرف حق را در در درگیری قره باغ بگیرد و این طرف حق، جمهوری آذربایجان است. جامعه بین الملل با اشغالگر که ارمنستان باشد و قربانی که جمهوری آذربایجان است به یک شکل رفتار می نماید. چنین رویکردی به راه چاره منجر نمی گردد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 485

به "چاووش اوغلو: به حمایت از جمهوری آذربایجان ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاووش اوغلو: به حمایت از جمهوری آذربایجان ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید